ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
تاثیر ورزش در زندگی

تاثیر ورزش در زندگی

شما می دانید که ورزش برای شما مفید است، اما آیا می دانید چقدر مفید است؟

از تقویت خلق و خو گرفته تا بهبود زندگی جنسی می توانید متوجه شوید که چقدر ورزش می تواند کیفیت زندگی روزمره شما را بالا ببرد. اگر کنجکاو هستید که تاثیر ورزش در زندگی را بفهمید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

۹ نکته برای افزایش خلاقیت در کودکان بیشتربخوانید

مزایای ورزش کردن

مزایای سلامتی ورزش منظم و فعالیت بدنی به سختی قابل چشم پوشی است. همه بدون در نظر گرفتن سن، جنس یا توانایی بدنی از ورزش سود می برند. هفت تا از مزایای ورزش کردن عبارتند از:

1-ورزش وزن را کنترل می کند

ورزش می تواند به جلوگیری از اضافه وزن کمک کند یا به کاهش وزن کمک کند. وقتی فعالیت بدنی انجام می دهید، کالری می سوزانید. هر چه فعالیت شدیدتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید. منظم به باشگاه رفتن عالی است، اما اگر نمی توانید هر روز زمان زیادی برای ورزش پیدا کنید، نگران نباشید، هر مقدار که می توانید ورزش کنید و این بهتر است هیچ است.

2- ورزش از شما در برابر بیماری ها محافظت می کند

مهم نیست وزن فعلی شما چقدر است، فعال بودن باعث افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یعنی کلسترول “خوب” می شود و تری گلیسیریدهای ناسالم را کاهش می دهد. این یک یا دو مشت باعث می شود خون شما به آرامی جریان داشته باشد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. همچنین می تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند و به کاهش خطر مرگ به هر دلیلی کمک می کند.

3- ورزش باعث بهبود خلق و خو می شود

نیاز به تقویت احساسات عاطفی تان دارید؟ یا بعد از یک روز پر استرس نیاز به آرامش دارید؟ رفتن به باشگاه یا پیاده روی سریع می تواند کمک کننده باشد. فعالیت بدنی مواد شیمیایی مختلف مغز را تحریک می کند که ممکن است احساس شادی، آرامش و اضطراب کمتری در شما ایجاد کند. همچنین ممکن است با ورزش منظم نسبت به ظاهر و خود احساس بهتری داشته باشید، که می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و عزت نفس شما را بهبود بخشد.

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

4- ورزش باعث افزایش انرژی می شود

فعالیت بدنی منظم می تواند قدرت عضلانی شما را بهبود بخشد و استقامت شما را افزایش دهد. ورزش اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های شما می رساند و به سیستم قلبی عروقی شما کمک می کند کارآمدتر کار کند و هنگامی که سلامت قلب و ریه شما بهبود یابد، انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خواهید داشت.

5- ورزش باعث خواب بهتر می شود

فعالیت بدنی منظم می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر بخوابید، بهتر بخوابید و خواب عمیق‌تری داشته باشید. فقط خیلی نزدیک به زمان خواب ورزش نکنید، در غیر این صورت ممکن است آنقدر پرانرژی باشید که نمی توانید بخوابید.

6- ورزش هیجان را به زندگی جنسی شما بازمی گرداند

فعالیت بدنی منظم می تواند سطح انرژی را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را نسبت به ظاهر بدنی خود افزایش دهد، که ممکن است زندگی جنسی شما را تقویت کند. اما حتی بیشتر از این هم در آن وجود دارد. فعالیت بدنی منظم ممکن است حس جنسی زنان را افزایش دهد و مردانی که به طور منظم ورزش می‌کنند، نسبت به مردانی که ورزش نمی‌کنند، کمتر در معرض مشکلات اختلال نعوظ هستند.

7- ورزش می تواند فعالیتی سرگرم کننده و اجتماعی باشد

ورزش و فعالیت بدنی می تواند لذت بخش باشد. آنها به شما فرصتی می دهند که استراحت کنید، از فضای باز لذت ببرید یا به سادگی در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را خوشحال می کند. فعالیت بدنی همچنین می تواند به شما در ارتباط با خانواده یا دوستان در یک محیط اجتماعی سرگرم کننده کمک کند. بنابراین در یک کلاس رقص شرکت کنید یا فعالیت بدنی مورد علاقه خود را پیدا کنید و فقط آن را انجام دهید.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

4 پاسخ

  1. همین که به کمک ورزش میتوانیم کارهای روزمره خود را انجام بدهیم و قوای بدنی خود را تقویت کنیم بسیار مهم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *