ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
انواع سردرد و علل آن

انواع سردرد و علل آن

انواع سردرد و علل آن Types of headaches and their causes :سردرد تیپ های مختلفی دارد و بسیاری از سردرد های رایج در افراد کوتاه مدت هستند و با انجام اقدامات معمولی رفع می شوند، با این حال اطلاع از نوع سردرد و عوامل منجر می تواند به شما این توانایی را بدهد که به بهترین نحو ممکن سردرد خود را رفع کنید. در این مقاله می خواهیم نگاهی دقیق به انواع سردرد و علل آن بیندازیم، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می ‌زند که تقریباً نیمی از بزرگسالان حداقل یک سردرد را در سال گذشته تجربه کرده‌اند. در حالی که گاهی اوقات سردرد می تواند دردناک باشند، فرد می تواند اکثر اوقانت آن را با مسکن های ساده درمان کند و در عرض چند ساعت درد آن از بین می رود. با این حال، حملات مکرر یا انواع خاصی از سردرد می تواند نشان دهنده یک هشدار در وضعیت سلامتی شما باشد.در ادامه با بررسی انواع سردرد و علل آن با ما همراه باشید

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

طبقه بندی بین المللی اختلالات سردرد بیش از 150 نوع سردرد مختلف را تعریف می کند که آنها را به دو دسته اصلی تقسیم می کند: اولیه و ثانویه.

سردرد اولیه به دلیل شرایط بیرونی نیست و این خود بیماری است. به عنوان مثال می توان به سردردهای میگرنی و تنشی اشاره کرد. در مقابل، سردرد ثانویه یک علت زمینه ای جداگانه دارد، مانند آسیب به سر یا قطع ناگهانی کافئین.

سردرد و علل آن

1-میگرن

سردرد همراه با میگرن اغلب شامل درد شدید ضربان دار در یک طرف سر است. یک فرد ممکن است حساسیت شدید به نور، صدا و بو را تجربه کند. حالت تهوع و استفراغ نیز در این نوع از سردرد شایع است. حدود 25 درصد از افراد مبتلا به میگرن، قبل از شروع سردرد، هاله ای را تجربه می کنند. اینها اختلالات بینایی و حسی هستند که معمولاً 5 تا 60 دقیقه طول می کشند و عبارتند از:

دیدن خطوط زیگ زاگ، نورهای سوسوزن ، از دست دادن جزئی بینایی، بی حسی، مور مور، ضعف عضلانی، مشکل در صحبت کردن یا یافتن کلمات

توجه داشته باشید که علائم هاله همچنین می تواند نشان دهنده سکته مغزی یا مننژیت باشد. هر کسی که برای اولین بار این موارد را تجربه می کند باید فورا به پزشک مراجعه کند. سردردهای میگرنی معمولاً مکرر هستند و هر حمله می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. برای بسیاری، این یک وضعیت مادام العمر است.

2-سردرد تنشی

انواع سردرد و علل آن :سردردهای تنشی اغلب افراد را در برخی مواقع تحت تاثیر قرار می دهد. آنها به صورت درد مبهم و دائمی در دو طرف سر ظاهر می شوند. علائم دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

حساس شدن صورت، سر، گردن و شانه ها، احساس فشار پشت چشم، حساسیت به نور و صدا.

این سردردها می تواند از 30 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. علت سردردهای تنشی مشخص نیست، اما استرس، اضطراب و افسردگی محرک های رایج هستند. مسکن های بدون نسخه (OTC) مانند ایبوپروفن، استامینوفن و آسپرین معمولاً در متوقف کردن یا کاهش درد بسیار موثر هستند. افرادی که بیش از 15 روز در ماه بیش از 90 روز سردرد دارند باید با پزشک مشورت کنند.

3- سردرد خوشه ای

سردردهای خوشه ای سردردهای شدید و عود کننده هستند. آنها شش برابر بیشتر احتمال دارد که منبع مورد اعتماد مردان را تحت تأثیر قرار دهند تا زنان. افراد سوزش یا درد شدید در پشت یا اطراف یک چشم را توصیف می کنند. علائم دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

اشک چشم، پلک متورم، مسدود شدن یا آبریزش بینی، حساسیت به نور و صدا.

سردردهای خوشه ای معمولاً به طور ناگهانی و بدون هشدار ظاهر می شوند و بین 15 دقیقه تا 3 ساعت طول می کشند. افراد می توانند تا هشت حمله را در روز تجربه کنند.

این حملات معمولا به صورت خوشه های روزانه رخ می دهند و می توانند هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشند. آنها همچنین تمایل دارند در زمان های ثابت شروع شوند، اغلب چند ساعت پس از به خواب رفتن در شب. هر فردی که این علائم را تجربه می کند، که گاهی اوقات می تواند شبیه تب یونجه باشد، باید با پزشک خود مشورت کند.

انواع سردرد
انواع سردرد و علل آن

4- سردرد ناشی از فعالیت

سردردهای ناشی از فعالیت بدنی ناشی از ورزش شدید بدنی با مختلف است. این سردردها معمولاً بسیار کوتاه مدت هستند، اما گاهی تا 2 روز طول می کشند. آنها به صورت درد ضربان دار در سرتاسر سر ظاهر می شوند و در کسانی که سابقه خانوادگی میگرن دارند شایع تر است. افرادی که برای اولین بار سردردهای خوشه ای را تجربه می کنند، باید با پزشک مشورت کنند، زیرا ممکن است نشانه ای از یک مورد جدی باشد. گاهی اوقات سردرد ناشی از فعالیت ممکن است ناشی از مشکلات قلبی عروقی باشد. در این صورت، پزشک ممکن است آزمایشاتی را برای بررسی سلامت قلب و عروق مغزی فرد توصیه کند.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

درمان سریع دندان در شب بیشتر بخوانید

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *