ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
راه های درمان استفراغ کودکان

راه های درمان استفراغ کودکان

راه های درمان استفراغ کودکان :استفراغ یکی از علائم شایع بیماری در کودکان 1 تا 5 ساله است، اما نمی‌توان مطمئن بود که علت آن چیست. ما در این مقاله قصد داریم راه های درمان استفراغ کودکان را بررسی و بیان کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

استفراغ به طور کلی یکی از علائم عفونت است. احتمال استفراغ در نوزادان جوان بیشتر است، به خصوص اگر رفلاکس داشته باشند. هنگامی که آنها بیمار هستند، کودکان بیشتر از بزرگسالان تمایل به استفراغ دارند و برخی از کودکان بیشتر از دیگران مستعد استفراغ هستند. اگرچه تماشای آن می تواند ناراحت کننده باشد، اما اکثر کودکان سریع از استفراغ یا بیماری معده بهبود می یابند.

چه چیزی می تواند باعث استفراغ در کودکان شود؟

گاستروانتریت ویروسی که معمولا “گاسترو” نامیده می شود، یکی از شایع ترین دلایل استفراغ حاد در کودکان است، اگرچه انواع دیگر عفونت ها مانند سرماخوردگی یا عفونت مجاری ادراری نیز می توانند باعث استفراغ شوند.

مسمومیت غذایی یا آلرژی غذایی نیز می تواند باعث استفراغ شود.

سرفه های شدید می تواند باعث استفراغ شود، به خصوص اگر کودک رفلاکس داشته باشد.

اسهال، تب و به طور کلی احساس ناخوشی اغلب در طول حملات استفراغ نیز وجود دارد.

برخی از کودکان زمانی که در ماشین یا کالسکه هستند مستعد بیماری حرکت و استفراغ هستند.

استفراغ همچنین می تواند نشانه سایر شرایط پزشکی پیچیده تر مانند آپاندیسیت یا انسداد باشد.

چه علائم دیگری ممکن است فرزند شما داشته باشد؟

استفراغ می تواند تنها علامتی باشد که کودک در هنگام ناخوشی دارد و اولین علامتی است که نشان می دهد چیزی درست نیست. برخی از کودکان قبل از استفراغ از حالت تهوع شکایت دارند یا فقط بی حال و ساکت به نظر می رسند. سن و رشد کودک بر میزان خوبی که آنها می توانند احساس خود را توصیف کنند تأثیر می گذارد.

راه های درمان استفراغ کودکان در خانه

اکثر موارد استفراغ به مراقبت ملایم در خانه پاسخ خوبی می دهند. آنچه مهم است این است که کودک شما هیدراته بماند و مایعات زیادی بنوشد. شیر مادر، شیر خشک، محلول آبرسانی خوراکی همگی مناسب هستند، اما از ارائه نوشیدنی هایی که حاوی قند زیادی هستند خودداری کنید.

کودکان به احتمال زیاد مقادیر کم مایعات را بیشتر از نوشیدنی های بزرگ کمتر تحمل می کنند. آنها ممکن است علاقه ای به غذا خوردن نداشته باشند، اما نوشیدن آب و سایر مایعات به آنها کمک می کند هیدراته بمانند.

آیا کودک باید در خانه بماند؟

هنگام استفراغ کودک خود را در خانه نگه دارید. حتی اگر مشکوک باشید که علت مسری نیست، آنها به چند روز آرام برای بهبودی نیاز دارند. همچنین مهم است که آنچه می توانید برای حمایت از سیستم ایمنی بدن آنها انجام دهید تا به آنها کمک کنید تا بهتر شوند. خواب و استراحت و همچنین نوشیدن مایعات فراوان کمک کننده خواهد بود.

محدود کردن انتشار میکروب های استفراغ

تا جایی که می توانید فرزندتان را از دیگران دور نگه دارید. فنجان یا بشقاب آنها را به اشتراک نگذارید و همه ملحفه ها، ملحفه ها، لباس ها و حوله ها را با آب داغ بشویید. مطمئن شوید که پس از پاک کردن استفراغ، دست های خود را با دقت بشویید و خشک کنید و سعی کنید زمانی که کودک شما واقعاً استفراغ می کند نفس نکشید. از دستمال کاغذی یکبار مصرف برای تمیز کردن استفراغ و اسپری ضدعفونی کننده روی سطوح و کف استفاده کنید.

وقتی فرزندتان استفراغ می کند چه باید کرد؟

آرام باشید و فقط سعی کنید عمل کنید. حتی اگر نگران هستید یا تماشای استفراغ آنها باعث می شود که خودتان احساس بیماری کنید، مهم است که خونسردی خود را حفظ کنید.

سعی کنید میزان استفراغ فرزندتان را در مقایسه با میزان مصرف الکل کنترل کنید. همچنین مراقب رنگ ادرار آنها (wee) باشید. زرد یا نارنجی تیره نشانه کم آبی بدن است.

هیچ دارویی برای قطع استفراغ به کودک خود ندهید مگر اینکه توسط پزشک تجویز شده باشد.

فرزندتان را به خوابیدن تشویق کنید. تا زمانی که بتوانید آنها را بیدار کنید و بیش از چند ساعت نخوابند، این می تواند به تخلیه معده کمک کند و نیاز آنها به استفراغ را متوقف کند.

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *