ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
تنبیه های مناسب کودکان

تنبیه های مناسب کودکان

اگر بچه‌های در حال رشدی دارید که شیطون هستند و شما را مجبور می‌کنند برای چند چیز غیرممکن در خانه بدوید، وقت آن است که پایتان را زمین بگذارید و قبل از اینکه خراب شوند کمی با آنها سخت‌گیری کنید. و این بدان معناست که گاهی اوقات در صورت بدرفتاری باید آنها را تنبیه کنید، اما منظور ما از تنبیه این نیست که آنها را کتک بزنید. کتک زدن و فریاد زدن می تواند عواقب منفی داشته باشد. این می تواند باعث مشکلات رفتاری و روانی در کودکان شود و در دراز مدت می تواند منجر به کاهش عزت نفس، پرخاشگری و مسائل مربوط به استرس شود. در این مقاله ما تنبیه های مناسب کودکان را به شما می گوییم، درادامه همراه ما باشید.

هدف از تنبیه کودکان

به عنوان والدین، هنگام تنبیه کودکان، اغلب فراموش می‌کنیم که تنبیه قرار نیست باعث شود فرزندانتان از شما بترسند. تنها هدف از تنبیه فرزندتان این است که اهمیت رفتار خوب را به کودکان بیاموزید. بنابراین، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید فرزندتان را تنبیه کنید و باید بدانید که گاهی اوقات تنبیه کردن به نفع خود او است.

گفتار درمانی کودکان بیشتربخوانید

4 تنبیه اصلی برای کودکان

اگر به این فکر می کنید که چگونه کودک را بدون از دست دادن عصبانیت تنبیه کنید، در اینجا 4 تنبیه اصلی برای کودکان آورده شده است که خشن نیستند و مطمئن می شوند که بچه ها اهمیت پیروی از قوانین را یاد می گیرند:

1-ورزش کنید

این تنبیهی است که ممکن است برای کودک شما کمی نامطلوب باشد، به خصوص اگر او ورزش را دوست نداشته باشد، اما مطمئناً عواقب رفتار بد را به کودک می آموزد. به عنوان مثال، اگر کودک پس از چند بار به او ظروف کثیف را روی میز گذاشت، می توانید او را مجبور کنید 10 حرکت اسکات یا دراز و نشست انجام دهد. اگر رفتار آنها در مجامع اجتماعی یا سایر مکان‌های عمومی بد است، می‌توانید از آنها بخواهید که از طناب بپرند. در نهایت ورزش کردن را یاد خواهند گرفت که در آینده برایشان خوب خواهد بود. با این حال، در این کار زیاده روی نکنید زیرا می تواند باعث خستگی ماهیچه ای در کودک شما شود.

2- آنها را وادار به انجام کارهای روزمره کنید

فهرستی از 25 تا 30 کار مانند آبیاری گیاهان، گردگیری قفسه ها، خشک کردن ظروف و غیره تهیه کنید. به هر کار امتیاز بدهید. به عنوان مثال، آبیاری گیاهان می تواند 20 امتیاز، شستن ظروف می تواند 40 امتیاز باشد. اگر فرزند شما در حال تبدیل شدن به یک بچه لوس است و رفتار بد او از کنترل شما خارج می شود، به او بگویید که باید با تکمیل تنبیه خود امتیاز کسب کند (و آزادی خود را). برای مثال، اگر با دوستانش دعوا شود، قبل از اینکه دوباره با دوستانش بازی کند، باید 150 امتیاز کسب کند. به این ترتیب او را منضبط می کنید و او در کارهای خانه بهتر می شود تا امتیاز خود را پس بگیرد.

3- تایمر

اگر فرزند شما برای اتمام یک کار، مانند تکمیل تکالیف یا تمیز کردن اتاقش، خیلی طول می کشد، یک تایمر تنظیم کنید. به کودک بگویید که اگر تایمر قبل از تمام شدن زنگ بزند، امتیازی مانند اجازه تماشای کارتون به مدت دو روز یا بیرون رفتن برای بازی با دوستان را برای یک روز از دست خواهد داد. این کار کودک را تشویق می کند تا کار را به موقع انجام دهد و به تدریج، به یک عادت همیشگی تبدیل می شود.

4- تمرین کنید

این به ویژه برای کودکانی است که با تکالیف مدرسه مشکل دارند یا در آزمون های مدرسه ضعیف عمل کرده اند. مطمئن شوید که به آن‌ها کمک می‌کنید تا تمرینات بیشتری را در خانه انجام دهند. برگه‌ها را چاپ کنید و فرزندانتان را مجبور کنید روی آن‌ها کار کنند. می‌توانید به فرزندتان توضیح دهید که تا زمانی که نمرات بالاتر برود، باید برای تمرین آن موضوع وقت بیشتری بگذارد، حتی اگر به معنای زمان بازی کمتر در روز باشد. این به آنها کمک می کند تا موضوع را یاد بگیرند و خوشحال خواهند شد که شما به جای سرزنش به آنها کمک می کنید.

سخن پایانی

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار بیمار و در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. hello there and thank you for your information – I’ve certainly picked up something new from right here.
    I did however expertise several technical issues using this
    site, since I experienced to reload the site lots of times
    previous to I could get it to load correctly. I had been wondering
    if your hosting is OK? Not that I’m complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google
    and can damage your high quality score if advertising and marketing
    with Adwords. Well I’m adding this RSS to my email and can look out for a lot more of your respective
    intriguing content. Make sure you update this again very soon..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *