ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
علل دندان درد در کودکان

علل دندان درد در کودکان

علل دندان درد در کودکان :در دوران کودکی، دندان های شیری کودک شما در می آیند، می افتند و در نهایت با دندان های دائمی جایگزین می شوند. با تغییرات زیادی که در دهان آنها رخ می دهد، درد هم ممکن است گاهی به سراغ آن ها بیاید. و در حالی که دندان درآوردن یا لق شدن دندان می تواند باعث ایجاد درد در کودک شود، اگر دندان درد مداوم یا شدید باشد، ممکن است نشانه چیز جدی تری باشد که نیاز به درمان دارد. رد یان مقاله قصد داریم علل دندان درد در کودکان را بررسی کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

اگر کودک شما دندان درد دارد باید به دنبال چه چیزی باشید؟

بچه‌های بزرگ‌تر احتمالاً می‌توانند به شما بگویند که کدام دندان درد می‌کند، چه مدت درد می‌کند و آیا درد ضربان‌دار مداوم است یا می‌آید و می‌رود. نوزادان و کودکان نوپا هنوز نمی توانند همه اینها را بیان کنند، اما ممکن است بتوانند محل کلی درد خود را به شما نشان دهند.

شایع ترین علل دندان درد در کودکان

شایع ترین علل دندان درد عبارتند از:

1-پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان در مراحل اولیه در کودکان معمولاً هیچ دردی ایجاد نمی کند. با این حال، اگر درمان نشود، یک حفره همچنان بزرگتر می شود. وقتی به محفظه پالپ دندان که حاوی اعصاب و رگ های خونی است برسد، بچه ها ممکن است دچار درد ضربان دار شوند که به اندازه کافی بد است که آنها را از خواب بیدار کند. از آنجایی که این ناراحتی زمانی که بچه ها دراز می کشند بدتر می شود، کودک شما ممکن است از درد شدیدتر دندان در شب شکایت کند.

2- پرکردگی‌های شل یا شکسته یا تاج‌های دندان

باکتری‌ها می‌توانند به زیر پرکردگی‌های آسیب ‌دیده یا شل و روکش‌های دندان کودکان نفوذ کنند و باعث پوسیدگی، التهاب و درد شوند. غذا همچنین می تواند نفوذ کند که منجر به درد در هنگام جویدن می شود.

3-تروما

آسیب یکی از علل شایع دندان درد در کودکان نوپا است که در حال یادگیری راه رفتن هستند و هنوز روی پاهای خود ثابت نیستند. اگر بچه‌های بزرگ ‌تر از  محافظ های دندان استفاده نکنند، در حین ورزش یا سایر فعالیت‌های بدنی آسیب‌های دندانی را تجربه می‌کنند. در ادامه با بررسی علل دندان درد در کودکان با ما همراه باشید

4-از دست دادن دندان های شیری

درد لق شدن دندان در کودک معمولاً به محض افتادن دندان شیری برطرف می شود. در بیشتر مواقع، از دست دادن دندان های شیری ضرری ندارد، با این حال، گاهی اوقات، دندان دائمی می تواند به اعصاب فشار بیاورد یا لثه ها را فشار دهد که آماده رویش می شود.

5- دندان قروچه یا فشردن دندان ها

اگر کودک شما در چندین دندان درد دارد و در هنگام صبح دچار درد فک می شود، دندان قروچه یا فشردن دندان ها، که از نظر فنی دندان قروچه نامیده می شود، ممکن است مقصر باشد. ساییدن به دندان ها، فک و مفاصل گیجگاهی فکی (TMJ) فشار وارد می کند و باعث درد می شود. همچنین می تواند مینای دندان را از بین ببرد و عاج زیرین را در معرض دید قرار دهد که باعث حساس شدن دندان ها می شود.

ایا شیر مادر برای عفونت چشم نوزاد بهتر است ؟ بیشتربخوانید

6- دندان های ترک خورده یا ترک خورده

کودکانی که دندان های نامرتب دارند یا دندان قروچه دارند، ممکن است دچار تراشه های خط مو و ترک در دندان های خود شوند. اینها می توانند باعث درد و همچنین حساسیت هنگام خوردن یا نوشیدن شوند.

7- مسواک زدن نادرست

اگر کودکان بیش از حد تهاجمی مسواک می زنند، ممکن است مینای دندان را از بین ببرد و دندان ها را حساس تر کند. آنها همچنین ممکن است لثه های خود را بریده یا کبود کنند.

8- مشکلات سینوسی

کودک شما سینوس هایی دارد که درست بالای دندان های بالایی او قرار دارند. هنگامی که سینوس ها به دلیل سرماخوردگی، آلرژی، عفونت سینوسی یا موارد دیگر ملتهب یا احتقان می شوند، فشار می تواند باعث درد دندان های بالایی شود. به طور معمول، چندین دندان آسیب می بیند و کودک شما نیز آبریزش بینی و احتقان بینی خواهد داشت. درد دندان باید به محض برطرف شدن عفونت از بین برود.

9- آبسه دندانی

علل دندان درد در کودکان :اگر کودک شما دندان درد شدید دارد و یک جوش کوچک پر از چرک روی لثه های خود دارد، می تواند آبسه دندانی باشد. آبسه به دلیل عفونت باکتریایی ناشی از پوسیدگی درمان نشده یا آسیب رخ می دهد. درد می تواند ثابت و ضربان دار باشد یا بیاید و برود و ممکن است به فک، گردن یا گوش تابش کند. همچنین کودکان معمولاً تب، بوی بد دهان، طعم بد در دهان، لثه‌های براق، متورم و/یا تورم صورت خواهند داشت. فونت می تواند به دندان های اطراف، استخوان فک و حتی سایر قسمت های بدن سرایت کند.

بهترین درمان های خانگی برای دندان درد در کودکان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

به کودک خود کمک کنید تا به آرامی دو طرف دندان دردناک خود را نخ دندان بکشد و سپس دندان های خود را مسواک بزند. اگر ناراحتی به دلیل کمی غذای سرسخت باشد، بیرون آوردن آن درد را کاهش می دهد. به علاوه، حتی اگر غذا ریشه مشکل نباشد، تمیز نگه داشتن دهان آنها ایده آل است.

یک شوینده با آب نمک درست کنید

شستشوی آب نمک یک داروی طبیعی و ایمن برای تسکین دندان درد است. یک قاشق چایخوری نمک را به نصف فنجان آب گرم اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا نمک حل شود. از کودک خود بخواهید قبل از تف کردن، حدود 30 ثانیه با آب نمک آبکشی کند و آن را روی ناحیه آسیب دیده نگه دارد. این روند را تکرار کنید تا شیشه تمام شود. آنها می توانند چندین بار در روز از شستشو استفاده کنند.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. You really make it seem really easy along with your
    presentation however I in finding this matter to be actually one thing
    which I feel I might by no means understand.
    It seems too complex and extremely broad for me. I am taking a look ahead for your
    subsequent publish, I’ll try to get the grasp of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *