ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
برونشیت در کودکان

برونشیت در کودکان

برونشیت التهاب لوله های تنفسی بزرگ (برونشی ها) در ریه ها است. این بیماری می تواند کوتاه مدت (حاد) یا طولانی مدت (مزمن) باشد. برونشیت حاد به این معنی است که علائم اغلب به سرعت ایجاد می شوند و مدت زیادی طول نمی کشند. اکثر موارد خفیف هستند. در این مقاله به بررسی برونشیت در کودکان می پردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

با تاثیر ورزش در زندگی و اثرات آن بیشتر آشنا شوید

علت برونشیت حاد در کودک چیست؟

برونشیت حاد اغلب در اثر عفونت ویروسی ایجاد می شود. همچنین ممکن است توسط باکتری ها یا چیزهایی مانند گرد و غبار، آلرژن ها، بخارهای قوی یا دود تنباکو ایجاد شود.

در کودکان، شایع ترین علت برونشیت حاد ویروس است. این بیماری ممکن است پس از سرماخوردگی یا سایر عفونت های ویروسی در بینی، دهان یا گلو (دستگاه تنفسی فوقانی) ایجاد شود. چنین بیماری هایی می توانند به راحتی از تماس مستقیم با یک فرد بیمار سرایت کنند.

کدام کودکان در معرض ابتلا به برونشیت حاد هستند؟

کودکانی که شانس بیشتری برای ابتلا به برونشیت حاد دارند، کسانی هستند که:

سینوزیت مزمن

آلرژی

آسم

بزرگ شدن لوزه ها و آدنوئیدها

برونشیت حاد در کودک چه علائمی دارد؟

اینها رایج ترین علائم هستند:

سرفه خشک یا پر از مخاط

استفراغ یا دهان بستن

آبریزش بینی، اغلب قبل از شروع سرفه

احتقان یا درد قفسه سینه

ناراحتی کلی بدن یا عدم احساس خوب

لرزیدن

تب خفیف

درد کمر و عضله

خس خس سینه

گلو درد

این علائم اغلب 7 تا 14 روز طول می کشد. اما ممکن است سرفه برای 3 تا 4 هفته ادامه یابد. این علائم ممکن است شبیه سایر مشکلات سلامتی باشد.

برونشیت حاد در کودک چگونه تشخیص داده می شود؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک شما اغلب می تواند برونشیت حاد را با سابقه سلامتی و معاینه فیزیکی تشخیص دهد. در برخی موارد، ممکن است فرزند شما برای رد سایر مشکلات سلامتی مانند ذات الریه یا آسم به آزمایشاتی نیاز داشته باشد.

برونشیت حاد در کودک چگونه درمان می شود؟

درمان به علائم، سن و سلامت عمومی کودک شما بستگی دارد. همچنین به شدت این وضعیت بستگی دارد. تقریباً در همه موارد، آنتی بیوتیک ها نباید برای درمان برونشیت حاد استفاده شوند. این به این دلیل است که بیشتر عفونت ها توسط ویروس ها ایجاد می شوند. حتی کودکانی که بیش از 8 تا 10 روز سرفه می کنند، اغلب نیازی به آنتی بیوتیک ندارند.

هدف از درمان کمک به کاهش علائم است. درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

استراحت فراوان

استامینوفن یا ایبوپروفن برای تب و درد خفیف

داروی سرفه برای کودکان بالای 4 سال

مایعات بیشتر

مرطوب کننده خنک کننده در اتاق کودک شما

قبل از دادن داروهای سرفه و سرماخوردگی بدون نسخه به کودک خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک خود صحبت کنید. آکادمی اطفال آمریکا تجویز این داروها را به کودکان کمتر از 4 سال توصیه نمی کند زیرا ممکن است عوارض جانبی مضری ایجاد کنند. برای کودکان بین سنین 4 تا 6 سال، تنها زمانی از محصولات بدون نسخه استفاده کنید که توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک شما توصیه شده است. در بیشتر موارد، آنتی هیستامین نیز ندهید. آنها می توانند ترشحات را خشک کنند. که می تواند سرفه را بدتر کند.

آسپرین یا داروهای حاوی آسپرین را به کودک کمتر از 19 سال ندهید، مگر اینکه توسط ارائه دهنده کودکتان تجویز شده باشد. مصرف آسپرین می تواند کودک شما را در معرض خطر ابتلا به سندرم ری قرار دهد. این یک اختلال نادر اما بسیار جدی است. اغلب بر مغز و کبد تأثیر می گذارد.

عوارض احتمالی برونشیت حاد در کودک چیست؟

اکثر کودکانی که برونشیت حاد دارند بدون هیچ مشکلی بهبود می یابند. اما این بیماری می تواند منجر به ذات الریه شود.

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب خدمات پرستاری در منزل در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

4 پاسخ

  1. You actually make it appear really easy along with your presentation but I find this matter to be actually one thing which I think I would never understand.
    It kind of feels too complex and very huge for me. I am taking a look forward in your
    next put up, I’ll try to get the grasp of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *