ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
علل درد پا در کودکان

علل درد پا در کودکان

درد پا فقط بر جمعیت مسن تأثیر نمی گذارد. در واقع، برای کودکان نسبتاً رایج است که درد پا را تجربه کنند که می‌تواند به سبک زندگی فعال‌تر، ژنتیک یا آسیب مرتبط باشد. در حالی که تشخیص دقیق علت درد پای کودک شما ممکن است دشوار باشد، بدانید که ممکن است با یک مشکل شدید مرتبط باشد. اگر کودک شما از درد پا شکایت دارد، باید حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا گزینه های مختلف درمانی می توانند باعث تسکین آن شوند.

چگونه سپاس گزاری و قدردانی را به کودکان آموزش دهیم؟

علل درد پا در کودکان

در اینجا به برخی از شایع ترین علل درد پا در کودکان و همچنین مروری کوتاه بر درمان های بالقوه خواهیم پرداخت. البته، هرگز نباید درد پا را خود تشخیص دهید و اگر کودکتان در پاها یا مچ پا احساس ناراحتی کرد، باید فوراً با پزشک مشورت کنید. تشخیص زودهنگام اغلب کلید تشخیص صحیح و درمان هر گونه نگرانی پزشکی است.

درد رو به رشد

خوش خیم ترین دلیلی که کودک ممکن است درد پا را تجربه کند به روند ساده بزرگ شدن بازمی گردد. همانطور که رشد می کنیم، عضلات ما تغییرات سریع قابل توجهی را تجربه می کنند که منجر به گرفتگی و ناراحتی می شود. اگر درد کودک شما ثابت است، باید آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا هرگونه نگرانی پزشکی دیگر را رد کنید.

گزینه های درمان

دردهای رشد به بهترین وجه از طریق استراحت، کمپرس سرد یا گرم و گاهی اوقات خیس کردن پا برای تسکین فوری درمان می شوند. ماساژ و ورزش همچنین ممکن است گرفتگی را از بین ببرد و عضلات و مفاصل سفت یا دردناک را تسکین دهد.

بیماری Sever

بیماری Sever’s Disease نوعی آسیب استخوانی است که زمانی رخ می دهد که صفحه رشد واقع در پشت پاشنه پا ملتهب شود. این نوع پا درد می‌تواند در کودکان، به‌ویژه در سنین 8 تا 14 سالگی، شایع باشد، زیرا استخوان هنوز در حال شکل‌گیری است و در معرض خطر بیشتری برای کشیدگی یا التهاب در حین ورزش یا فعالیت شدید است.

گزینه های درمان

به طور معمول، این وضعیت پس از چند ماه استراحت و آرامش بهبود می‌یابد، اما بسته به شدت آن می‌تواند بیشتر طول بکشد. پزشک شما ممکن است استراحت از برخی فعالیت ها یا ورزش ها را توصیه کند تا به پا اجازه دهد تا به طور کامل بهبود یابد. سایر درمان ها ممکن است شامل مصرف داروهای ضد التهابی برای تسکین علائم و کشش تاندون آشیل و عضلات ساق پا باشد.

کمان های افتاده

قوس های افتاده یا صافی کف پا، زمانی است که قوس های فرد به طور باورنکردنی کم است یا اصلاً از نظر بصری مشخص نیست. در حالی که ممکن است تاثیر قوس های افتاده برای چندین سال احساس نشود، نوجوانان ممکن است برخی از مشکلاتی را که با پاهای ناکافی حمایت می شوند، مانند درد و ناراحتی، تجربه کنند.

گزینه های درمان

البته پوشیدن کفش های باکیفیت با پایه قوس برای افرادی که با قوس های افتاده دست و پنجه نرم می کنند ضروری است. ورزش مناسب و تمرینات انعطاف پذیری نیز می تواند به تسکین برخی از علائم مرتبط با این بیماری کمک کند.

کفش های نامناسب

کفش برای سلامت پا و مچ پا بسیار مهم است. پوشیدن کفش‌هایی که به خوبی تناسب دارند برای همه ضروری است، به ویژه پای کودک در حال رشد. مهم است که کودکان برای فعالیتی که انجام می دهند کفش مناسب بپوشند و کفش خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد.

گزینه های درمان

پوشیدن کفش‌های نامناسب می‌تواند منجر به مشکلات زیادی برای پاهای شما شود، از جمله درد و خطر بیشتر برای سایر بیماری‌ها. اطمینان حاصل کنید که کودک شما کفش مناسبی دارد. اگر مطمئن نیستید، پای آنها را توسط یک متخصص اندازه گیری کنید تا اندازه دقیق کفش آنها مشخص شود.

سخن پایانی 

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار  کودک و یا پرستار سالمند و در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. hello there and thank you for your information – I have certainly picked up anything new from right here.

    I did however expertise a few technical points using this site, since I
    experienced to reload the website lots of times previous to I could get it to load
    properly. I had been wondering if your hosting is OK?
    Not that I’m complaining, but slow loading instances times will often affect your placement in google and could damage your high quality
    score if ads and marketing with Adwords. Well I’m adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot more
    of your respective exciting content. Ensure that you
    update this again soon..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *