ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
درمان خارش پوست سالمندان

درمان خارش پوست سالمندان

درمان خارش پوست سالمندان یکی از مواردی است که ما در مجموعه پرستار برتر معمولا توجه ویژه ای به آن داریم و راه های درمانی مختلفی را برای این موضوع می توانیم ارائه دهیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

خارش پوست سالمندان یکی از شایع ترین شرایط در افراد مسن است. همه ما این شرایط را به اشکال مختلف تجربه کرده ایم. اما برای بیماران مسن ‌تر، خارش پوست می‌تواند یک بیماری مزمن و ناراحت‌ کننده با دلایل زمینه ‌ای مختلف باشد که منجر به کیفیت پایین‌ تر زندگی آن ها می‌شود. در ادامه با بررسی درمان خارش پوست سالمندان با ما همراه باشید.

راه های افزایش هوش در کودکان بیشتر بخوانید

بیماری خارش پوست سالمندان

درمان خارش پوست سالمندان :بیماری خارش پوست با احساس خارش موضعی یا گسترده در پوست مشخص می شود. این اغلب با بثورات یا ضایعات همراه است و معمولاً ناشی از بیماری اولیه پوست است.

درمان خارش پوست
درمان خارش پوست سالمندان

خارش مزمن در جمعیت سالمندان به عنوان خارش طولانی مدت بیش از شش هفته توسط افراد 65 سال و بالاتر تعریف می‌شود. این نوع خارج در سالمندان با شیوع 25% الی 40% بسیار شایع است.

خاراندن نواحی خارش دار می تواند باعث شود سلول های ملتهب پوست و انتهای عصبی واسطه های شیمیایی مانند پروتئازها را آزاد کنند که باعث خارش می شوند. و در حالی که ناراحتی فیزیکی می تواند به خودی خود بسیار آزاردهنده باشد، خارش عواقب بیشتری دارد: بیماران مسن ممکن است به دلیل ناامیدی شدید ناشی از ناتوانی در از بین بردن احساس خارش، اختلال خواب، افسردگی و اضطراب را تجربه کنند.

وضعیت پوستی خشکی پوست (خشکی پو—ست) شایع ترین علت خارش در جمعیت سالمندان است. سایر علل پوستی عبارتند از بیماری های التهابی پوست، اگزما، پسوریازیس، نیش حشرات/کهیر، سوختگی، محرک ها و واکنش های آلرژیک.

معمولا برای خارش بیش از یک علت وجود دارد و پزشکان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. شایع ترین علت پوستی خشکی پوست است و بیماری های اولیه پوست اغلب خارش دار هستند، از جمله درماتیت تماسی، درماتیت آتوپیک، پسوریازیس یا لیکن پلان. این علل معمولاً در معاینه فیزیکی مشخص می‌شوند و ممکن است باعث بیوپسی پوست شوند. خشکی پوست ممکن است در درجه اول باعث خارش یا تشدید آن شود.

درمان خارش

تأثیر خارش مزمن بر کیفیت زندگی مشابه با دردهای مزمن است، بنابراین کاهش علائم برای راحتی بیماران حیاتی است و در عین حال اطمینان حاصل می شود که عفونت ایجاد نمی شود.

خارش پوست سالمندان
درمان خارش پوست سالمندان

دو مرحله برای مدیریت بیماری خارش پوست وجود دارد: ابتدا علت اصلی را درمان کنید و سپس خارش را درمان کنید. درمان هر علت زمینه ‌ای مانند کمبود آهن یا بیماری کلیوی یا کبدی ممکن است تنها چیزی باشد که لازم است. در حالی که معمولاً مرطوب‌کننده‌ها برای بیماران خارش دار توصیه می‌شوند، برای بیمارانی که شدیدترین خارش را دارند، خشکی پوست معمولاً دلیل خارش آنها نیست. بیشتر درماتوز التهابی دارند که نیاز به درمان هدفمند دارد. این ممکن است شامل داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند متوترکسات یا مایکوفنولات باشد.

مدیریت خارش

تا زمانی که وضعیت پوست تحت کنترل قرار نگیرد، بیماران سالمند نیز به “مدیریت خارش” نیاز دارند. آنتی هیستامین های نسل اول ممکن است خطر افتادن و زوال ذهنی را افزایش دهند و بنابراین در این جمعیت منع مصرف دارند. از آنجایی که بسیاری از داروهای مورد استفاده برای سرکوب خارش نسبتاً منع مصرف دارند، در انتخاب یک کوکتل ضد خارش مناسب برای یک بیمار مسن احتیاط لازم است. بیشتر خارش ها توسط نورون های حسی غیرهیستامینرژیک ایجاد می شود. این اعصاب «خارش خاص» گیرنده های هیستامینی ندارند، بنابراین آنتی هیستامین ها به طور کلی برای خارش در افراد مسن بی اثر هستند.

درمان خارش پوست سالمندان

در صورت وجود، درمان باید به دنبال علت زمینه ای باشد. در مورد خشکی پوست، بیماران باید نرم کننده ها را به طور آزادانه استفاده کنند. اینها معمولاً بعد از دوش گرفتن مؤثرتر هستند. بیماران باید تشویق شوند که از استفاده از صابون های خشک کن خودداری کنند و در عوض از پاک کننده های ملایم استفاده کنند.

سخن پایانی

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار سالمند در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. You actually make it appear really easy along with your presentation but I to find this topic
    to be really something that I feel I would by no means understand.
    It seems too complicated and very extensive for me. I’m taking a look ahead on your next publish,
    I will attempt to get the grasp of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *