ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)

بررسی بیماری لوپوس

بیماری های متفاوتی در دنیای ما وجود دارد که می تواند افراد را از پای درآورد و یا مشکلات جدی را برای آن ها به وجود آورد. از بیماری هایی که می‌ تواند انسان را رنجور کند، می‌توان به بیماری لوپوس اشاره کرد. این بیماری از بیماری های خود ایمنی می باشد و می تواند آثار جبران ناپذیری را بر روی بدن شما داشته باشد. این بیماری یک حمله به سیستم ایمنی بدن می باشد و اندام ها و بافت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. این حمله ها ممکن است در نقاطی مثل کلیه، پوست، خون، قلب و یا مفاصل انجام شود. حملات لوپوس باعث می شود که در بدن شما التهاب آسیب و یا ورم به وجود آید. درمان کاملی ندارد اما درمان های مختلفی جهت کنترل و کاهش پیدا کردن این بیماری در نظر گرفته شده، مرکز خدمات مراقبتی پرستار برتر در این متن به علائم، نشانه‌ها و افرادی که در معرض این بیماری می باشند، به علاوه چگونگی تشخیص این بیماری را مورد بررسی قرار داده است.

درد مفاصل نشانه بیماری لوپوس

این نشانه یکی از مهمترین علائم است. اگر در مفاصل خود خشکی حس کردید و یا تورم احساس کردید حتما به پزشک مراجعه کنید. دست، پنجه و انگشتان یکی از حساس‌ترین مفاصل می باشند که در صورت ایجاد مشکلات در این مفاصل باید به داشتن لوپوس شک کنید.

به وجود آمدن عارضه های پروانه ای بر روی پوست

از دیگر علائم این بیماری است. در این حالت پوست در مقابل نور خورشید حساس می باشند و معمولاً بالای بینی و گونه ها خود را نشان می‌دهند.

تغییرات در ناخن ها

تغییرات در ناخن ها از دیگر علائم بیماری لوپوس می باشد. ایجاد قرمزی در پشت دست و روی ناخن ها از علائمی است که باید به آن توجه داشته باشید. در صورت بروز این بیماری به پزشک مراجعه کنید.

تب و خستگی مزمن

خستگی و تب از نشانه هایی است که می تواند از وجود بیماری لوپوس در بدن شما هشدار دهد. البته در بسیاری از بیماری ها این مشکل ها وجود دارد. اگر به طور ناگهانی به نور خورشید حساسیت پیدا کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید چون این موضوع هم می‌ تواند یکی از علائم لوپوس باشد.

ریزش مو

وجود ریزش مو از عواملی است که نشان می‌ دهد شما دچار بیماری لوپوس شده‌ اید و باید حتماً به پزشک معالج مراجعه کنید.

درد قفسه سینه و سر

از دیگر علائم می‌ توان به درد در قفسه سینه و سر درد هم اشاره کرد. سعی کنید با تجمیع این علائم به یک پزشک معالج مراجعه کنید.

لوپوس - علائم - روش های پیشگیری و درمان lupus » پاموه » سلامت و پزشکی

چه افرادی بیشتر در معرض بیماری لوپوس می باشند؟

بیماری لوپوس یک بیماری است که معمولاً در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی بروز می‌ کند و در همه افراد چه زن و چه مرد و در تمامی نژادها این بیماری وجود دارد. اما خوب است که بدانید بیماری لوپوس در زنان تقریباً ۱۰ برابر مردم می باشد. افرادی که در خانواده خود سابقه بیماری لوپوس را داشته اند باید بیشتر توجه داشته باشند. لذا این بیماری به صورت ژنتیکی هم می باشد. البته فقط از ۳ درصد از افرادی که خانواده هایشان لوپوس داشته اند به این بیماری مبتلا شده اند. ممکن است که افراد مختلفی به این بیماری دچار شوند. اما مهمترین نکته در مورد این بیماری تشخیص به موقع و درمان می باشد.

از نشانه های لوپوس راش صورت است

چگونگی تشخیص و درمان لوپوس

بیماری لوپوس از دسته بیماری هایی است که علائم اولیه آن با بیماری های دیگر مشابه می باشد. این علائم در افراد با توجه به سبک زندگی و بدن آن ها متفاوت می باشد. همین موضوع باعث می‌ شود که تشخیص افراد را که کمی چالش رو به‌ رو کند. طبق بررسی‌ها برخی از آنتی بادی ها در این بیماری تغییر پیدا می‌ کند و همین موضوع باعث می‌ شود که تست های آزمایشگاهی بهترین راه برای تشخیص و بررسی این بیماری باشد. آزمایش هایی مثل شمارش گلبول های قرمز و سفید از راه های تشخیص این بیماری به حساب می آید.

لوپوس نمونه های مختلفی دارد. لوپوس ارتیماتوز سیستمیک، لوپوس اریتماتوز دیسکوئید و لوپوس دارویی از جمله نمونه های لوپوس می باشند.

مرکز پرستار برتر ارائه کننده، بهترین خدمات مراقبتی و پرستاری بیمار، با اعزام پرستار پاره وقت و تمام وقت برای بیماران، خدمات پرستاری مناسب را ارائه کند.

جستجو
دسته‌ها

4 پاسخ

    1. لوپوس یک بیماری خود ایمنی مزمن است که می‌تواند باعث ایجاد التهاب در سراسر بدن شود. با این حال، این در درجه اول به یک شرایط موضعی تبدیل می‌شود، بنابراین همیشه سیستمیک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *