ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
راه های افزایش قد کودکان

راه های افزایش قد کودکان

راه های افزایش قد کودکان :بیشتر والدین دوست دارند فرزندانشان قد بلند و قوی باشند، زیرا به طور گسترده به عنوان نشانه ای از سلامتی تلقی می شود. والدین معمولاً تمام تلاش خود را می کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان سالم رشد می کنند و قد آنها در اکثر بخش های جامعه به عنوان نشانه ای از وضعیت سلامت کلی آنها تلقی می شود. در این مقاله تصمیم گرفتیم راه های افزایش قد کودکان را با شما به اشتراک بگذاریم، در ادامه همراه ما باشید.

ژن ها بیشترین حرف را در تعیین قد کودک دارند – با این حال، این تنها عاملی نیست که بر آن تأثیر می گذارد. بسیاری از عوامل خارجی، مانند شرایط زندگی و رژیم غذایی سالم، می توانند بر قد کودکان تأثیر زیادی بگذارند.

راه های زیادی برای افزایش قد کودکان وجود دارد، در اینجا فهرستی از پنج راه برتر را آماده کردیم:

1-یک رژیم غذایی متعادل

مهمترین جنبه افزایش قد کودک این است که از تغذیه مناسب او اطمینان حاصل کنید. غذایی که مصرف می کند باید سالم باشد تا قد بلند شود. یک رژیم غذایی متعادل باید شامل پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی و ویتامین ها به نسبت صحیح باشد. مصرف تنها یکی از اینها می تواند تأثیر مضری داشته باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کودک بیشتر اوقات از غذاهای ناسالم دوری می‌کند و این شامل غذاهایی مانند همبرگر، نوشیدنی‌های شیرین گازدار و به طور کلی غذاهای سرخ شده می‌شود. پروتئین های بدون چربی باید به مقدار کافی همراه با سبزیجات برگ دار و مواد غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم باشد. کربوهیدرات های ساده مانند پیتزا و کیک باید در اکثر موارد اجتناب شود.

2- تمرینات کششی

حرکات کششی، حتی اگر ساده باشند، می توانند تاثیر زیادی بر قد کودک شما داشته باشند. آشنایی کودک با تمرینات کششی از سنین پایین، روند رشد قد را تسهیل می کند. حرکات کششی به کشیده شدن ستون فقرات کمک می کند و همچنین وضعیت بدن کودک شما را همیشه بهبود می بخشد. تمرینات می توانند ساده باشند. او را وادار کنید تا روی انگشتان پا بایستد و پشتش به دیوار باشد و عضلات پایش را بکشید و همزمان به سمت بالا دراز کند. یکی دیگر از تمرینات ساده برای کشش این است که کودک روی زمین می‌نشیند و پاهایش را از هم باز می‌کند و با دست‌هایش انگشتان هر دو پا را لمس می‌کند.

3- آویزان شدن

ده ها سال است که حلق آویز کردن برای والدینی که می خواهند فرزندانشان قد بلندتر باشند توصیه می شود. آویزان شدن از میله ها همچنین به کشیده شدن ستون فقرات کمک می کند، که بخش مهمی از بلندتر شدن است. به غیر از آویزان کردن منظم، می‌توانید کودکتان را به کشیدن و چانه‌آپ نیز تشویق کنید. هر دو عضلات بازو و پشت را قوی‌تر می‌کنند و تمرین‌هایی عالی برای حفظ تناسب اندام او هستند.

4- حرکات یوگا

تمرین قدیمی یوگا شامل کشش و تعادل زیادی است، بنابراین برای کودکان ایده آل است که آنها را بلندتر کنند. برخی آساناهای یوگا به ویژه برای کمک به رشد قد کودک شما مفید هستند. «سوریا نماسکار» کل بدن را به کار می‌اندازد و عضلات بازو، پشت و حتی پاها را در یک حرکت سیال دراز می‌کند. یکی دیگر از آساناهای مفید چاکراسانا است که کودک شما را به پشت دراز می کشد. سپس، او باید قوس پشت خود را به سمت بالا بکشد و بدن خود را با استفاده از بازوها و پاهای خود بالا نگه دارد تا حالت U را حفظ کند. سعی کنید این شکل را تا زمانی که ممکن است حفظ کنید تا موثر باشد.

5- پرش

تمرینات کمی مانند پرش وجود دارد که به کارکردن کل بدن کمک می کند. این ورزش که به دلیل تأثیرات فوق العاده آن بر قلب شناخته شده است، همچنین اگر می خواهید فرزندتان قد بلندتر شود، ورزش بسیار خوبی است. زمانی که فرد پرش می کند، بدن به طور کامل کشیده می شود، بنابراین باعث رشد عمودی در کودک می شود. همچنین یک تمرین قلبی شگفت انگیز است و قطعا او را تناسب اندام و فعال نگه می دارد.

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it is really informative.

    I am going to watch out for brussels. I will appreciate if
    you continue this in future. Lots of people will be benefited
    from your writing. Cheers!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *