ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)

بررسی بیماری پروانه ای

بیماری پروانه ای یکی از بیماری‌های بسیار نادر است که باعث به وجود آمدن یک پوست شکننده می‌ شود و تاول هایی بر روی بدن بیمار ایجاد می کند و درمان آن ها بسیار سخت است. تاول هایی که در این بیماری ایجاد می شود ممکن است در صورت کوچکترین تحریک هایی مثل گرما، یا دست زدن و یا حتی خراشیدن یک قسمت از پوست و یا استفاده از چسب زخم خود را نشان دهد. این بیماری کودکان و افراد زیادی را به خود درگیر کرده است.

درمان و چگونگی رفتار با این بیماران یکی از دغدغه‌ هایی است که خانواده‌های مبتلایان به این بیماری دارند. دما در این مطلب سعی داریم تا در مورد بیماری پروانه ای که یکی از بیماری های دردناک می باشد اطلاعاتی را به شما ارائه کنیم. در ایران بیماری پروانه ای ممکن است بسیاری از افراد را دچار مشکلات بیشتری کن. تجهیزات درمان و پانسمان های لازم بسیار گران قیمت می باشد و در دسترس هم نیست. مرکز خدمات پرستاری پرستار برتر در این متن را به شما ارائه می کنیم.

مشخصات بیماری پروانه ای

این بیماری یکی از بیماری های ارثی به حساب می آید و معمولاً در دوران نوزادی و یا اوایل کودکی این بیماری خود را کاملاً نشان می دهد. البته بعضی از افراد در زمان بلوغ و یا بزرگسالی نشانه‌ای از این بیماری ندارند. خوب است که بدانید بیماران پروانه‌ای هیچ درمانی ندارد. اگر این بیماری جز نمونه های خفیف باشد، مطمئناً تا زمان بزرگسالی کم کم بهبود پیدا می‌کند. اما تنها درمانی که برای آن ها وجود دارد، مدیریت این بیماری می باشد. در برخی موارد بهتر است از یک پرستار بیمار کمک بگیرید.

بیماری پروانه ای چه مشخصاتی دارد
بیماری پروانه ای معمولاً در دوران نوزادی و یا اوایل کودکی این بیماری خود را نشان می دهد

لذا همانطور که گفته شد بیماران پروانه‌ای دچار تاول هایی می باشند و بهتر است که از تاول های به وجود آمده جلوگیری شود. تاول ها ممکن است در بخش های داخلی بدن مانند معده و یا دهان به وجود می آید و در بعضی از اوقات هم بر روی پوست این اتفاق می افتاد. در کل باید بگوییم که این بیماری یکی از بیماری های خطرناک به حساب می آید.

علائم بیماری پروانه ای

این بیماری علائم مختلفی دارد و نمونه های آن متفاوت است. داشتن پوست نازک و شکننده از علائم این بیماری است. پوست نازک و شکننده باعث می شود که بدن به راحتی تاول بزند. داشتن ناخن های ضخیم و یا ناخن هایی که به هیچ وجه فرم نمی گیرند از دیگر علائم می باشد.

بیماری پروانه ای چه علائم و نشانه هایی دارد
داشتن پوست نازک و شکننده از علائم بیماری پروانه ای است

وجود تاول در دهان و یا داشتن پوست ضخیم در کف پا از علائمی است که باید به آن توجه شود. اگر بر روی سر تاول یا زخمی به وجود آمد و یا ریزش مو اتفاق افتاد باید حتماً به پزشک مراجعه کنید. پوست هایی که ظاهر نازک دارند می توانند نشانی از این بیماری ها داشته باشند. مشکل در بلع و خارش های متعدد پوست به همراه مشکلات پوسیدگی دندان و یا برجستگی جوش های پوستی هم از علائمی است که باید افراد به داشتن این بیماری شک کنند.

عوارض بیماری پروانه

از عوارض بیماری پروانه ای می توان به عفونت اشاره کرد. عفونت به دلیل تاول های به وجود آمده روی سطح پوست به وجود می آید. مشکلات تغذیه ای از دیگر عوارض می باشد. در صورتی که تاول در دهان ایجاد شود. مطمئناً شما در خوردن هم به مشکل خواهید خورد. همین موضوع منجر به ایجاد سوء تغذیه خواهد شد. داشتن یبوست از دیگر علائم این بیماری است. افرادی که به این بیماری دچار می شوند، ممکن است که به سرطان پوست هم ابتلا پیدا کنند.

البته باید گفت که این بیماری دست کمی از سرطان پوست ندارد. از دیگر عوارض این بیماری می توان به سپسیس اشاره کرد. بعضی از کودکانی که به این بیماری دچار می‌ شوند، حتی ممکن است که بر اثر ایجاد جراحت های سنگین به کام مرگ فرو روند. از سایر عوارض می توان به تغییر در مفاصل و یا همجوشی انگشتان اشاره کرد. در کل عوارض زیادی وجود دارد که بر اثر بیماری پروانه ای ممکن است به وجود آید.

سخن پایانی

اگر کودک و یا بستگان شما به این بیماری دچار شدن سعی کنید در ابتدا فضا را مدیریت کنید. خنک کردن محیط خانه، مرطوب نگه داشتن پوست، استفاده از البسه های نرم، جلوگیری از خراشیده شدن پوست و فعالیت پایین و پوشاندن سطوح تیز و خطرناک از مواردی است، که باید به آن ها توجه کرد.

سوالات متداول

بیماران پروانه ای چه مشخصاتی دارند؟

این بیماری یکی از بیماری های ارثی به حساب می آید و معمولاً در دوران نوزادی و یا اوایل کودکی این بیماری خود را کاملاً نشان می دهد. البته بعضی از افراد در زمان بلوغ و یا بزرگسالی نشانه‌ای از این بیماری ندارند. خوب است که بدانید بیماران پروانه‌ای هیچ درمانی ندارد.

علائم بیماری پروانه ای چیست؟

داشتن پوست نازک و شکننده از علائم این بیماری است. پوست نازک و شکننده باعث می شود که بدن به راحتی تاول بزند. داشتن ناخن های ضخیم و یا ناخن هایی که به هیچ وجه فرم نمی گیرند از دیگر علائم می باشد.

بیماری پروانه ای چه عوارضی دارد؟

از عوارض بیماری پروانه ای می توان به عفونت اشاره کرد. عفونت به دلیل تاول های به وجود آمده روی سطح پوست به وجود می آید. مشکلات تغذیه ای از دیگر عوارض می باشد. در صورتی که تاول در دهان ایجاد شود. مطمئناً شما در خوردن هم به مشکل خواهید خورد.

چرا از خدمات مرکز پرستاری پرستار برتر برای پرستاری از بیماران پروانه ای استفاده کنیم؟

شرکت خدمات پرستاری، نگهداری و مراقبت در منزل پرستار برتر، با کادری حرفه‌ای و آموزش دیده، دارای مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه، آماده ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی با کیفیت بالا و پشتیبانی مناسب می‌باشد.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *