ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
غذاهای مفید برای رشد کودکان

غذاهای مفید برای رشد کودکان

غذاهای مفید برای رشد کودکان :کودکان و نوجوانان به سوخت مناسب برای رشد، یادگیری و رشد نیاز دارند. این بدان معناست که فرزندان شما به غذاها و نوشیدنی‌هایی با مواد مغذی فراوان و کالری، چربی یا قند زیاد نیاز دارند – که پایه‌ای قوی برای یک زندگی سالم فراهم می‌کند.

راز تغذیه یک خانواده سالم این است که در هر وعده غذایی و میان وعده غذاهای خوشمزه و سرشار از مواد مغذی سرو کنید. وقتی بچه‌ها مواد مناسب را پر می‌کنند – تغذیه با کیفیت بالا برای بدن و مغزشان – طبیعتاً فضای کمتری برای انتخاب‌های فاقد مواد مغذی (نوشابه‌ها، چیپس، آب نبات، دسر) خواهند داشت. در این مقاله درباره غذاهای مفید برای رشد کودکان به شما می گوییم، در ادامه همراه ما باشید.

نکات تغذیه ای برای کودکان مدرسه ای بیشتربخوانید

در اینجا چند راه سریع و آسان برای سرو غذا به کودکان با انتخاب های اکتان بالا از هر گروه غذایی، صبح، ظهر و شب آورده ایم:

غذاهای سبوس دار با کربوهیدرات، فیبر، ویتامین B و…

غلات کامل ارزش غذایی زیادی دارند و کربوهیدرات آنها سوختی را برای رشد و فعال ماندن بدن جوان فراهم می کند. در سال‌های اخیر، انفجاری از محصولات غلات جدید در قفسه‌های خواربار فروشی وجود داشته است. با گزینه های بسیار زیاد، سخت است که بدانید کدام یک را انتخاب کنید. اقلامی را انتخاب کنید که غلات کامل را به عنوان اولین ماده روی برچسب درج کرده باشد. برای صبحانه به بچه‌ها غلات سبوس‌دار، نان سبوس‌دار «سفید» مناسب برای بچه‌ها برای ساندویچ، کراکر سبوس‌دار برای میان‌وعده و پاستا سبوس‌دار برای شام بدهید. برای افزودن تنوع، غلات کامل مانند کینوا، کوسکوس گندم کامل و برنج قهوه ای زودپز را به تنهایی یا مخلوط با سایر غذاها امتحان کنید.

میوه ها و سبزیجات با ویتامین های A و C، پتاسیم و فیبر

برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر در هر وعده غذایی برای سلامتی مهم است. در صبحانه، از انواع توت های تازه یا یخ زده روی غلات یا اسموتی، برش های خربزه یا یک لیوان آب پرتقال 100% لذت ببرید. در ناهار، هویج ترد یا سیب های خرد شده را سرو کنید. برای شام، سبزیجات با رنگ روشن (کلم بروکلی، ذرت، فلفل خرد شده، نخود فرنگی منجمد یا سالاد سبز برگدار) را در مرکز هر بشقاب قرار دهید. آب میوه یک راه خوشمزه برای دریافت مواد مغذی ارزشمند است. اما نمی‌تواند جایگزین خوردن میوه‌ها و سبزیجات کامل شود، بنابراین حداقل نیمی از میوه‌ها را از میوه‌های کامل دریافت کنید.

لبنیات کم چرب حاوی پروتئین، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر

مواد مغذی این گروه برای بچه ها مهم است، اما اکثر جوانان در آمریکا کلسیم یا پتاسیم کافی دریافت نمی کنند. خوشبختانه، مصرف سه وعده لبنیات روزانه برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز کودکان و نوجوانان آسان است. بسیاری از محصولات لبنی غنی از مواد مغذی و کم چرب برای انتخاب وجود دارد: یک لیوان 8 اونس شیر کم چرب همراه با صبحانه، ناهار و شام. پارفی ماست بدون چربی یا کم چرب برای صبحانه یا میان وعده بعد از مدرسه؛ یا پنیر رشته ای برای یک میان وعده انرژی زا در حال حرکت. منابع غیر لبنی این مواد مغذی شامل شیر سویای غنی شده، ماست سویا و توفو حاوی کلسیم است.

گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا یا آجیل با پروتئین، آهن، روی و ویتامین B

چه ماهیچه های در حال رشد باشد و چه مغزهای فعال، این مواد مغذی برای کودکان بسیار مهم هستند. دریافت پروتئین کافی در هر وعده غذایی و میان وعده به افزایش سیری (احساس رضایت راحت بعد از غذا خوردن) کمک می کند.

در حالی که اکثر بچه ها در ناهار و شام پروتئین زیادی می خورند، لزوماً پروتئین خود را با صبحانه یا میان وعده دریافت نمی کنند. روز خود را با تخم مرغ، بوریتو لوبیا یا باقیمانده غذای شب گذشته شروع کنند. برای میان وعده ها، آجیل، کره بادام زمینی یا سایر کره های آجیل، هوموس یا سایر لوبیاها را با سبزیجات خام، بوقلمون بدون چربی برش داده شده تهیه کنید.

سخن پایانی :

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار کودک در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *