ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
چگونه باید با کودک پرخاشگر رفتار کنید؟

چگونه باید با کودک پرخاشگر رفتار کنید؟

آیا به نظر می رسد که فرزند شما پرخاشگر است؟ آیا فکر می کنید کودک شما مشکلاتی مربوط به عصبانیت دارد؟ آیا شما می دانید که چگونه باید با کودک پرخاشگر رفتار کنید؟

عصبانیت کودکان طبیعی است، اما گاهی اوقات او به کمک شما نیاز دارد. اگر شما یک فرد بزرگسال یا یک والد هستید احتمالا تا به حال با عصبانیت خود کنار آمده اید. تنظیم احساسات مهارتی است که همه ما باید آن را بیاموزیم و برخی از بچه ها نسبت به سایرین زمان بیشتری برای تسلط بر خود کنترلی نیاز دارند. اما چگونه می‌دانید که رفتار پرخاشگرانه یا خشونت‌آمیز فرزندتان فقط بخشی از منحنی یادگیری او در مقابل خارج شدن از کنترل نیست؟ و  به عنوان یک والد چه کاری می توانید انجام دهید؟

چرا کودک شما پرخاشگر و عصبانی است؟

همه چیز به دانستن اینکه چه چیزی از نظر رشد مناسب است است. دکتر امیلی ماد، روانشناس اطفال، می گوید: ما عموماً از کودکان نوپا انتظار داریم برخی رفتارهای پرخاشگرانه را تجربه کنند.

در این مرحله، بچه‌ها تمایل دارند به بیان فیزیکی ناامیدی خود متوسل شوند، فقط به این دلیل که هنوز مهارت‌های زبانی برای بیان خود ندارند. به عنوان مثال، هل دادن یک همسال در زمین بازی را می توان معمولی در نظر گرفت. ما لزوماً آن را تجاوز نمی نامیم مگر اینکه بخشی از یک الگو باشد.

چه زمانی باید برای این موضوع نگران باشیم؟

دکتر ماد می ‌گوید تا زمانی که کودک شما به اندازه کافی بزرگ شود که مهارت‌های کلامی برای برقراری ارتباط با احساسات خود را داشته باشد – در حدود سن 7 سالگی – ابراز فیزیکی پرخاشگری باید کاهش یابد. اگر این اتفاق نمی افتد، وقت آن است که نگران باشید، به خصوص اگر فرزند شما خود یا دیگران را در معرض خطر قرار می دهد یا مرتباً به اموال آسیب می رساند.

ایده هایی برای کمک به یک کودک نوپا پرخاشگر

ما این راهکارها را برای کمک به کودک شما برای مهار پرخاشگری خود توصیه می کنیم.

کنترل احساسات

وقتی کودک احساسات زیادی را ابراز می‌کند و والدین با احساسات بیشتری روبرو می‌شوند، می‌ تواند پرخاشگری کودک را افزایش دهد. در عوض، سعی کنید کنترل احساسات را برای فرزندتان توضیح دهید.

تسلیم عصبانیت یا رفتار پرخاشگرانه نشوید

به عنوان مثال، اگر کودک شما در فروشگاه مواد غذایی عصبانی است زیرا خوراکی خاصی می خواهد، تسلیم نشوید و آن را بخرید. این پاداش دهنده است و رفتار نامناسب را تقویت می کند.

به کودک خود کمک کنید تا با نامگذاری احساساتش را بیان کند

به عنوان مثال، ممکن است بگویید: “می توانم بگویم که در حال حاضر واقعاً عصبانی هستی.” این احساس کودک شما را تایید می کند و به جای بیان فیزیکی، کلامی را تشویق می کند. باز کردن زمین برای مکالمه می تواند به آنها کمک کند تا راه هایی پیدا کنند تا احساسات خود را به روشی سالم از درونشان خارج کنند.

الگوهای فرزندتان را بشناسید و محرک ها را شناسایی کنید

آیا پرخاشگری هر روز صبح قبل از مدرسه اتفاق می افتد؟ بر روی ساختار روتین صبحگاهی خود کار کنید. کارها را به مراحل ساده تقسیم کنید و هشدارهای زمانی مانند «۱۰ دقیقه دیگر می‌رویم» بدهید. اهدافی را تعیین کنید، مثلاً چهار روز از پنج روز به موقع به مدرسه بروید. سپس زمانی که فرزندتان به آن اهداف دست یافت به او پاداش دهید.

پاداش های مناسب را پیدا کنید

روی اهداف مالی یا مادی تمرکز نکنید. در عوض، جوایزی مانند نیم ساعت وقت ویژه با مادر یا پدر، انتخاب آنچه که خانواده برای شام بخورند یا آنچه که خانواده برای شب فیلم تماشا می ‌کنند را انتخاب کنید.

شما با پرخاشگری تنها نیستید

اگر فرزندتان با خود کنترلی دست و پنجه نرم می کند، گنجاندن این مواردی که گفتیم باید به شما کمک کند تا این رفتارها را مهار کنید

سخن پایانی 

اگر وضعیت غیرقابل کنترل به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که این گونه مسائل دست و پنجه نرم می کنید. روانشناسان کودک مجموعه پرستار برتر در کمک به کودکان و خانواده ها در حل مشکلات عاطفی و رفتاری ماهر هستند. برای ارائه خدمات پرستاری، پرستار بیمار ، پرستار کودک ، پرستار سالمند با ما در تماس بگیرید.

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *