ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
رابطه مادر و فرزند

رابطه مادر و فرزند

احتمالا فرزند پروری رضایت بخش ترین شغلی است که تا به حال هر مادری حاضر به داشتن آن شده است، اما بدون چالش نیست. زندگی خانوادگی مدرن می تواند بسیار استرس زا باشد و تحمل فشارهای مختلف برای مادر و فرزند همیشه آسان نیست. در نهایت، باید بدانیم والدین بهترین چیز را برای فرزندانشان می‌خواهند و یک رابطه قوی بین والدین و فرزند می ‌تواند به نتایج بهتر برای کودکان کمک کند. در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر درباره رابطه مادر و فرزند صحبت کنیم.

رابطه مادر و فرزند

چرا رابطه مثبت مادر و فرزند مهم است؟

رابطه مادر و کودک رابطه ای است که رشد جسمی، عاطفی و اجتماعی کودک را پرورش می دهد. این پیوند منحصر به فردی است که هر کودک و مادری می تواند از آن لذت ببرد و آن را پرورش دهد. این رابطه پایه و اساس شخصیت، انتخاب های زندگی و رفتار کلی کودک را می گذارد. همچنین می تواند بر قدرت سلامت اجتماعی، جسمی، روانی و عاطفی آنها تأثیر بگذارد.

 

برخی از مزایا عبارتند از:

1-کودکان خردسالی که با دلبستگی ایمن و سالم به مادر خود رشد می کنند، شانس بیشتری برای ایجاد روابط شاد و رضایت بخش با دیگران در زندگی خود دارند.

2-کودکی که رابطه ای امن با والدین دارد، یاد می گیرد که تحت استرس و در شرایط سخت، احساسات خود را تنظیم کند.

3- رشد ذهنی، زبانی و عاطفی کودک را تقویت می کند.

4- به کودک کمک می کند تا رفتارهای اجتماعی خوش بینانه و با اعتماد به نفس از خود نشان دهد.

5- مشارکت و مداخله سالم والدین در زندگی روزمره کودک، پایه و اساس مهارت های اجتماعی و تحصیلی بهتر را می گذارد.

6-دلبستگی ایمن به رشد اجتماعی، عاطفی، شناختی و انگیزشی سالم منجر می شود. کودکان همچنین زمانی که رابطه مثبتی با والدین خود داشته باشند، مهارت های حل مسئله قوی را به دست می آورند.

رابطه مادر و فرزند

 

نکاتی در رابطه با فرزند پروری

باید بدانید که شما با رشد فرزندتان تغییر می ‌کنید و سازگار می‌شوید. با این حال، پیروی از برخی نکات ساده می تواند راه حلی بسیار کمک کننده در رابطه مادر و فرزندی شما باشد.

 

1-تعاملات گرم و عاشقانه

هر تعاملی را به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط با فرزندتان در نظر بگیرید. در صحبت هایتان سعی کنید صمیمی باشید، ارتباط چشمی را فراموش نکنید و بیشتر لبخند بزنید و بیشتر مشتاق تعامل و وقت گذراندن با فرزندتان باشید.

 

2-داشتن مرزها، قوانین و پیامدها

کودکان به ساختار و راهنمایی نیاز دارند. با فرزندان خود در مورد آنچه از آنها انتظار دارید صحبت کنید و مطمئن شوید که آنها درک می کنند.

 

3-به فرزندتان گوش دهید و با او همدردی کنید

احساسات فرزندتان را بپذیرید، به او نشان دهید که درک می کنید، و اطمینان دهید که هر زمان که مشکلی داشت به او کمک کنید.

 

4-حل مسئله

به فرزندتان کمک کنید تا مشکل را حل کند. الگوی خوبی باشید و با کارهای خودتان به او نشان دهید که چگونه رفتار کند. هنگامی که با فرزندا خود برای پیدا کردن راه حل کار می کنید، او یاد می گیرد که چگونه با مشکلات به شیوه ای مناسب کنار بیاید.

 

5- در دسترس باشید

بدون هیچ مزاحمتی برای صحبت با کودک خود وقت بگذارید، حتی 10 دقیقه در روز می تواند تفاوت بزرگی در ایجاد عادات ارتباطی خوب ایجاد کند. تلویزیون را خاموش کنید، تکنولوژی را کنار بگذارید و زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید.

 

6- با هم غذا بخورید

غذا خوردن با هم به عنوان یک خانواده زمینه را برای گفتگو فراهم می کند. باعث تشویق به استفاده از موبایل روی میز شوید و از همراهی یکدیگر لذت ببرید.

 

7-گوش کنید و همدردی کنید

ارتباط با گوش دادن شروع می شود. سعی کنید مسائل را از دیدگاه فرزندتان ببینید و احترام متقابل را تقویت کنید.

 

8- تک به تک با کودکانتان وقت بگذارنید

اگر بیش از یک فرزند دارید، سعی کنید وقت خود را با هر یک از آنها بگذرانید. زمان با کیفیت و فردی با فرزندتان می تواند پیوند شما را تقویت کند، عزت نفس او را تقویت کند و به او بفهماند که برایتان ارزشمند است.

 

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و پرستار سالمند با ما در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه: چرا باید پرستار کودک بگیریم؟

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *