ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
درمان سرفه کودکان

درمان سرفه کودکان

راه های مختلفی معمولا برای درمان سرفه کودکان وجود دارد اما قبل از آن باید درباره علل سرفه کودکان بدانیم.

درمان سرفه کودکان

علل سرفه کودکان

سرفه معمولاً نشانه این است که بدن کودک شما سعی دارد خود را از شر یک عامل تحریک کننده خلاص کند.علل شایع سرفه عبارتند از:

عفونت سرماخوردگی، آنفولانزا و کروپ همگی می توانند منجر به سرفه طولانی مدت در کودکان شوند. سرماخوردگی باعث ایجاد سرفه خفیف تا متوسط ​​می شود. آنفولانزا سرفه گاهی شدید و خشک و کروپ دارای سرفه “پارس” است که اغلب در شب همراه با تنفس پر سر و صدا است. این عفونت‌های ویروسی با آنتی‌بیوتیک درمان نمی‌شوند، اما می‌توانند با داروهای دیگر کنترل شوند.

رفلکس اسید. علائم در کودکان ممکن است شامل سرفه، استفراغ مکرر یا تف کردن، طعم بد در دهان و احساس سوزش در قفسه سینه به نام سوزش سر دل باشد. درمان رفلاکس به سن، سلامتی و مسائل دیگر کودک بستگی دارد. این نکات را امتحان کنید: غذاهای محرک (اغلب شکلات، نعناع فلفلی، سرخ شده، تند، غذاهای چرب و کافئین و نوشیدنی های گازدار) را از رژیم غذایی خود حذف کنید. حداقل دو ساعت قبل از خواب غذا بخورید و وعده های غذایی کوچکتر بخورید.

تشخیص آسم ممکن است سخت باشد زیرا علائم در کودکان متفاوت است. اما سرفه خس خس سینه، که ممکن است در شب بدتر شود، یکی از علائم متعدد است. دیگری ممکن است سرفه ای باشد که با افزایش فعالیت بدنی یا در حین بازی ظاهر می شود. درمان آسم بستگی به عامل ایجاد آن دارد و ممکن است شامل اجتناب از محرک هایی مانند آلودگی، دود یا عطر باشد.

آلرژی یا سینوزیت می تواند باعث سرفه طولانی مدت و همچنین خارش گلو، آبریزش بینی، آبریزش چشم، گلودرد یا بثورات پوستی شود. با پزشک کودک خود در مورد آزمایش های آلرژی صحبت کنید تا متوجه شوید کدام آلرژن ها باعث ایجاد مشکل می شوند و در مورد نحوه اجتناب از آن آلرژن راهنمایی بخواهید. آلرژن ها می توانند شامل غذا، گرده گل، شوره حیوانات خانگی و گرد و غبار باشند. پزشک شما همچنین ممکن است داروهای آلرژی یا واکسن های آلرژی را توصیه کند.

سیاه سرفه که سیاه سرفه نیز نامیده می‌شود، با سرفه‌های پشت سر هم مشخص می‌شود و به دنبال آن دمی که صدای “سیاه” دارد. علائم دیگر ممکن است شامل آبریزش بینی، عطسه و تب پایین باشد. سیاه سرفه مسری است اما با واکسن به راحتی قابل پیشگیری است. سیاه سرفه با آنتی بیوتیک درمان می شود.

دلایل دیگر سرفه کودکان همچنین ممکن است کودک پس از ابتلا به سرفه، پس از استنشاق یک جسم خارجی مانند غذا یا یک اسباب بازی کوچک، یا پس از قرار گرفتن در اطراف عوامل محرک مانند آلودگی سیگار یا دود شومینه، از روی عادت سرفه کند.

 

جلوگیری از کم آبی بدن | سرفه کودکان

به نوزادان مقدار زیادی شیر مادر یا شیر خشک بدهید. به کودکان بزرگتر آب یا آبمیوه مخلوط با آب بدهید.

 

رفع گرفتگی | سرفه کودکان

مخاط نازک در بینی گرفتگی با قطره های بینی نمکی. با یک لامپ مکش مخاط را از بینی نوزاد خارج کنید. از یک مرطوب کننده در اتاق کودک خود استفاده کنید یا کودک خود را با دوش بخار به داخل حمام ببرید.

 

سهولت تنفس | سرفه کودکان

از یک مرطوب کننده مه خنک برای افزایش رطوبت هوا استفاده کنید. با دوش آب گرم در حمام بنشینید و از کودکتان بخواهید بخار را تنفس کند.

 

کودک را راحت کنید | سرفه کودکان

بگذارید کودک استراحت کند. از مواد محرک مانند دود سیگار اجتناب کنید.

درمان سرفه کودکان

داروی سرفه کودکان

داروها نمی توانند سرماخوردگی یا آنفولانزا را درمان کنند، اما عسل، آب نبات های سفت یا قطره های سرفه می توانند به تسکین گلودرد ناشی از سرفه کمک کنند. به دلیل خطرات خفگی، آنها باید فقط به کودکان بالای 4 سال داده شود. به کودکان 1 ساله یا کمتر قطره سرفه مبتنی بر عسل ندهید.

برخی از شربت های سرفه مبتنی بر آگاو برای کودکان زیر یک سال تایید شده است.  هوای مرطوب می تواند به کودکان کمک کند تا با کروپ مقابله کنند. یک حمام گرم و بخاردار یا هوای خنک صبحگاهی را امتحان کنید. برای سرفه های طولانی در یک کودک مبتلا به آسم، ممکن است نیاز به مصرف استروئیدها یا سایر داروهای تجویز شده توسط پزشک داشته باشد.

به کودکان زیر 4 سال داروی سرفه ندهید. این داروها نه تنها برای کودکان بسیار خردسال تایید نشده اند، بلکه هیچ مدرکی دال بر کمک آنها وجود ندارد. همچنین مهم است: هرگز به کودکان زیر 18 سال آسپرین ندهید. آسپرین در کودکان ممکن است باعث سندرم ری شود که یک بیماری مغزی نادر اما جدی است.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و پرستار سالمند با ما در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه: برونشیت در کودکان

جستجو
دسته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *