ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
گفتار درمانی کودکان

گفتار درمانی کودکان

گفتار درمانی اختلالات گفتار و مشکلات ارتباطی را ارزیابی و درمان می کند. این به افراد کمک می کند تا مهارت هایی مانند درک، وضوح، صدا، روان و تولید صدا را توسعه دهند. گفتار درمانی می تواند اختلالات گفتاری دوران کودکی یا اختلالات گفتاری بزرگسالان ناشی از سکته مغزی، آسیب مغزی یا سایر شرایط را درمان کند. در این مقاله همه چیز را درباره گفتار درمانی کودکان با شما به اشتراک می گذاریم. همراه ما باشید.

غذاهای مفید برای رشد کودکان بیشتربخوانید

گفتار درمانی چیست؟

گفتار درمانی درمانی است که به بهبود مهارت های گفتار و زبان شما کمک می کند. به مهارت های اولیه زبان، تولید صدا و صدا، درک مطلب، روانی، وضوح و بیان کمک می کند.

گفتار درمانگر چه می کند؟

یک گفتاردرمانگر – که به آن آسیب شناس گفتار زبان نیز می گویند – اختلالات گفتار و مشکلات ارتباطی را ارزیابی، تشخیص و درمان می کند. آنها کودکان دارای تاخیر رشد و همچنین بزرگسالان مبتلا به اختلالات گفتاری ناشی از آسیب یا بیماری را درمان می کنند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است به دلایل مختلف شما را به یک آسیب شناس گفتار زبان ارجاع دهد.

چه کسانی به گفتار درمانی نیاز دارند؟

گفتار درمانی برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلالات ارتباطی مفید است. همچنین می تواند به افراد دارای اختلالات شنوایی یا افرادی که در بلع مشکل دارند کمک کند.

چگونه بفهمم گفتار درمانی ضروری است؟

اگر پزشک شما مشکوک باشد که شما یا فرزندتان دچار اختلال گفتاری هستید، برخی از غربالگری های اولیه را توصیه می کند. این آزمایشات به تعیین علت زمینه ای کمک می کند. به عنوان مثال، اگر فرزند شما در برقراری ارتباط مشکل دارد، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما متوجه می شود که آیا این مشکل به دلیل اختلال گفتاری یا مشکل شنوایی است. اگر فرزند شما تست شنوایی را قبول کند، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما احتمالاً او را به یک آسیب شناس گفتار-زبان ارجاع می دهد.

تکنیک های گفتار درمانی برای کودکان

فعالیت هایی که باید با فرزندتان در خانه امتحان کنید:

برای فرزندتان بخوانید. خواندن برای کودک شما راهی فوق العاده برای رشد مهارت های گفتاری و زبانی اوست. اگر به اندازه کافی برای خواندن سن دارند، اجازه دهید برای شما بخوانند. اگر برای خواندن کلمات خیلی کوچک هستند، اجازه دهید آنچه را که در تصاویر می بینند توضیح دهند. از فرزندتان بخواهید به عکس هایی که برای او نام می برید اشاره کند، یا از او بخواهید عکس هایی را که به آنها اشاره می کنید نام ببرند.

زمان صفحه نمایش را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد که تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند رشد زبان را به تاخیر بیندازد. بهترین راه برای آموزش گفتار صحیح به فرزندتان این است که گفتار و زبان را مستقیماً برای او الگوسازی کنید.

مراقب و صبور باشید. اگر کودک شما اختلال گفتاری دارد، صبور بودن بسیار مهم است. به آنها فشار نیاورید تا کلمات را بیرون بیاورند. این ممکن است باعث اضطراب اضافی شود که می تواند مشکل را بدتر کند. به فرزندتان بگویید: “زمان نگیر، من دارم گوش می دهم.” سپس در حین برقراری ارتباط با شما، توجه بی‌نظیر خود را معطوف کنید.

با فرزندتان بازی کنید. بازی‌های رومیزی که شامل حدس زدن اشیا، توصیف اشیا یا پرسیدن سؤال می‌شود، راهی فوق‌العاده برای گسترش مهارت‌های زبانی است. الگوی گفتاری خوبی باشید. از گفتار ساده اما از نظر گرامری صحیح استفاده کنید که تقلید آن برای کودک شما آسان باشد. با آنها در مورد کاری که انجام می دهید صحبت کنید. شکل ها، رنگ ها، اقلام لباس و اعضای بدن را برچسب بزنید.

چه مدت به گفتار درمانی نیاز دارید؟

پاسخ به این سوال برای هر کسی متفاوت است. به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از اختلالات گفتاری با افزایش سن بهبود می یابند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به گفتار درمانی طولانی مدت نیاز داشته باشند. اگر یک عارضه پزشکی باعث اختلال گفتاری شما شده باشد، ممکن است با بهبودی از مشکل اساسی، مهارت‌های گفتاری و زبانی شما بهبود یابد.

سخن پایانی 

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار کودک  در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *