ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
درمان زردی نوزاد در منزل

درمان زردی نوزاد در منزل

درمان زردی نوزاد در منزل :زردی یک تغییر رنگ زرد رنگ پوست و قسمت سفید (صلبیه) چشم است. این به دلیل وجود بیش از حد ماده ای به نام بیلی روبین در خون است. بیلی روبین زمانی تشکیل می شود که بدن گلبول های قرمز قدیمی را تجزیه می کند. کبد معمولاً بیلی روبین را از خون پردازش و حذف می کند. زردی در نوزادان معمولاً به دلیل افزایش طبیعی در تجزیه گلبول‌های قرمز خون و این واقعیت است که کبد نابالغ آنها در حذف بیلی روبین از جریان خون کارآمد نیست.

در این مقاله قصد داریم راه های درمان زردی نوزاد در منزل را به شما بگوییم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علائم زردی نوزاد چیست؟

با افزایش سطح بیلی روبین نوزاد، زردی از سر حرکت می کند تا بازوها، تنه و در نهایت پاها را درگیر کند. اگر سطح بیلی روبین بسیار بالا باشد، نوزاد زیر زانوها و کف دستانش زرد می شود. یکی از راه‌های آسان برای بررسی زردی این است که انگشت خود را روی پوست کودک فشار دهید و خون را موقتاً از آن خارج کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، پوست معمولی سفید می شود، اما پوست زردی زرد باقی می ماند.

درمان های خانگی زردی نوزاد چیست؟

نور خورشید به تجزیه بیلی روبین غیرمستقیم کمک می کند تا کبد کودک بتواند آن را راحت تر پردازش کند.

قرار دادن کودک در یک پنجره خوب به مدت 10 دقیقه دو بار در روز اغلب تنها چیزی است که برای کمک به درمان زردی خفیف لازم است.

هرگز نوزاد را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

اگر سطح بیلی روبین بیش از حد بالا باشد، ممکن است لازم باشد کودک زیر نور خاصی قرار گیرد. به این درمان فتوتراپی می گویند.

گاهی اوقات، با نظارت دقیق می توان چنین چراغ هایی را در خانه خود راه اندازی کرد. پزشک (با کمک والدین) تصمیم می گیرد که آیا کودک را با فتوتراپی شروع کند یا خیر. اگر سطح بیلی روبین نوزاد بسیار بالا باشد یا اگر کودک بیمار به نظر برسد، نوزاد به احتمال زیاد برای درمان در بیمارستان بستری می شود.

زردی نوزاد چگونه درمان می شود؟

زردی قابل توجه اغلب با فتوتراپی درمان می شود. این شامل قرار دادن کودک روی گرمکن زیر چراغ های مخصوص است. این نورها می توانند به پوست کودک نفوذ کرده و بر بیلی روبین کودک تأثیر بگذارند. نور بیلی روبین را به لومیروبین تبدیل می کند که به راحتی توسط بدن کودک کنترل می شود. این درمان ممکن است بسیار شبیه بازدید از یک غرفه برنزه کننده محلی به نظر برسد. عینک مخصوص یا یک سایه روی چشمان کودک قرار می گیرد تا از نور محافظت کند.

دو عامل به تصمیم گیری در مورد شروع یا نشدن فتوتراپی کمک می کند: سن کودک و سطح بیلی روبین. کودکان کوچکتر با سطوح بیلی روبین بالاتر اغلب نیاز به درمان دارند. تصمیم برای شروع فتوتراپی به نظر پزشک اطفال و سطح راحتی شما بستگی دارد.

اگر فتوتراپی استاندارد برای کاهش سطح بیلی روبین نوزاد موثر نباشد، پزشک ممکن است درمان های دیگری را امتحان کند. به عنوان مثال، ممکن است کودک روی یک پتوی فیبر نوری قرار داده شود و ممکن است یک چراغ اضافی به آن اضافه شود.

اگر این درمان ها مؤثر واقع نشوند، نوزادان اغلب یک بیماری جدی دارند که باعث زردی آنها می شود. زردی فیزیولوژیک (شایع ترین شکل) تقریباً هرگز به درمان فراتر از فتوتراپی نیاز ندارد.

هنگامی که تمام درمان های دیگر نتوانسته اند سطح بیلی روبین را به اندازه کافی کاهش دهند، آخرین راه حل تعویض خون است. در این درمان، خون نوزاد با خون اهدایی مبادله می شود. این یک روش بسیار تخصصی است و فقط در مراکزی انجام می شود که قادر به مراقبت از کودکان بدحال هستند.

آیا می توانید از زردی نوزاد پیشگیری کنید؟

در بیشتر موارد، زردی قابل پیشگیری نیست. بهترین راه برای جلوگیری از زردی این است که اطمینان حاصل کنید که کودک شما مایعات کافی دریافت می کند.

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار کودک و در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. hello there and thank you for your information – I have definitely
    picked up something new from right here. I did however expertise
    several technical issues using this website, as I experienced to reload
    the site a lot of times previous to I could get it to load
    correctly. I had been wondering if your web host is OK?
    Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and can damage your high-quality score if ads and marketing
    with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my email and can look out for much more of your respective fascinating content.
    Ensure that you update this again soon..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *