ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
بیماری های کلیوی در سالمندان

بیماری های کلیوی در سالمندان

بیماری های کلیوی در سالمندان :مشکلات کلیوی در افراد مسن بسیار رایج است و می تواند کیفیت زندگی را در سال های بعد به میزان قابل توجهی کاهش دهد یا حتی کشنده باشد. در حالی که اکثر بیماران می توانند با پزشکان مراقبت های اولیه خود برای مدیریت علائم و عوارض کاهش عملکرد کلیه انجام دهند، برای برخی از بیماران مهم است که با تیمی شامل متخصصان نفرولوژی و طب سالمندان برای تعیین علت زمینه ای، مدیریت بدتر شدن علائم و عوارض مشورت کنند، و گزینه های درمانی را ارزیابی کنند. این بیماران شامل بیمارانی با شروع جدید ناهنجاری در ادرار و از دست دادن عملکرد کلیه (سریع تر از حد انتظار)، بیماری های سیستمیک که می توانند بر کلیه ها تأثیر بگذارند، و بیمارانی با از دست دادن پیشرفته عملکرد کلیه در حال نزدیک شدن به نارسایی کلیه هستند. در این مقاله به بررسی بیماری های کلیوی در سالمندان می پردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

 

بیشتربخوانید : اختلالات خود ایمنی در سالمندان 

 

علائم و نشانه های بیماری های کلیوی در سالمندان

تعدادی از نشانه ها به مشکلاتی در عملکرد کلیه اشاره می کنند، عبارتند از:

1-پروتئینوری: سطح بالایی از پروتئین در ادرار

2-هماچوری:  وجود خون در ادرار که اغلب فقط با آزمایش ادرار مشخص می شود

3-افزایش کراتینین سرم در خون

4-عدم تعادل الکترولیت

5-فشار خون بالا که کنترل آن با دارو دشوار است

با ما در ادامه مقاله بیماری های کلیوی در سالمندان همراه باشید

هنگامی که این علائم در بیماران مسن‌تر دیده می‌شود، پزشکان ممکن است به التهاب کلیه‌ها مشکوک شوند. وضعیتی به نام گلومرولونفریت یا آسیب به واحد فیلتر که منجر به ریختن مقادیر زیادی پروتئین در ادرار می‌شود که به آن سندرم نفروتیک گفته می‌شود. بیماران مسن‌تر با این شرایط به طور حتم در خانه نیاز به پرستار سالمند دارند و شما می توانید برای جذب پرستار سالمند حرفه ای در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

تشخیص و درمان بیماری های کلیوی

در حالی که روش‌های ثابتی برای تشخیص و درمان بیماری‌های کلیوی وجود دارد، هر یک از گزینه‌های جایگزین، سطحی از خطر را به همراه دارد. برای بیماران مسن تر، این خطرات ممکن است بیشتر از مزایای مراقبت استاندارد باشد یا درمان های جایگزین ممکن است به همان اندازه با خطرات کمتر مؤثر باشند.

آیا باید بیوپسی کلیه انجام شود؟

بیوپسی کلیه قابل اعتماد ترین ابزار برای تشخیص دقیق علت خاص مشکل کلیه است. این روش تشخیص فقط نمی تواند انواع مختلف گلومرولونفریت و سندرم نفروتیک را تشخیص دهد، بلکه شانس بهبود عملکرد کلیه را نیز تعیین می کند. تصمیم گیری برای انجام بیوپسی کلیه، به ویژه برای یک بیمار مسن تر، آسان نیست. مانند هر روش تشخیص یا درمانی دیگری، خطرات خاص خودش را دارد و این خطرات در بیمارانی که از سلامتی ضعیفی برخوردارند، افرادی که سایر بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی یا فشار خون بالا دارند و افرادی که چندین دارو مصرف می‌کنند، معمولا بیشتر است.

کمک به بیماران و خانواده های آنها در تصمیم گیری مناسب برای آنها یکی از مهمترین اهداف تیم ما است. صرف نظر از انتخاب شما، ما به کار با شما ادامه خواهیم داد تا شرایط شما را تا حد امکان به طور موثر مدیریت کنیم.

از چه داروهایی برای درمان بیماری کلیوی استفاده می شود؟

داروهایی که معمولاً برای درمان بیماری کلیوی استفاده می‌شوند، که شامل داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی برای گلومرولونفریت و سندرم نفروتیک، داروهای کاهش‌دهنده فشار خون و دیورتیک‌ها می‌شوند، عوارض جانبی دارند و برای بیماران مسن‌تر خطر بیشتری دارند. گزینه های درمانی جایگزین ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشند، اما ممکن است به همان اندازه موثر نباشند.

آیا باید دیالیز را مد نظر داشته باشیم؟ پیوند کلیه چطور؟

بیماری های کلیوی در سالمندان :برخی از بیمارانی که دچار مشکل کلیوی می شوند معمولا در سطوح نارسایی کلیوی یا نزدیک به آن (مرحله پایانی بیماری کلیوی یا  ESRD) هستند که درمان‌های استاندارد برای آنها دیالیز یا پیوند کلیه است. در حالی که پیوند کلیه در حال حاضر بیشتر در بیماران مسن انجام می شود، این گزینه برای همه مناسب نیست. وضعیت سلامتی یک فرد، شرایط پزشکی همراه، و انتظارات برای عملکرد و زندگی روزمره، همه عواملی هستند که باید مورد بررسی و بحث قرار گیرند.

تیم پرستار برتر برای بیمارانی که به فکر دیالیز در خانه هستند، اینجا هستند و به آنها کمک می کنند تا در صورت انتخاب این روش درمانی کوچک ترین ناراحتی را تجربه نکنند و شما می توانید با استخدام پرستاران حرفه ای سالمند روند درمانی هر بیماری در خانه را برای عزیرانتان ساده تر کنید. پرستاران سالمند تیم ما به همان اندازه که به بیماری دیالیز در خانه می تواند کمک رسانی کند، به همان اندازه هم به مراقبت های بعد از عمل پیوند کلیه می تواند از سالمندان شما به خوبی مراقبت کند و به آن ها رسیدگی کند.

در حالی که پیوند کلیه در حال حاضر بیشتر در بیماران مسن انجام می شود، این گزینه برای همه مناسب نیست. وضعیت سلامتی یک فرد، شرایط پزشکی همراه، و انتظارات برای عملکرد و زندگی روزمره، همه عواملی هستند که باید مورد بررسی و بحث قرار گیرند.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و پرستار سالمند و خدمات پرستاری با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. You actually make it appear so easy with your presentation however I to find
    this matter to be actually something which I believe I might never understand.
    It seems too complex and very wide for me. I’m having a look
    ahead on your subsequent submit, I’ll try to get the hang of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *