ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
نشانه های کودک بیش فعال

نشانه های کودک بیش فعال

آیا بی توجهی کودک شما فقط یک رفتار طبیعی دوران کودکی است یا ممکن است اختلال بیش فعالی و کمبود توجه باشد؟ فکر می کنید ممکن است فرزند شما ADHD  داشته باشد؟

ما در این مقاله قصد داریم نشانه های کودک بیش فعال را به شما بگوییم و حال زمان آن رسیده است تا بیشتر به سلامت روان کودک خود توجه کنید.

خدمات پرستاری شامل چیست؟ بیشتربخوانید

همه کودکان می توانند هر از گاهی بی توجهی نشان دهند یا بی قرار یا تکانشی باشند. چگونه می توانید تشخیص دهید که آیا رفتار فرزندتان در محدوده طبیعی است یا ممکن است اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)  داشته باشد؟

علائم هشدار دهنده ADHD  در کودکان

کودکان مبتلا به ADHD  علائم خاصی از سه علامت اصلی ADHD  نشان می دهند:  بیش فعالی، تکانشگری و بی توجهی.

چند رفتار اصلی می تواند نشان دهد که کودک شما دارای ADHD  است و در ادامه آن ها را بیان می کنیم. معمولا پسران بیش از دو برابر دختران در معرض تشخیص ADHD  هستند، احتمالاً به این دلیل که رفتارهای بیش فعالی به راحتی قابل مشاهده است و در پسران بیشتر دیده می شود.

نشانه های نشانه بیش فعالی و تکانشگری در کودکان

اغلب با دست ها یا پاها بی قراری می کند یا به آن ضربه می زند، یا روی صندلی تکان می خورد، اغلب در شرایطی که انتظار می رود نشستن باقی بماند، صندلی را ترک می کند، اغلب در شرایطی که مناسب نیست می دود یا بالا می رود (نوجوانان یا بزرگسالان ممکن است محدود به احساس بی قراری باشند)، اغلب قادر به بازی یا شرکت در فعالیت های اوقات فراغت به آرامی نیست، اغلب در حال حرکت است و طوری عمل می کند که گویی توسط یک موتور هدایت می شود، اغلب بیش از حد صحبت می کند، اغلب قبل از اینکه یک سوال کامل شود، پاسخ را واضح می کند، اغلب در انتظار نوبت خود مشکل دارد، اغلب صحبت های دیگران را قطع می کند یا به آنها نفوذ می کند (مثلاً در مکالمات یا بازی ها دخالت می کند).

برای تأیید تشخیص ADHD، باید شش علامت یا بیشتر در یک کودک 4 تا 17 ساله شناسایی شود. در یک کودک 17 ساله یا بزرگتر، پنج علامت یا بیشتر باید شناسایی شود. علائم باید قبل از رسیدن کودک به 12 سالگی شروع شود و باید بیش از شش ماه ادامه داشته باشد.

علائم همچنین باید در دو یا چند موقعیت – مانند خانه، مدرسه و موقعیت‌های اجتماعی – رخ دهند و باعث ایجاد اختلالاتی شوند. علائمی که فقط در یک محیط رخ می دهند ممکن است نشان دهنده تشخیص دیگری باشد، مانند ناتوانی یادگیری یا استرس در خانه.

آیا علائم ADHD بین کودکان خردسال و نوجوانان متفاوت است؟

علائم بیش فعالی اغلب در نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به ADHD کاهش می یابد، اما بیشتر معیارها با افزایش سن تغییر نمی کنند. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، افراد 17 ساله یا بالاتر به جای شش علامت، تنها به پنج علامت نیاز دارند تا تشخیص ADHD را تایید کنند.

چه زمانی به دنبال کمک حرفه ای برای فرزندتان باشید؟

اولین چیزی که والدین باید در هنگام شناسایی ADHD به دنبال آن باشند، اختلال عملکردی است – یعنی دخالت در عملکرد روزانه در هر بخش مهمی از زندگی کودک، از جمله در خانه، مدرسه، با همسالان، و سایر فعالیت های مهم. این تداخل در عملکرد باید مستقیماً با مشکلات مربوط به بی توجهی، بیش فعالی و یا تکانشگری مرتبط باشد.

 

برای مثال، در خانه این می‌تواند درگیری روزانه با والدین یا خواهر و برادر، اختلال در عملکرد خانواده (به عنوان مثال، صبح‌های واقعاً چالش‌برانگیز)، استرس زیاد والدین یا ناامیدی باشد. کودکان مبتلا به ADHD ممکن است چالش‌های اجتماعی را تجربه کنند که دوست‌یابی، حفظ دوستی‌ها یا شرکت مناسب در فعالیت‌های اجتماعی را برای آنها دشوار می‌کند، که می‌تواند منجر به طرد اجتماعی شود.

سخن پایانی 

ما در مجموعه پرستار برتر سعی کردیم با بهره گیری از بهترین مقالات روز دنیا درباره نشانه های کودک بیش فعال شما را راهنمایی کنیم. اگر این مقاله برای شما هم مفید بوده است و همچنین برای دریافت انواع خدمات پرستاری ، پرستار کودک یا بیمار و سالمند با کارشناسان ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. hey there and thank you for your info – I have definitely picked up
    something new from right here. I did however expertise several
    technical issues using this web site, as I experienced to reload the website a lot of times previous to I could get it to load correctly.

    I had been wondering if your web hosting is OK?

    Not that I’m complaining, but sluggish loading instances
    times will very frequently affect your placement in google and could damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords.
    Well I’m adding this RSS to my email and can look out for a lot more of your respective intriguing content.
    Make sure you update this again very soon..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *