ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
روش های تنبیه کودکان بدون کتک زدن

روش های تنبیه کودکان بدون کتک زدن

کتک زدن یکی از موضوعاتی است که بسیار مورد بحث والدین است. در حالی که اکثر متخصصان اطفال و متخصصان والدین کتک زدن را توصیه نمی کنند، اکثریت قریب به اتفاق والدین در سراسر جهان اذعان دارند که بچه های خود را کتک می زنند. برای بسیاری از والدین، کتک زدن می تواند سریع ترین و موثرترین راه برای تغییر رفتار کودک باشد و اغلب در کوتاه مدت کار می کند. اما، مطالعات نشان می دهد تنبیه بدنی عواقب طولانی مدتی برای کودکان دارد. در ادامه این مقاله روش های تنبیه کودکان بدون کتک زدن را بیان می کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

اگر به دنبال جایگزینی برای کتک زدن هستید، در اینجا شش راه برای تربیت فرزندتان بدون استفاده از تنبیه بدنی آورده شده است.

روش های تنبیه کودکان بدون کتک زدن

راه های تربیت کودکان بدون کتک زدن

1-تایم اوت

کتک زدن بچه ها به خاطر رفتار نادرست (مخصوصاً پرخاشگری) پیامی متفاوت می دهد. کودک شما تعجب خواهد کرد که چرا شما او را بزنید، اما برای او خوب نیست که خواهر یا برادرش را بزند. قرار دادن کودک در زمان استراحت می تواند جایگزین بسیار بهتری باشد. زمانی که زمان استراحت به درستی انجام شود، به بچه ها می آموزد که چگونه خود را آرام کنند، که یک مهارت مفید زندگی است.

اما برای اینکه یک تایم اوت موثر باشد، بچه ها باید وقت مثبت زیادی با والدین خود داشته باشند. سپس، هنگامی که آنها از موقعیتی حذف شدند، شروع به یادگیری خودتنظیمی، ابراز مناسب احساسات خود و انتخاب های متفاوت در آینده خواهند کرد.

 

2- از دست دادن امتیازات

هدف تنبیه فرزندتان برای تسلیم نیست، بلکه کمک به او برای یادگیری انتخاب های بهتر برای آینده است. با این حال، این نیاز به تمرین دارد. اگر انتخاب نادرستی داشتند، به آنها بیاموزید که نتیجه آن از دست دادن یک امتیاز است. ضرر باید به رفتار مربوط باشد. مشخص کنید که چه زمانی می توان امتیازات را پس گرفت. معمولاً 24 ساعت به اندازه کافی طولانی است تا به کودک خود بیاموزید از اشتباه خود درس بگیرد.

 

3- نادیده گرفتن رفتار نادرست خفیف

نادیده گرفتن انتخابی در واقع می‌تواند مؤثرتر از کتک زدن باشد. اما شما می توانید رفتار جلب توجه را نادیده بگیرید. وقتی کودک شما سعی می کند با ناله یا شکایت توجه را جلب کند، آن را به او ندهید. به طرف دیگر نگاه کنید، وانمود کنید که نمی توانید آنها را بشنوید و پاسخی ندهید. سپس، هنگامی که آنها خوب پرسیدند یا رفتار کردند، توجه خود را به آنها برگردانید. با گذشت زمان، آنها یاد خواهند گرفت که رفتار مؤدبانه بهترین راه برای برآوردن نیازهایشان است.

 

4- آموزش مهارت های جدید

یکی از مشکلات اصلی کتک زدن این است که به کودک شما نمی آموزد که چگونه بهتر رفتار کند. کتک زدن فرزندتان به دلیل عصبانیت او به او یاد نمی دهد که دفعه بعد که ناراحت شد چگونه آرام شود. بچه ها از یادگیری نحوه حل مسئله، مدیریت احساسات و سازش سود می برند. وقتی والدین این مهارت ها را آموزش می دهند، می تواند تا حد زیادی مشکلات رفتاری را کاهش دهد. از نظم و انضباط استفاده کنید که هدفش آموزش باشد نه تنبیه.

روش های تنبیه کودکان بدون کتک زدن

5- پیامدهای منطقی

پیامدهای منطقی راهی عالی برای کمک به کودکانی است که با مشکلات رفتاری خاصی دست و پنجه نرم می کنند. پیامدهای منطقی به طور خاص با رفتار نادرست مرتبط است. به عنوان مثال، اگر فرزندتان شام خود را نمی‌خورد، به او اجازه ندهید یک میان وعده قبل از خواب بخورد. یا اگر از سوار کردن کامیون‌هایشان امتناع می‌کنند، به آنها اجازه ندهید تا بقیه روز با آنها بازی کنند. ارتباط مستقیم پیامد با مشکل رفتاری به بچه ها کمک می کند تا ببینند که انتخاب هایشان پیامدهای مستقیم دارد.

 

6- پیامدهای طبیعی

پیامدهای طبیعی به کودکان اجازه می دهد تا از اشتباهات خود درس بگیرند. برای مثال، اگر فرزندتان می گوید که قرار نیست ژاکت بپوشد، اجازه دهید بیرون برود و سرد شود – تا زمانی که این کار بی خطر است. زمانی که فکر می کنید فرزندتان از اشتباه خود درس می گیرد، از پیامدهای طبیعی استفاده کنید. وضعیت را کنترل کنید تا مطمئن شوید که کودک شما هیچ خطر واقعی را تجربه نخواهد کرد.

 

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و پرستار سالمند با ما در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه باید با کودک پرخاشگر رفتار کنید؟

 

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s
    truly informative. I am going to watch out for brussels.
    I will appreciate if you continue this in future.
    Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *