ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
دلایل حالت تهوع بدون استفراغ

دلایل حالت تهوع بدون استفراغ

حالت تهوع، احساسی است که در آن قرار است محتویاتی از معده شما بیرون بیاید. دلایل زیادی می توانند باعث تهوع شوند اما بیشتر آنها حاصل مشکلات گوارشی هستند. در این مقاله به بررسی دقیق تر دلایل حالت تهوع بدون استفراغ می پردازیم.

دلایل حالت تهوع بدون استفراغ

حالت تهوع دائمی چیست؟

حالت تهوع مداوم یا مزمن بیش از یک ماه طول می کشد. در این مدت ممکن است بیاید و برود و فقط در ساعات خاصی از روز اتفاق بیفتد. در موارد دیگر، ممکن است تقریباً همیشه احساس تهوع داشته باشید. حالت تهوع مداوم نیز ممکن است با گذشت زمان بدتر شود، مانند رفلاکس معده. حالت تهوع حاد حالت تهوعی است که کمتر از یک ماه طول بکشد. در بسیاری از موارد، تنها چند روز طول می کشد. عفونت هایی مانند گاستروانتریت از علل شایع تهوع حاد هستند. حالت تهوع مداوم و حاد ممکن است منجر به استفراغ شود، اما نه همیشه. حالت تهوع ممکن است تنها علامتی باشد که شما دارید یا ممکن است یکی از بسیاری از علائم باشد.

 

اغلب تشخیص علت حالت تهوع مداوم دشوار است. با این حال، علل را اغلب می توان با علائم همراه یا اگر چیزی بر سطح تهوع تأثیر می گذارد، متمایز کرد.

برخی از شایع ترین علل تهوع مزمن عبارتند از:

1-بارداری

حالت تهوع و استفراغ از علائم شایع بارداری هستند. اغلب به این حالت تهوع صبحگاهی می گویند، اما ممکن است در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد. حالت تهوع در دوران بارداری برای کودک شما مضر نیست. اغلب در هفته شانزدهم بارداری شروع به از بین رفتن می کند.حالت تهوع در دوران بارداری معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی است.

2- GERD

رفلاکس معده به مری (GERD) زمانی است که حلقه ماهیچه ای که معده و مری شما به هم می رسند ضعیف می شود یا بیش از حد شل می شود. این می تواند باعث شود محتویات معده به مری برسد. شایع ترین علامت GERD سوزش معده معمولی است، اگرچه همه افراد مبتلا به GERD دچار سوزش سر دل نمی شوند. علائم دیگر عبارتند از:

درد در قفسه سینه یا بالای شکم مشکلات تنفسی، مانند سرفه مداوم یا آسم، طعم ترش یا تلخ در پشت دهان شما، بوی بد دهان،مشکلات بلع،استفراغ

عوامل خطر GERD عبارتند از:

داشتن اضافه وزن یا چاقی

سیگار کشیدن

مصرف برخی داروها برای شرایطی مانند آسم، فشار خون بالا، افسردگی یا آلرژی

 

3- پانکراتیت

پانکراتیت التهابی است در پانکراس – اندامی که آنزیم‌هایی ترشح می‌کند تا به شما در هضم غذا کمک کند. شما می توانید پانکراتیت حاد یا پانکراتیت مزمن داشته باشید. نوع حاد آن چند روز طول می کشد، اما پانکراتیت مزمن می تواند سال ها طول بکشد.

دلایل حالت تهوع بدون استفراغ

4- گاستروپارزی

گاستروپارزی وضعیتی است که بر حرکت طبیعی ماهیچه های معده شما تأثیر می گذارد. معمولاً انقباضات قوی ماهیچه ها غذا را از طریق دستگاه گوارش شما به جلو می برد. گاستروپارزی این انقباضات را کند می کند، که باعث می شود معده شما به درستی تخلیه نشود.

 

5- هپاتیت

هپاتیت نوعی التهاب کبد است. پنج نوع اصلی وجود دارد: هپاتیت A، B، C، D  و E که همه آنها می توانند باعث تهوع شوند. هپاتیت A، B و C شایع ترین انواع در ایران هستند. واکسیناسیون برای هپاتیت A و هپاتیت B در دسترس است.

هپاتیت A و E معمولاً در اثر غذا یا آب آلوده ایجاد می شود. هپاتیت B ، C  و D معمولاً در اثر تماس با مایعات بدن آلوده مانند خون یا مدفوع ایجاد می شود.

 

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و پرستار سالمند با ما در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه باید با کودک پرخاشگر رفتار کنید؟

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *