ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
چگونه می توانیم تب کودک را در خانه کنترل کنیم؟

چگونه می توانیم تب کودک را در خانه کنترل کنیم؟

این اتفاق می تواند ترسناک باشد که ببینید کودکتان تب دارد و ناراحت است، در حالی که تب ممکن است برای مبارزه با عفونت زمینه ای مفید باشد، اما می تواند کودک را بسیار ناراحت و آزرده کند. با این حال، در صورت بروز علائم جدی، نشان دادن علائم کم آبی یا داشتن یک بیماری زمینه ای، آنها را بهتر است نزد پزشک ببرید. ما در این مقاله به بررسی این موضوع که چگونه می توانیم تب کودک را در خانه کنترل کنیم می پردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

چگونه می توانیم تب کودک را در خانه کنترل کنیم؟

استقاده از روش های خانگی برای پایین آوردن تب

کودک خود را در آب ولرم بشویید تا خنک شود. کودک خود را در یک وان با 2.5 تا 1.5 سانتی مترآب با دمای اتاق قرار دهید، سپس به آرامی آب را روی آنها اسفنج کنید. آنها را به مدت 15-20 دقیقه حمام کنید تا دمای بدن آنها خنک شود. تبخیر آب باعث می شود دمای بدن کودک شما پایین بیاید. از آب سرد استفاده نکنید ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما هجوم آب سرد باعث لرز می شود و به نوبه خود دمای بدن آنها را افزایش می دهد.

پارچه های خنک و مرطوب را روی پیشانی و مچ دست کودک خود قرار دهید. حوله ها را با آب ولرم مرطوب کنید، سپس آنها را بشویید. آنها را روی پوست کودک خود بگذارید تا خنک شود. اجازه دهید حوله ها حدود 20 دقیقه بمانند تا دمای مرکزی بدن آنها کاهش یابد و تب به طور موقت کاهش یابد. برای خنک کردن کودک از دستمال های سرد استفاده نکنید زیرا باعث لرزش او می شود.

مصرف مایعات کودک را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما به آب، شیر یا آب میوه دسترسی دارد تا بتواند هیدراته بماند. هیدراتاسیون اضافی، مبارزه با عفونت و کاهش تب را برای بدن آسان‌تر می‌کند. سعی کنید از مایعات کم آب کننده مانند نوشابه دوری کنید. برای نوزادان، می توانید به دفعات بیشتر شیر بدهید یا شیر خشک بدهید. به نوزادان زیر 6 ماه آب ندهید.

اجازه دهید تب جریان خود را طی کند. لزوماً نیازی به تلاش فعالانه برای پایین آوردن تب کودک ندارید. در واقع، رهایی از تب خفیف ممکن است بهترین راه برای مقابله با آن باشد. تب باعث می‌شود بخش‌های خاصی از سیستم ایمنی بدن سخت‌تر کار کند، که می‌تواند به کودک شما کمک کند سریع‌تر از مصرف دارو بر سرماخوردگی غلبه کند. عقب نشینی و درک این نکته که شما به عنوان یک مراقب برای پایین آوردن تب فرزندتان نمی توانید یا باید انجام دهید، کار سختی است. گاهی اوقات، فقط کاهش علائم کافی است و می تواند کمک زیادی به کودک شما برای تحمل این دوره کند.

چگونه می توانیم تب کودک را در خانه کنترل کنیم؟

دمای بدن کودک خود را به طور مداوم کنترل کنید. رهایی از تب همچنان مستلزم بررسی اعداد است تا مطمئن شوید که بدتر نمی شوند. سعی کنید دمای کودک خود را هر 2 تا 3 ساعت یا بیشتر بررسی کنید. معمولاً تنها چیزی که نیاز دارید یک دماسنج دیجیتالی است، اگرچه گزینه‌های دیگری مانند دماسنج‌های گران‌تر شریان تمپورال یا دماسنج‌های گوش نیز در دسترس هستند. دماسنج های مقعدی دقیق ترین نتیجه را درباره نوزادانبه شما می دهند.

حداقل 20 دقیقه بعد از حمام یا پس از غذا دادن به کودک خود صبر کنید تا دمای بدن اواو خود را نشان دهد. نظارت بر درجه حرارت در یک کودک زیر 2 سال بسیار مهم است.

به نیازهای فرزندتان توجه کنید. در نقش شما به عنوان مراقب، ایجاد احساس امنیت در کودک در طی 3 تا 4 روز که معمولاً برای از بین رفتن تب طول می کشد، سطح راحتی او را افزایش می دهد. اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ شده است که بتواند صحبت کند، از او بپرسید که به چه چیزی نیاز دارد و چگونه در زمانی که بیمار است احساس راحتی بیشتری کند.

 

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و پرستار سالمند با ما در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه: درمان سریع دندان در شب

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s truly
    informative. I’m going to watch out for brussels.
    I will appreciate if you continue this in future. Many people will be benefited from your
    writing. Cheers!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *