ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
قدردانی و آداب معاشرت

چگونه سپاس گزاری و قدردانی را به کودکان آموزش دهیم؟

قدردانی و آداب معاشرت هر یک از کودکان بسیار چالش برانگیز است. متقاعد کردن آنها برای گفتن “متشکرم” و مودب بودن در هنگام دریافت هدیه ای که دوست ندارند، کاری غیرممکن به نظر می رسد. با این حال، با تمرین، این اتفاق خواهد افتاد. در این مقاله نگاهی دقیق تر به این موضوع که چگونه سپاس گزاری و قدرانی را می توانیم به کودکان آموزش دهیم، می اندازیم در ادامه همراه ما باشید.

اگر از ما بپرسید که چگونه شکرگزاری را باید به کودکان بیاموزیم، می گوییم که تمرین و صبر در این مسیر برنده است.

درک بچه ها از هدیه دادن به دیگران بیشتربخوانید

1)هدیه دادن و هدیه گرفتن را تمرین کنید

اولین قدم تمرین قدردانی است. اساساً ما باید به فرزندان خود بیاموزیم که قدردانی چیست. البته برای اولین بار آن ها متوجه نخواهند شد. اما، پشتکار بسیار مهم است سعی نکنید به کودکان خود متن های طولانی را آموزش دهید که در هنگام دریافت هدیه چه چیزی بگویند. علاوه بر این، آنها را مجبور نکنید طوری رفتار کنند که گویی عاشق تمام هدایایی هستند که دریافت می کنند. در واقع، می‌توانید آنها را تشویق کنید که برای هدیه ‌ای که بیشتر از همه دوست داشته‌اند، یک در آغوش گرم یا یک بوسه بر گونه‌هایشان بفرستند و برای همه هدایای دیگر یک “متشکرم” به کار ببرند و به دنبال آن لبخند بزنند.

در ادامه با آموزش قدردانی و آداب معاشرت به کودکان همراه ما باشید

“متشکرم” هم ساده ترین و هم سخت ترین حرف برای گفتن است. با این حال، ارزش آن بسیار زیاد است و فرزندان شما در آینده به آن نیاز خواهند داشت. بنابراین، گفتن “متشکرم” را با فرزندان خود از قبل تمرین کنید.

 

2) فرزندان خود را برای زمانی که آنچه را که می خواهند دریافت نمی کنند آماده کنید

ناامیدی در هر سنی سخت است. بنابراین، شاید سخت ترین کار در آموزش قدردانی و آداب معاشرت به کودکان این باشد که آنها را وادار به مهربانی کنید و به آنها یاد بدهید که تشکر کنند حتی زمانی که هدایایی را که دوست دارند دریافت نمی کنند. بنابراین، بهتر است آنها را از قبل برای زمانی که چیزی را که می خواهند دریافت نمی کنند، آماده کنید.

سعی کنید برای آنها داستان هدیه را بگویید. هدیه یک فکر است. هر بار که کسی به آنها هدیه می دهد، به این معنی است که به او فکر میکند. چیزی که در واقع به آنها می دهند عشق و توجه است. این معنای واقعی هدیه است. هدیه راهی برای گفتن “من به تو فکر می کنم” است و این فوق العاده است. توقع نداشته باشید که فرزندانتان همه اینها را یکباره بفهمند، اما داستان های کوچک را برای آنها تعریف کنید.

 

3) فرزندان خود را در فعالیت های خرید هدیه مشارکت دهید

می توانید فرزندان خود را بخشی از خرید هدیه کنید. بگذارید ببینند خریدن یک هدیه چقدر چالش برانگیز است. شما فقط به آنها نیکوکاری و مهربانی و قدردانی و آداب معاشرت را آموزش نمی دهید. شما همچنین به آنها کمک می کنید تا درک کنند که خرید یک هدیه به زمان، کار و فکر نیاز دارد. خرید هدایا یک تجربه عالی و مستقیم از فرآیند فکر، بودجه بندی و تلاش برای هدیه دادن است. ممکن است تأثیر بسیار مهم‌تری از آنچه فکر می‌کنید بر آنها داشته باشد.

4) بازی هدیه گرفتن را انجام دهید

بازی‌های وانمودی به کودکان این امکان را می‌دهد تا تمام خود را نشان دهند. این بهترین راه برای تلاش و آموزش شکرگزاری و قدردانی است. می توانید با گفتن این جمله شروع کنید: “بیایید یک بازی کوچک انجام دهیم. بیایید وانمود کنیم که [نام یکی از اعضای خانواده/دوست] امروز برای شما هدیه ای فرستاده است. من سه چیز را نام می برم که احتمالاً می توانید دریافت کنید، و به من بگویید  که شما به چه چیزی فکر می کنید.”

5) الگوی خوبی باشید

به خاطر داشته باشید که همیشه قدردانی کنید و هر زمان که هدایایی دریافت می کنید بگویید “متشکرم”. ما به عنوان والدین باید در مورد رفتار خود محتاط باشیم، زیرا کودکان می توانند از الگو گرفتن چیزهای زیادی بیاموزند.

سخن پایانی 

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار کودک در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *