ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
راه های افزایش هوش در کودکان

راه های افزایش هوش در کودکان

راه های افزایش هوش در کودکان :یکی از راه های افزایش هوش در کودکان توجه به آن هاست. شما به عنوان والدین باید به کودک خود توجه داشته باشید تا در مسیر آینده اش بتواند موفق باشد و در این راه کمتر دچار دست انداز و مانع شود. در این مقاله با ما همراه شوید تا در ادامه راه های افزایش هوش در کودکان را بررسی کنیم.

تحقیقات نشان می دهد که انجام تمرین های مختلف به صورت مدام با فرزندان می تواند بر بالا بردن هوش آن ها تاثیر داشته باشد. روش های زیر ممکن است به فرزندان در بهبود در زمینه‌های مختلف مانند استدلال، برنامه‌ریزی، حل مسئله و موارد دیگر کمک کند.

1-فعالیت های مربوط به حافظه

فعالیت های مربوط به حافظه نه تنها ذهن Mind را بهبود می بخشد، بلکه می تواند مهارت های استدلال و زبان را نیز تقویت کند. در واقع، بازی‌های ذهنی در مطالعات تحقیقاتی برای بررسی چگونگی ارتباط حافظه با زبان و دانش یک شی و یا درک شخص از یک شی فیزیکی استفاده شده است.

استدلال و زبان هر دو به عنوان معیارهای هوش مورد استفاده قرار می گیرند، به این معنی که فعالیت های ذهنی می توانند به رشد هوش کمک کنند.

2- فعالیت های کنترلی اجرایی

کنترل اجرایی توانایی کنترل فعالیت های شناختی پیچیده و عملکردهای مرتبه بالا، مانند تصمیم گیری، جهت دهی به توجه، و سازماندهی و مدیریت وظایف است.

راه های افزایش هوش
راه های افزایش هوش در کودکان

کنترل اجرایی بخشی از عملکرد اجرایی است که شامل مدیریت و مقررات اجرایی منبع قابل اعتماد نیز می شود. تحقیقات نشان می دهد که عملکرد اجرایی به شدت با استدلال سیال، که یکی از جنبه های هوش انسانی است، مرتبط است.

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک ، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

3- فعالیت های استدلال دیداری فضایی

استدلال دیداری فضایی شامل فرآیندهای ذهنی مربوط به بازنمایی های فیزیکی است. برای مثال، خواندن و تفسیر نقشه مستلزم استدلال و پردازش بصری و  فضایی است. در یک مطالعه، محققان دریافتند که بهبود استدلال بصری فضایی منجر به افزایش نمرات آزمون IQ  می شود. در آن مطالعه، حافظه و فعالیت های کنترل اجرایی تا حدی برای کمک به بهبود استدلال بصری فضایی شرکت کنندگان استفاده شد. مطالعه دیگری نشان داد که توانایی‌های استدلال دیداری و فضایی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان جوان چینی در موضوعات ریاضی و خواندن مرتبط است.

در حالی که بازی‌های آنلاین تحلیلی و تست‌های IQ  نمی‌توانند به طور دقیق ضریب هوشی افراد را اندازه‌گیری کنند، اما همچنان می‌توانند راهی عالی برای توسعه هوش شما باشند.

4- مهارت های ارتباطی

نظریه چارچوب رابطه ای (RFT)  به شناخت انسان و رشد زبان از طریق تداعی های رابطه ای مربوط می شود. نظریه چارچوب رابطه‌ای استدلال می‌کند که بلوک سازنده زبان انسان و شناخت بالاتر ارتباط است، یعنی توانایی انسان برای ایجاد پیوندهای دوسویه بین چیزها

برای

مثال، درک این موضوع که کلمات شام و شام دو روش متفاوت برای توضیح یک چیز هستند. تحقیقات انجام شده در سال 2016  بازتاب تحقیقات قدیمی تر است که نشان می دهد استفاده از RFT  به عنوان یک روش می تواند به طور قابل توجهی نمرات IQ را در کودکان بهبود بخشد.

5- آلات موسیقی

برای یاد گرفتن یک ساز جدید فرزند شما لازم نیست که نوازنده حرفه ای شود. یک مطالعه نشان داد که فقط 75 دقیقه درس موسیقی در هفته به مدت 12 هفته به طور قابل توجهی نمرات IQ را در کودکان پیش دبستانی افزایش می دهد. یک مطالعه جدیدتر در سال 2021 همچنین نشان داد که آموزش موسیقی دستگاهی ممکن است برخی از عملکردهای اجرایی را در کودکان 6 تا 7 ساله بهبود بخشد. با این حال، فقط گوش دادن به موسیقی فوایدی نیز دارد. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که یک محیط غنی از موسیقی می تواند نمرات هوش کلامی کودکان را بهبود بخشد.

6-زبان های جدید

جای تعجب نیست که یادگیری چندین زبان برای مغز انسان مفید است  و هر چه زودتر، بهتر است. با این حال، سنی که در آن یک زبان جدید یاد می گیرید ممکن است تعیین کند که آیا این تمرین برای بهبود هوش شما مفید است یا خیر. یک منبع قابل اعتماد در سال 2020 نشان داد که بزرگسالانی که 11 هفته آموزش زبان را گذرانده اند، نمرات هوش آن ها تغییری نکرده است. با این حال، یک مطالعه اخیر منبع معتبر ارتباط بین یادگیری زبان اولیه و IQ را بررسی کرد. نتایج نشان داد که یادگیری زبان از طریق گفتگو و تعامل از 18 تا 24 ماهگی برای پیامدهای شناختی بعدی در زندگی بسیار مفید بود.

هوش در کودکان
راه های افزایش هوش در کودکان

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

بیماری های شایع بین سالمندان بیشتربخوانید

 

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. You actually make it appear really easy together with your presentation however I to find this matter to be really one thing that I think I
    might by no means understand. It sort of feels too complex and very extensive for me.
    I’m looking forward to your next publish, I will attempt to get the dangle of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *