ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
همه چیز درباره پرستار بیمار

همه چیز درباره پرستار بیمار

کار در صنعت مراقبت های بهداشتی می تواند یک شغل چالش برانگیز، اما بسیار سودمند باشد. اگر علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در پرستاری هستید، تبدیل شدن به یک پرستار بیمار یکی از رایج ترین راه های ورود به این رشته است.

اما پرستار بیمار دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد؟

معمولاً کجا کار می کنند و چگونه می توانند به یک حرفه ای تبدیل شوند را بیان می کنیم. درادامه این مقاله همراه ما باشید.

نقش یک پرستار بیمار

پرستاران بیمار اغلب برای درمان بیماران خود کلاه های زیادی به صورت روزانه بر سر می گذارند و به آنها به بهرتین نحو خدمت می کنند. نقش اصلی یک پرستار بیمار این است که اطمینان حاصل کند که هر بیمار مراقبت مستقیم و مناسب مورد نیاز خود را دریافت می کند و آنها این کار را به روش های مختلفی انجام می دهند. آن ها نیازهای بیماران را ارزیابی و شناسایی می کنند، سپس برنامه درمانی و درمان بیمار را اجرا و نظارت می کنند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که مراقبت از بیمار مطابق با سیاست ها و استانداردهای کارفرمای آنها انجام می شود، خواه این بیمارستان باشد یا یک مرکز دیگر.

مهمتر از همه، پرستاران بیمار مراقبت را برای هر بیمار هماهنگ می کنند. پرستاران از خون‌گیری و آموزش سلامتی بیماران گرفته تا همکاری نزدیک با پزشکان در تیم‌های پزشکی خود، تمام قسمت‌های متحرک محیط کار خود را مدیریت می ‌کنند.

وظایف و مسئولیت های شغل پرستار بیمار

روز معمول یک پرستار بیمار بسته به تعدادی از عوامل، از جمله مکانی که در آن کار می کند، هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر نوع تأسیسات متفاوت است. اندازه کارکنان و تیم پرستاری؛ و جمعیتی که به آنها خدمت می کنند. به عنوان مثال، پرستارهایی که در مطب پزشک کار می کنند، ممکن است برخی از کارهای اداری را انجام دهند، در حالی که پرستاران بیماری که در یک بیمارستان کار می کنند کمتر احتمال دارد این نوع کارها را انجام دهند.

مهم نیست که وظایف یک پرستار کودک یا بیمار چقدر گسترده باشد، آنها معمولاً مسئولیت وظایف زیر را بر عهده دارند:

1-ارزیابی، مشاهده و صحبت با بیماران

2-ثبت جزئیات و علائم سابقه پزشکی بیمار و سلامت فعلی

3-آماده سازی بیماران برای معاینه و درمان

4-تجویز داروها و درمان‌ها، سپس نظارت بر بیماران از نظر عوارض و واکنش‌ها

5-ایجاد، اجرا و ارزیابی برنامه های مراقبت از بیمار با تیم پزشکی

6-انجام مراقبت از زخم، مانند تمیز کردن و بانداژ کردن آنها

7-کمک به اقدامات پزشکی در صورت نیاز

8-بهره برداری و نظارت بر تجهیزات پزشکیپ

9-کشیدن خون، نمونه ادرار و سایر مایعات بدن برای کارهای آزمایشگاهی

10-آموزش به بیماران و اعضای خانواده در مورد برنامه های درمانی و مراقبتی و همچنین پاسخ به سوالات آنها

11-نظارت بر پرستاران عملی و حرفه ای، دستیاران پرستاری و دانشجویان پرستاری دارای مجوز

بنابراین یک روز در زندگی یک پرستار چگونه به نظر می رسد؟

به گفته دکتر گلین رییس سازمان پرستاری آمریکا، این تغییر معمولاً با دریافت گزارش از شیفت قبلی شروع می شود. سپس پرستار ارزیابی خود را از بیمار با به دست آوردن علائم حیاتی مانند فشار خون و ضربان قلب کامل می کند. اینها همه برای آن است که خود را به جایی که سلامت بیمار شما در آن قرار دارد و جایی که باید باشد، برساند.

گلین می‌گوید:«سپس داروها را تجویز می کنند و همیشه نتایج آزمایشگاهی آنها را بررسی می‌کنند. “به عنوان یک پرستار، آنها دائما در حال ارزیابی مجدد هستند و سپس با تیم، بیمار و خانواده آنها و با تیم مدیریت پرونده ملاقات می کنند.”

چرا باید پرستار کودک بگیریم؟

اساساً، پرستارهای مخصوص بیمار برای عملیات مراقبت های بهداشتی حیاتی هستند، زیرا آنها با بسیاری دیگر از پرستاران و متخصصان پزشکی در تیم خود کار می کنند تا مراقبت از بیمار با کیفیت را تضمین کنند، بیماران را از نیازهای بهداشتی خود آگاه کنند و درمان را انجام دهند، و بیمارستان ها و امکانات پزشکی را در بالاترین استانداردهای خود نگه دارند.

تنظیمات کار مشترک برای پرستاران مخصوص بیمار

در حالی که برای پرستاران ثبت نام شده معمولاً در بیمارستان ها، مطب پزشکان و کلینیک های جراحی کار می کنند، آنها همچنین در تسهیلات زندگی کمکی، خانه های بیماران، مدارس، برای شرکت های بزرگ و حتی ارتش یا سایر موسسات دولتی کار می کنند.

به عنوان یک  پرستار، آنها گزینه های زیادی خواهند داشت و می توانند با جمعیت های مختلف بیمار کار کنند و در بسیاری از تخصص ها نیز می توانند کار پیدا کنند. شآنها می توانند در اطفال، انکولوژی، مراقبت های سالمندان، مراقبت های سرپایی، توانبخشی، رادیولوژی، عمل ها، و پزشکی خانواده و غیره کار کنند.

توصیه آخر

در مجموعه پرستار برتر، ما متعهد هستیم که تمام نیازهای مراقبت از بیمار شما را برآورده کنیم و در عین حال درباره نقش های یک پرستار مخصوص بیمار را برای شما بیان کردیم، پس اگر تمایل به اعزام پرستار بیمار به منزلتان را دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *