ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
سلامت روان در کودکان

سلامت روان در کودکان

ما باید درباره سلامت روان، اختلالات روانی، درمان ها، پیشگیری و تحقیقات بهداشت عمومی در مورد سلامت روان کودکان بیشتر یاد بگیریم و دانسته های خود را در این زمینه هر روز بروزرسانی کنیم.

داشتن سلامت روانی در دوران کودکی به معنای رسیدن به نقاط عطف رشد و عاطفی و یادگیری مهارت های اجتماعی سالم و نحوه مقابله با مشکلات است. کودکانی که از نظر روانی سالم هستند کیفیت زندگی مثبتی دارند و می توانند در خانه، مدرسه و جوامع خود به خوبی عمل کنند.

اختلالات روانی در میان کودکان به‌عنوان تغییرات جدی در نحوه یادگیری، رفتار یا کنترل احساسات کودکان توصیف می‌شود که باعث پریشانی و مشکلاتی در گذراندن روز می‌شود. بسیاری از کودکان گهگاه دچار ترس و نگرانی می شوند یا رفتارهای مخرب از خود نشان می دهند. اگر علائم جدی و مداوم باشند و در مدرسه، خانه یا فعالیت‌های بازی تداخل داشته باشند، ممکن است کودک دچار اختلال روانی تشخیص داده شود.

سلامت روان صرفاً عدم وجود اختلال روانی نیست. کودکانی که اختلال روانی ندارند ممکن است در نحوه عملکردشان متفاوت باشند و کودکانی که اختلال روانی تشخیص داده شده مشابهی دارند ممکن است در نقاط قوت و ضعف خود در نحوه رشد و مقابله و کیفیت زندگی متفاوت باشند. سلامت روان به عنوان یک پیوستار و شناسایی اختلالات روانی خاص، هر دو راهی برای درک میزان عملکرد کودکان هستند.

سلامت روان در کودکان

اختلالات روانی رایج دوران کودکی چیست؟

از جمله اختلالات روانی رایجی که در دوران کودکی قابل تشخیص هستند، اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD)، اضطراب (ترس یا نگرانی) و اختلالات رفتاری است.

سایر اختلالات و نگرانی‌های دوران کودکی که بر نحوه یادگیری، رفتار یا کنترل احساسات کودکان تأثیر می‌گذارد می‌تواند شامل ناتوانی‌های یادگیری و رشد، اوتیسم و ​​عوامل خطر مانند مصرف مواد و آسیب به خود باشد.

علائم اختلالات روانی دوران کودکی چیست؟

علائم اختلالات روانی در طول زمان با رشد کودک تغییر می کند و ممکن است شامل مشکلاتی در نحوه بازی کردن، یادگیری، صحبت کردن و رفتار کودک یا نحوه برخورد کودک با احساسات خود باشد. علائم اغلب در اوایل کودکی شروع می شود، اگرچه برخی از اختلالات ممکن است در سال های نوجوانی ایجاد شوند. تشخیص اغلب در سال های مدرسه و گاهی زودتر انجام می شود. با این حال، برخی از کودکان مبتلا به اختلال روانی ممکن است تشخیص داده نشوند یا تشخیص داده نشوند که این اختلال را دارند.

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

آیا اختلالات روانی دوران کودکی قابل درمان است؟

اختلالات روانی دوران کودکی قابل درمان و مدیریت است. گزینه های درمانی زیادی بر اساس بهترین و جدیدترین شواهد پزشکی وجود دارد. والدین و پزشکان باید با تمام افرادی که در درمان کودک دخیل هستند – معلمان، مربیان، درمانگران و سایر اعضای خانواده از نزدیک همکاری کنند. استفاده از تمام منابع موجود به والدین، متخصصان بهداشت و مربیان کمک می کند تا کودک را به سمت موفقیت هدایت کنند. تشخیص زودهنگام و خدمات مناسب برای کودکان و خانواده های آنها می تواند در زندگی کودکان مبتلا به اختلالات روانی تغییر ایجاد کند.

اختلالات روانی دوران کودکی بر بسیاری از کودکان و خانواده ها تأثیر می گذارد. پسران و دختران در هر سنی و پیشینه های قومی/نژادی که در تمام استان های ایران زندگی می کنند، اختلالات روانی را تجربه می کنند.

تاثیر اختلالات روانی در کودکان چیست؟

سلامت روان برای سلامت کلی مهم است. اختلالات روانی شرایط مزمن سلامتی هستند – شرایطی که برای مدت طولانی دوام می آورند و اغلب به طور کامل از بین نمی روند – که می توانند در طول عمر ادامه داشته باشند. بدون تشخیص و درمان زودهنگام، کودکان مبتلا به اختلالات روانی می توانند در خانه، مدرسه و در ایجاد روابط دوستانه دچار مشکل شوند. اختلالات روانی همچنین می تواند در رشد سالم کودک اختلال ایجاد کند و مشکلاتی را ایجاد کند که می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.

بهداشت عمومی شامل سلامت روان است

حمایت از سلامت روانی کودکان همچنین شامل حصول اطمینان از رسیدن کودکان به نقاط عطف رشد، درک اقداماتی که باید در صورت وجود نگرانی انجام شود، حمایت از راهبردهای فرزندپروری مثبت و بهبود دسترسی به مراقبت است.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

درباره راه های افزایش هوش در کودکان بیشتر بدانید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s truly informative.

    I am gonna watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future.
    A lot of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *