ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
علل ریزش مو در کودکان

علل ریزش مو در کودکان

بسیاری از افراد بزرگسال انتظار دارند با افزایش سن مقداری مو از دست بدهند، اما ریزش مو در کودکان می ‌تواند باعث نگرانی شود، به ‌ویژه زمانی که در مورد لکه‌های طاسی یا موهای نازک ناراحت می‌شوند. با این حال، ریزش مو در کودکان نسبتاً شایع است. ریزش مو در کودکان ممکن است الگوهای متفاوتی نسبت به ریزش موی بزرگسالان داشته باشد. در این مقاله قصد داریم علل شایع ریزش مو در کودکان را معرفی کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

علل ریزش مو در کودکان

علل و درمان

1-کرم حلقوی پوست سر

کرم حلقوی یک عفونت قارچی شایع و مسری پوست است. باعث ایجاد بثورات قرمز و حلقه ای شکل می شود.هنگامی که کرم حلقوی پوست سر را درگیر می کند، به آن کچلی سر می گویند.

لکه های قرمز، لکه دار یا خارش دار ممکن است روی پوست سر ظاهر شوند. مراقبان ممکن است متوجه شوند که کودکشان پوست سر خود را می خراشد یا می مالد. خاراندن عفونت و آسیب به پوست سر ناشی از خود عفونت می تواند به آرامی باعث ریزش مو شود. برخی از کودکان نیز ممکن است موهای خود را بکشند تا خارش را از بین ببرند.

ریزش مو معمولاً فقط در یک یا دو مکان اتفاق می افتد و به طور معمول در مناطقی از پوست خارش دار و تحریک شده. پزشک ممکن است کرم ضد قارچ برای پوست سر تجویز کند. وقتی کرم حلقوی برطرف شد، موها باید شروع به رشد مجدد کنند.

2-آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا نوعی ریزش مو است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کند. گاهی اوقات می تواند باعث طاسی کامل یا موهای بسیار نازک شود. برخی از کودکان نیز ابروها و مژه های خود را از دست می دهند. نقاط طاسی که باقی می مانند معمولا صاف و رنگ پوست هستند.

بسیاری از کودکان مبتلا به آلوپسی آره آتا شعله ور شدن موها یا دوره هایی را تجربه می کنند که در طی آن موها می ریزند و به دنبال آن دوره هایی از رشد مجدد رخ می دهد. پزشکان انواع مختلفی از این اختلال را شناسایی کرده اند و الگوی ریزش مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هیچ درمانی برای آلوپسی آره آتا وجود ندارد، اما برخی درمان ها ممکن است به مدیریت علائم کمک کنند.

هیچ داروی خاصی برای درمان آلوپسی آره آتا در دسترس نیست، اما پزشکان می‌توانند داروهایی را تجویز کنند که ممکن است به جلوگیری از حمله بدن به فولیکول‌های مو کمک کند.

گاهی اوقات، نور درمانی ممکن است رشد مو را تحریک کند. در بسیاری از موارد، پس از توقف درمان توسط کودک، موها دوباره شروع به ریزش می کنند، بنابراین ممکن است کودک حتی پس از ناپدید شدن علائم نیاز به ادامه درمان داشته باشد.

3-کشیدن یا چرخش مو

کودکانی که موهای خود را می چرخانند ممکن است به فولیکول های مو آسیب برسانند و باعث ریزش مو شوند. برخی از کودکان به دلیل اضطراب موهای خود را می کشند. پزشکان به این تریکوتیلومانیا می گویند. هنگامی که فرد از کشیدن یا چرخاندن موهای خود دست کشید، باید دوباره رشد کند. کشیدن مو نوعی اختلال اضطرابی یا وسواسی است، بنابراین درمان علت زمینه ای آن ضروری است. کودک ممکن است از درمان، حمایت عاطفی و اجتماعی یا دارو بهره مند شود.

 

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودکان، پرستار سالمندان و پرستار بیماران در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

 

4-آلوپسی کششی

آلوپسی کششی نوعی ریزش مو است که زمانی اتفاق می‌افتد که پوست سر دچار کشش یا کشش طولانی‌ مدت می‌شود، مانند پوشیدن بافته‌های خیلی تنگ یا دم اسبی برای مدت طولانی. برخی از افراد نیز به دلیل اکستنشن های نامناسب به آلوپسی کششی مبتلا می شوند. این ممکن است به دلیل خرید اکستنشن های ارزان قیمت یا اتصال اکستنشن ها در خانه اتفاق بیفتد.

پوست سر ممکن است با خارش و قرمزی همراه با نقاط طاس بزرگ یا نازک باشد. ریزش مو معمولاً در مناطقی متمرکز می شود که بیشترین فشار وجود دارد. به عنوان مثال، مدل مویی که در ناحیه شقیقه‌ها بر روی موها تنش ایجاد می‌کند، باعث ریزش موی بیشتر در آنجا می‌شود.

آلوپسی کششی باید با یک مدل موی شلتر خود به خود از بین برود، اما رشد مجدد موها زمان می برد. اگر فردی با این نوع ریزش مو دچار عفونت پوست سر شود، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک را توصیه کند.

5-آسیب پوست سر

آسیب به پوست سر، مانند سوختگی یا ضربه قابل توجه به سر، ممکن است به فولیکول های مو آسیب برساند. این می تواند باعث ریزش موی قابل توجه در محل آسیب شود. هنگامی که آسیب بهبود یافت، موها باید دوباره رشد کنند.

درمان سریع ضروری است زیرا آسیب های درمان نشده پوست سر می تواند به ساختارهای زیرین آسیب برساند و حتی ممکن است باعث ریزش دائمی مو شود.

ریزش مو در بین کودکان غیر معمول نیست. عوامل زیادی می توانند باعث ریزش مو شوند، از جمله عفونت، استرس و تنش روی مو. بیشتر علل قابل درمان هستند. شما می توانید کودک خود را برای تشخیص دقیق علت نزد پزشک ببرید.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

 

علل درد شکم در کودکان بیشتر بدانید.

 

جستجو
دسته‌ها

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *