ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
دلیل ریزش مو

دلیل ریزش مو

طبق آخرین تحقیقات ۷۰ تا ۸۰ درصد زیبایی هر فرد به موهای آن بستگی دارد، از طرفی ریزش مو یکی از مشکلاتی است که ما یا با آن درگیریم و یا در بیشتر مواقع نگران ریزش مو هایمان هستیم. اما سوالی که در این مورد برای بیشتر ما پیش می آید این است که دلیل و یا دلایل ریزش مو چیست؟

ما در این مقاله قرار است که به بررسی دلایل ریزش مو بپردازیم پس اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به موهای خود اهمیت می دهید تا آخر این مقاله با پرستار برتر همراه باشید.

ریزش مو

ریزش مو تعریف خاصی ندارد اما به طور عامیانه می توانیم بگوییم که وقتی فردی تعدادی بیشتر از ۵۰ تا ۱۰۰ عدد از موهایش در یک روز می ریزد به اصطلاح می گویند که دچار ریزش مو شده است. ریزش مو ممکن است به دلایل گوناگونی مانند ژنتیک و یا استفاده از برخی داروها و یا عوامل دیگر رخ دهد.

نشانه های ریزش مو

همانطور که گفتیم یکی از نشانه های ریزش مو ریختن بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز است اما در بعضی از مواقع ما به دلیل ازدیاد موهایمان متوجه نمی شویم و در دراز مدت ریزش موی ما مشخص می شود، بارزترین نشانه های ریزش مو عبارتند از:علت ریزش مو چیست؟ 13 مورد از مهم ترین دلایل ریزش مو

پهن شدن خط فرق سر

این نشانه می تواند در افرادی بروز پیدا کند که مدل مو های شان فرق از وسط است. اینگونه افراد با پهن شدن خط فرق شان نسبت به گذشته می توانند متوجه ریزش مو هایشان شوند.

سست شدن مو

سست شدن مو از دیگر نشانه های ریزش مو است. اگر در حین شانه کردن و یا شستن موهایتان متوجه ریزش مو شدید بدانید که این یکی از علائم ریزش مو است. پیشنهاد می‌شود درباره ریزش مو در کودکان مطالعه کنید.

عقب رفتن خط رویش مو

خط موی بیشتر افراد به طور مادرزادی چسبیده به پیشانی است ولی بالا رفتن خط موی سر از این حد می تواند نشانه ریزش مو باشد.

4 مورد از دلایل ریزش مو

ریزش مو می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد از مهمترین دلایل ریزش مو می توان به:

آندروژنیک

نام دیگر این نوع ریزش آلوپسی آندروژنیک است. که به زبان فارسی به معنی طاسی وابسته به هورمون مردانه است. دلیل اصلی ریزش مو در این نوع ریزش وراثت می باشد. معمولاً این نوع ریزش مو شایع‌ترین نوع ریزش مو است.
البته این نوع ریزش مو در زنان منجر به طاسی نمی شود بلکه موجب نازک شدن مو در تمامی قسمت‌های سر می شود.

شوک

وارد شدن شوک می‌تواند یکی  دیگر از دلایل ریزش مو باشد. این نوع ریزش معمولا به صورت ناگهانی و سریع اتفاق می افتد. از مهمترین شوک های که باعث ریزش مو  می شوند می توان به شیمی درمانی یا اشعه درمانی اشاره کرد. البته در اکثر موارد موهای ریخته شده بعد از تمام شدن و توقف درمان مجدد رشد خواهند کرد. پیشنهاد می‌شود درباره پی آر پی مطالعه کنید.

قارچ پوست سر

وجود قارچ پوست سر می تواند یکی از دلایل عمده ریزش مو باشد توجه داشته باشید که در صورت ایجاد قارچ پوست سر سریعاً به پزشک مراجعه کنید این قارچ ها به سادگی قابل درمان هستند.

مدل های خاص مو

کوتاه کردن و یا بستن موها اگر باعث در فشار بودن موها شود می تواند دلیل ریزش مو باشد. کسانی که موهای خود را محکم می بافند و یا آنها را دم اسبی می بندند احتمال ریزش مو در آنها بیشتر است.

بعضی از ریزش موها موقتی هستند و معمولاً فرد بر اثر دلایلی مانند حاملگی، زایمان و قاعدگی دچار ریزش مو می شود. به این عوامل می توان سوء تغذیه، مصرف یا توقف مصرف داروهای ضد بارداری و اختلالات خاص غدد درون ریز را اضافه کرد.

جلوگیری از ریزش مو

به جز ریزش مو از نوع وارثتی که دلیل آن ارثی و ژنتیکی است می‌توان با انجام برخی از کارها از ریزش مو جلوگیری کرد این کارها عبارتند از:

  • عدم استفاده از مدل موهایی که باعث کشیده شدن مو میشود.
  • مصرف کمتر از ابزارهای برقی مو که زیاد داغ می شوند.
  • استفاده از شامپوی ملایم و مناسب با نوع موی شما
  • استفاده از یک برس نرم با الیاف طبیعی
  • عدم دکلره کردن مو و استفاده از مواد شیمیایی

امیدواریم با مطالعه این مطالب بتوانید مانع از ریزش موی احتمالی خود شوید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *