ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
درک بچه ها از هدیه دادن به دیگران

درک بچه ها از هدیه دادن به دیگران

هنگامی که کودک شما شروع به پاره کردن اولین هدیه بسته بندی شده خود می کند، چه برای تولد یا یک تعطیلات، پاره کردن معمولاً قسمت مورد علاقه اوست و پس از آن با جعبه بازی می کند. آنها از هر جنبه ای از دریافت یک هدیه لذت می برند و معمولا هدیه دهنده را تصدیق نمی کنند. اما مانند بسیاری از مفاهیم اجتماعی، هدایا یک فرآیند است و در نهایت فرزندان شما یاد می‌گیرند که نه تنها از هدیه‌دهنده تشکر کنند، بلکه خودشان به معلمان، دوستان و البته خانواده‌شان هدیه بدهند. برای والدین، آموزش درک واقعی هدیه دادن به بچه ها یک شاهکار است. چیزی که به زمان و درک نیاز دارد. پس بیایید سعی کنیم تا بتوانیم با صبر و حوصله این لطف اجتماعی را به فرزندان خود بیاموزیم. در این مقاله نگاهی دقیق به درک بچه ها از هدیه دادن به دیگران، می اندازیم. در ادامه همراه ما بشاید.

آیا با تنبیه های مناسب کودکان آشنا هستید ؟ بیشتر بخوانید

درک بچه ها از هدیه دادن به دیگران

اگرچه طبیعی است که مدتی طول بکشد، اما در نهایت، هدیه دادن را درک خواهند کرد. برای مثال دو قلوهای 9 ساله یک خانواده از یک سنی به بعد به محض فهمیدن معنی کادو دادن و کادو گرفتن که هر زمان که جشن تولد کسی است یا تعطیلات شاد مورد علاقه‌شان است، آنها را به فروشگاه ببرند تا از پول خودشان برای خرید هدایا استفاده کنند. در هر مناسبتی هدایا را خودشان می‌پیچند و با دست‌های پر به سمت آن مهمانی می روند. بخشنده بودن  این بچه ها قلب آنها را پر می کرده و آنها دوست دارند این حس را با دوستانشان و دیگران به اشتراک بگذارند.

چرا بچه های جوان فقط به دریافت هدیه اهمیت می دهند؟

نوزادان کاملاً درمانده هستند و از بدو تولد به آنها رسیدگی می شود، بنابراین به طور طبیعی با برآورده شدن نیازها و خواسته های خود جذب می شوند. تغییر دیدگاه آنها به زمان و بلوغ نیاز دارد. ایمی مارشال، روانشناس کودک و مشاور والدین می‌گوید: «بخصوص بچه‌های جوان هنوز یاد نگرفته ‌اند که دیگران نیازها و خواسته‌ هایی دارند که با خواسته‌ های آنها همخوانی ندارد. “تجربه خود آنها تنها چیزی است که آنها قبل از اینکه درک کنند که افراد دیگر نیز به چیزهایی نیاز دارند، می خواهند یا دارند، از آن آگاه هستند.”

واقعاً چه زمانی بچه ها هدیه دادن را می فهمند؟

برای مثال می توان گفت لحظه ‌ای که بچه ای که روبروی شما نشسته است بخواهد پستانک بزاقی اش را به سمت شما بگیرد تا شما از او بگیرید ، این شاید اولین تجربه او برای هدیه دادن باشد و برخلاف تصور ما شاید خیلی زود آنها شروع به درک هدیه دادن و هدیه گرفتن کرده اند و ما انتظار داشتیم که این موضوع بیشتر در سال های اولیه مدرسه اتفاق بیفتد.

بچه های سن ابتدایی معمولاً هدیه دادن و هدیه گرفتن را درک می کنند. “در ابتدا، آنها درک می کنند که این کاری است که ما انجام می دهیم، که سپس به درک اینکه چرا هدیه می دهیم و چرا مهم است تبدیل می شود.”

برای اینکه درک چه زمانی آنها شروع به درک معنای ساختن یا خرید عمدی یک چیز خاص برای شخص دیگری می کنند، بهتر است به آنها زمان دهید.

چگونه به کودکان خود یاد دهیم که هدیه دادن را درک کنند؟

با این حال، کارهایی وجود دارد که ما می توانیم به عنوان والدین انجام دهیم تا به فرزندانمان در هر سنی کمک کنیم تا بفهمند هدیه دادن و هدیه گرفتن رفتار خوبی است و اینکه چگونه به دیگران نشان می دهیم که به آنها اهمیت می دهیم. و درست مثل هر بار دیگری که می‌خواهیم چیز جدیدی به بچه‌هایمان بیاموزیم، در سطحی به آن نزدیک می‌شویم که برای آنها منطقی باشد (از نظر سنی) و در عین حال آنها را در معرض این مفهوم قرار می‌دهیم.

سخن پایانی 

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار کودک در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *