ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
پی آر پی چیست؟

پی آر پی چیست؟

پی آر پی چیست؟ پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)  ماده ای است که تصور می شود هنگام تزریق باعث بهبودی می شود. محققان PRP  را با جداسازی پلاسما از خون و تغلیظ آن تولید کرده اند. گفته می شود که ورزشکاران می توانند از پی آر پی برای کمک به بهبود جراحات استفاده می کنند. در این مقاله از وب سایت پرستار برتر به بررسی پی آر پی و اثرات آن بر روی پوست و بدن می پردازیم، پس اگر برای شما هم سوال پیش آمده که ” پی آر پی چیست؟ ” تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پی آر پی چگونه تولید می شود؟

پی آر پی چیست؟ پلاسما جزئی از خون شما است که حاوی “عوامل” یا پروتئین های خاصی است که به لخته شدن خون شما کمک می کند. همچنین حاوی پروتئین هایی است که از رشد سلولی حمایت می کنند. محققان PRP را با جداسازی پلاسما از خون و تغلیظ آن تولید می کنند.

پی آر پی چیست؟
پی آر پی چیست؟

ایده استفاده از پی آر پی در واقع برای چیست؟

ایده این است که تزریق PRP بافت‌های آسیب‌ دیده، بدن شما را برای رشد سلول‌های جدید و سالم تحریک می‌کند و باعث بهبودی می‌شود. از آنجایی که فاکتورهای رشد بافتی در تزریق‌های رشد آماده ‌شده متمرکزتر هستند، محققان فکر می‌کنند که بافت‌های بدن ممکن است سریع‌تر بهبود یابند.

درمان از طریق پی آر پی به طور قطعی ثابت نشده است. همچنین به عنوان یک درمان توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)  تایید نشده است. با این حال، ورزشکاران مشهور از این تزریق ها برای کمک به بهبود جراحات استفاده می کنند.

برای ارتباط با مشاوران مجرب و دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با جذب انواع پرستار سالمند ، پرستار بیمار و کودک) در کمترین زمان کلیک کنید.

اهداف تزریق پی آر پی چیست؟

محققان در حال آزمایش تزریق PRP  و بررسی کاربرد های آن هستند. نمونه هایی از این موارد عبارتند از:

ریزش مو: پزشکان برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، PRP  را به پوست سر تزریق می کنند. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2014  انجام شد، تزریق PRP  در درمان آلوپسی آندروژنیک، که به عنوان طاسی با الگوی مردانه نیز شناخته می شود، موثر است.

آسیب های تاندون: تاندون ها نوارهای بافتی سفت و ضخیمی هستند که ماهیچه را به استخوان متصل می کنند. آنها معمولاً پس از آسیب دیر بهبود می یابند. پزشکان از تزریق پی آر پی برای درمان مشکلات مزمن تاندون مانند آرنج تنیس بازان، تاندونیت آشیل در مچ پا و زانوی جامپر که باعث درد در تاندون کشکک زانو می شود، استفاده می کنند.

در صدمات حاد پزشکان از تزریق پی آر پی برای درمان آسیب های حاد ورزشی، مانند کشیده شدن عضلات همسترینگ یا رگ به رگ شدن زانو استفاده می کنند.

در اینجا بخوانید: علائم سرطان روده در افرا مسن

پی آر پی چیست؟
پی آر پی چیست؟

پی آر پی چیست؟ ترمیم بعد از جراحی: گاهی اوقات پزشکان پس از جراحی از تزریق پی آر پی برای ترمیم تاندون پاره شده (مانند تاندون روتاتور کاف در شانه) یا رباط ها (مانند رباط صلیبی قدامی) استفاده می کنند.

آرتروز: تزریق پی آر پی در زانو ممکن است به افراد مبتلا به آرتروز کمک کند. یک مطالعه در سال 2015  نشان داد که تزریق PRP  برای درمان آرتروز موثرتر از تزریق اسید هیالورونیک (یک درمان سنتی) است.در ادامه با پی آر پی چیست؟ بیشتر آشنا خواهیم شد

زمان نقاهت تزریق پی آر پی چقدر است؟

هنگامی که پی آر پی پس از آسیب تزریق می شود، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که به ناحیه آسیب دیده استراحت دهید. با این حال، این توصیه ها بیشتر مربوط به آسیب و کمتر مربوط به تزریق PRP  است. اکثر افراد می توانند پس از تزریق پی آر پی به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

از آنجایی که تزریق PRP برای بهبود بهبود یا رشد در نظر گرفته شده است، ممکن است بعد از تزریق متوجه تفاوت فوری نشوید. با این حال، در چند هفته یا چند ماه، این ناحیه ممکن است سریعتر بهبود یابد یا موهای بیشتری نسبت به آنچه که در صورت عدم تزریق PRP انتظار داشتید رشد کند.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره موضوع های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک، سالمند و بیمار با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *