ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
کودکان اوتیسم

روش آموزش به کودکان اوتیسم

کودکان اوتیسم :کنترل کردن او غیر ممکن است. او مزاحم است و در کلاس های من اختلال ایجاد می کند. به نظر شما او می تواند به مدرسه عادی برود؟

او حتی نمی تواند برای لحظه ای سر جایش بنشیند. من فکر نمی کنم او توانایی یادگیری داشته باشد.

اینها تنها بخشی از جملاتی است که دانش آموزان اوتیسم معمولا با آن ها روبرو هستند . اما اگر بخواهیم بفهمیم دانش آموز مبتلا به اوتیسم چه احساسی دارد چه؟ اگر رفتار آنها را به جای اختلال عمدی به سیم کشی مغزی متفاوت نسبت دهیم، چه؟

بیش فعالی کودکان اوتیسم ، اضطراب و ناتوانی آنها در برقراری ارتباط با کودکان دیگر را بهتر توضیح می دهد. این رفتارها فریاد کمک هستند و نشان می دهد که آنها مشکل خاصی ندارند و فقط با بقیه متفاوت هستند و ما باید از روش های مخصوص آموزش به کودکان اوتیسم استفاده کنیم.

در مجموعه پرستار برتر ما با ارائه ابزارهای مناسب به کودک شما و داشتن برنامه‌های آموزشی ویژه برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم، به کودک شما می توانیم کمک کنیم.

روش آموزش به کودکان اوتیسم

اختلال طیف اوتیسم چیست؟

ASD  یک اختلال رشدی کودک است که باعث چالش های قابل توجهی در مهارت های اجتماعی، ارتباطات و رفتار در کودکان خردسال می شود و تا بزرگسالی ادامه می یابد. توانایی‌های یادگیری، تفکر و حل مسئله دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم می ‌تواند از تیزهوشان تا افراد با چالش‌های شدید متغیر باشد. بنابراین، برخی در زندگی روزمره خود به کمک بیشتری نیاز دارند در حالی که برخی دیگر نیاز کمتری دارند.

تشخیص ASD اکنون شامل چندین بیماری است که قبلاً به طور جداگانه تشخیص داده می شد:

اوتیسم

اختلال رشدی فراگیر که به طور دیگری مشخص نشده است (PDD-NOS)

سندرم آسپرگر

این شرایط در حال حاضر در مجموع به عنوان اختلال طیف اوتیسم نامیده می شود.

ویژگی های اختلالات طیف اوتیسم

دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم طیف گسترده‌ای از توانایی‌ها و ویژگی‌ها را دارند  هیچ دو کودکی یکسان ظاهر یا رفتار نمی‌ کنند. علائم می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و اغلب در طول زمان تغییر می کند.

ویژگی های ASD به دو دسته تقسیم می شود:

تعامل اجتماعی و مشکلات ارتباطی

چالش های با مکالمه عادی رفت و برگشت

کاهش میل به اشتراک گذاری علایق یا احساسات شخصی

مشکل در درک یا پاسخ به نشانه های اجتماعی مانند تماس چشمی و حالات چهره

چالش در توسعه / حفظ / درک روابط (مشکل ایجاد دوستی)

الگوهای محدود و تکراری رفتارها، علایق یا فعالیت ها

نشان دادن علاقه شدید به فعالیت هایی که برای یک کودک همسال غیرمعمول است.

حقیقت این است که در حالی که بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم دارای سطح هوشی طبیعی هستند، بسیاری دیگر دارای تأخیرهای فکری خفیف یا قابل توجهی هستند. اینجاست که مربیان مناسب نقش بزرگی در آموزش دانش آموزان مبتلا به ASD دارند.

چگونه به دانش آموزان دارای طیف اوتیسم آموزش دهیم؟

تعداد دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در حال افزایش است. بنابراین درک عمیق از استراتژی ها و مهارت های اجتماعی مورد نیاز برای رسیدگی به گروهی از کودکان اوتیستیک بسیار مهم است. برخی از راهبردهای آزمایش شده و واقعی فهرست شده است که تضمین می کند هر کودک اوتیستیک بهترین آموزش ممکن را دریافت می کند.

محیطی عاری از عوامل محرک طراحی کنید:

1- از پخش موسیقی پس زمینه با صدای بلند خودداری کنید زیرا تمرکز کودک اوتیستیک را دشوار می کند.

2-استرس را از بین ببرید زیرا کودکان اوتیستیک به سرعت احساسات منفی را دریافت می کنند. بنابراین، برای مثال، اگر استرس زیادی دارید، کلاس را ترک کنید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید.

3-هنگام شرکت در کلاس، صدایی آرام و واضح داشته باشید. دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم اگر صدای صحبت کردن خیلی بلند باشد، به راحتی آشفته و گیج می‌شوند.

4-اجازه دهید دانش آموزان به جای نشستن دور میز برای تظاهرات کلاسی یا در جلسات صبح و عصر بایستند. بسیاری از دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم تمایل دارند به جلو و عقب تکان بخورند، بنابراین ایستادن به آنها اجازه می‌ دهد تا آن حرکات را در حالی که همچنان به صحبت‌های معلم گوش می‌دهند، تکرار کنند.

ما در مجموعه پرستار برتر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌کنیم تا در کلاس‌های معمولی ادغام شوند و در عین حال آنها را به مهارت‌ها و انگیزه‌های اساسی برای پیشرفت مجهز می‌کنیم. شما می توانید برای گرفتن پرستار و مربی با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *