ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
همه چیز درباره پرستار سالمند

همه چیز درباره پرستار سالمند

پرستار سالمندی یک نوع پرستار در سطح ابتدایی است که در مراقبت از افراد مسن تخصص دارد. آنها معمولاً از بیماران ضعیف و مسن با شرایط پزشکی طولانی مدت و مزمن که به بیماری یا آسیب حاد مرتبط نیستند، مراقبت می کنند. نقش اصلی آنها ارائه مراقبت های جامع و فردی برای بیماران و خانواده ها است.

برای دریافت خدمات پرستاری سالمند در منزل کلیک کنید

آنها به ایجاد یک برنامه مراقبتی کمک می‌کنند که کیفیت زندگی را برای افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند، با هدف به حداکثر رساندن راحتی بیمار، ارتقای ایمنی، جلوگیری از وخامت، حفظ وضعیت فعلی و جلوگیری از مشکلات جدید، بهبود می‌ بخشد.

پرستار سالمندی چیست؟

پرستاران سالمندان در محیط‌های مختلفی از جمله بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و مراقبت‌های بهداشتی در منزل به کار گرفته می‌شوند. در حالی که ماهیت خاص وظایف آنها بسته به محل کار آنها می تواند متفاوت باشد، وظایف شغلی اصلی آنها شامل کار مستقیم با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی برای رفع نیازهای بیماران است. ارائه مراقبت مستقیم از بیمار، مانند تجویز داروها و برنامه ریزی برای نیازهای مراقبت مستمر در حالی که خانواده ها را در این فرآیند راهنمایی می کند.

شرح شغلی پرستار سالمند

1-تهیه و دادن داروها (قرص یا کپسول خوراکی، مایعات، مایعات داخل وریدی) از طریق تزریق یا روش های دیگر

2-شناسایی و اقدام بر روی عوارض جانبی احتمالی دارویی، از جمله آلرژی و سایر پاسخ های مضر به داروها و درمان ها

3-نظارت بر وضعیت بیمار و گزارش هرگونه تغییر (مانند درد، تب، رفتار غیر معمول) به افراد مناسب

4-ارائه درمان حمایتی برای بیماران به منظور به حداقل رساندن استرس یا درد

5-کمک به کارهای بهداشتی شخصی، مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، نظافت و مراقبت از پوست

6-انجام درمان ها مطابق با دستور پزشکان یا پرستاران مسئول مراقبت از بیمار

7-ارزیابی شرایط اضطراری که نیاز به واکنش فوری دارد

8-آموزش به بیماران در مورد برنامه های درمانی که آنها مسئول آن هستند و رژیم های دارویی که باید دنبال کنند

9-کمک به آماده سازی بیماران برای اقدامات تشخیصی و جراحی زیر نظر پزشک

10-مشارکت در فعالیت های برنامه ریزی ترخیص که به هماهنگی مراقبت از بیمار پس از بستری شدن در بیمارستان کمک می کند

مسیرهای شغلی پرستارهای سالمندان

رایج ترین مسیرهای شغلی برای پرستاران سالمندان عبارتند از:

دستیار پرستاری سالمندان

پرستار پرسنل سالمندان

پرستار سالمند

پرستار خانه بهداشت

پرستار آسایشگاه

پرستار بیمار

دستیار پرستاری سالمندان

دستیاران پرستاری سالمندان حمایت و مراقبت شخصی از بیماران را ارائه می دهند. آنها ممکن است در حمام کردن، لباس پوشیدن، نظافت، توالت، لباسشویی و سایر فعالیت های اساسی زندگی روزمره کمک کنند. دستیاران پرستاری سالمندان معمولاً تحت نظارت یک پرستار ثبت نام شده یا پرستار عملی دارای مجوز کار می کنند که مسئول نظارت بر تمام جنبه های مراقبت از بیمار است.

پرستار پرسنل سالمندان

پرستاران کارکنان سالمندان هم از بیماران و هم از پزشکان حمایت می کنند. آن‌ها به بیماران در انجام فعالیت‌های روزمره کمک می‌کنند، وضعیت بیماران را کنترل می‌کنند و به پزشکان در روش‌های تشخیصی و جراحی کمک می‌کنند. آنها با بیمارانی کار می کنند که شرایط پزشکی پیچیده ای دارند و کسانی که بیماری های طولانی مدت یا مزمن دارند. پرستاران پرسنل سالمندان همچنین از سایر پرستاران، دستیاران پرستاری و مراقبین حمایت و نظارت می کنند.

پرستار سالمند

پرستاران سالمندان، پرستاران ثبت شده در عمل پیشرفته هستند که یک دوره پرستاری در سطح فارغ التحصیل را در کارنامه شان دارند. آنها معمولاً ارزیابی های پیشرفته ای از نیازها و شرایط سلامتی بیماران ارائه می دهند، برنامه های مراقبت فردی را توسعه می دهند و گزینه های درمانی را به سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند. در برخی موارد، آنها ممکن است مسئول نظارت بر کار پرستاران و سایر کارکنان پرستاری باشند.

پرستار خانه بهداشت

پرستاران بهداشتی در منزل مسئول ارائه خدمات مختلف مراقبت از بیمار خارج از محیط سنتی مراقبت های بهداشتی هستند. آنها ممکن است مراقبت های حمایتی ارائه دهند، به بیماران در مورد مدیریت شرایط خود آموزش دهند، به تلاش های توانبخشی کمک کنند، و به فعالیت های روزمره زندگی کمک کنند. پرستاران بهداشتی در خانه ممکن است به نیازهای اساسی بیماران مانند حمام کردن و تهیه غذا کمک کنند، یا ممکن است بر ارائه حمایت از کسانی که برای شرایط خاص، مانند مراقبت از زخم، به آن نیاز دارند، تمرکز کنند.

پرستار آسایشگاه

پرستاران آسایشگاه برای بیمارانی که با یک بیماری لاعلاج زندگی می کنند یا به پایان عمرشان نزدیک شده اند، مراقبت و حمایت می کنند. آنها معمولاً در یک تیم با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بیماران در روزهای آخر زندگی خود بهترین کیفیت ممکن را دارند. پرستاران آسایشگاه ممکن است بر یک جنبه از مراقبت، مانند مدیریت درد یا مشاوره غم و اندوه تمرکز کنند.

سخن آخر

در این مقاله ما به تعریف و معرفی انواع شاخه های پرستاری از سالمندان پرداختیم و شرح وظایف عمومی یک پرستار سالمند را برای شما آورده ایم. اگر تمایل به جذب پرستار سالمند به منزل خودتان را دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *