ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
بیماری های شایع بین سالمندان

بیماری های شایع بین سالمندان

بیماری های شایع بین سالمندان :افزایش سن همیشه مشکلاتی را سر راه افراد سالمند آورده است که گاهی رسیدگی به آنها مس تواند طاقت فرسا باشد. آگاهی و پیش گیری از این مشکلات و بیماری های مزمن رایج می تواند بسیار کمک کننده باشد. رد یان مقاله قصد داریم به بررسی برخی بیماری های شایع بین سالمندان باشیم، اگر از بابت آینده خودتان و یا والدینتان نگران هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیماری های شایع بین سالمندان

بیماری های مختلفی بسته به نوع ژنتیک، سبک زندگی، فعالیت بدنی و… ممکن است به سراغ افراد سالمند بیاید. شایع ترین این بیماری ها عبارتند از:

1-آرتریت

ماری برنارد، پزشک سالمند در مریلند، می‌گوید: «آرتریت بیماری شماره یک این لیست است که افراد 65 ساله یا بالاتر با آن مواجه هستند. مرکز پیش گیری و کنترل بیماری آمریکا (CDC) تخمین می زند که آرتروز 49.7 درصد از کل بزرگسالان بالای 65 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند منجر به درد و کاهش کیفیت زندگی برای برخی از سالمندان شود. اگرچه آرتریت می تواند شما را از فعال بودن در زندگی روزانه منصرف کند، اما شما باید با پزشک خودتان یا کاردرمانگر یک برنامه شخصی برای انجام یک سری فعالیت به صورت روزانه بچینید و با آن ها همکاری کنید. در ادامه بررسی بیماری های شایع بین سالمندان با ما همراه باشید

2-بیماری قلبی

بر اساس آمارهای گرفته شده، بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر بزرگسالان بالای 65 سال است و تعداد قابل توجهی در سال های اخیر جان خود را به این دلیل از دست داده اند. به گفته آژانس بین المللی فدرال، به عنوان یک بیماری مزمن، بیماری قلبی 37 درصد از مردان و 26 درصد از زنان 65 سال و بالاتر را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد سالمند مستعد با افزایش سن به طور زیادی با عوامل خطرناکی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا زندگی می کنند که احتمال سکته مغزی یا ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. توصیه دکتر برنارد برای رسیدگی به این خطر برای سالمندان این است که: «ورزش کنید، خوب غذا بخورید، شب خوب استراحت کنید. خوب غذا خوردن به معنای غذا خوردن به شکلی است که به شما امکان می دهد با یک رژیم غذایی متعادل و سالم وزن سالمی داشته باشید.

بیماری های شایع بین سالمندان
بیماری های شایع بین سالمندان

3-سرطان Cancer

بر اساس  آمار های منتشر شده، سرطان دومین عامل مرگ و میر در میان افراد بالای 65 سال است.. گزارشات اخیر نشان می دهد که 28 درصد از مردان و 21 درصد از زنان بالای 65 سال با سرطان زندگی می کنند. اگر از طریق غربالگری‌ها، مانند ماموگرافی، کولونوسکوپی و چک‌های پوستی تشخیص داده شوند، بسیاری از انواع سرطان قابل درمان هستند. اگرچه همیشه نمی‌توانید از سرطان پیشگیری کنید، اما می ‌توانید کیفیت زندگی خود را به عنوان یک سالمند که مبتلا به سرطان است، از جمله در طول درمان، با همکاری با تیم پزشکی خود و حفظ توصیه‌های زندگی سالم سالمندان بهبود بخشید.

4-بیماری های تنفسی

بیماری های شایع بین سالمندان :بیماری‌های مزمن دستگاه تنفسی تحتانی، مانند بیماری انسدادی مزمن ریه  (COPD)، سومین علت شایع مرگ و میر در میان افراد 65 سال و بالاتر با تعداد قابل توجهی مرگ و میر است. در میان افراد 65 سال و بالاتر، حدود 10 درصد از مردان و 13 درصد از زنان مبتلا به آسم هستند و 10 درصد از مردان و 11 درصد از زنان مبتلا به برونشیت مزمن یا آمفیزم هستند. اگرچه داشتن یک بیماری مزمن تنفسی خطرات سلامتی سالمندان را افزایش می‌دهد، اما شما را در برابر ذات‌الریه و سایر عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند، انجام آزمایش‌های عملکرد ریه و مصرف داروی صحیح، یا استفاده از اکسیژن طبق دستور، کمک زیادی به حفظ سلامت سالمندان و کیفیت شما می‌کند.

5-بیماری آلزایمر

بر اساس گزارش CDC، بیماری آلزایمر عامل مرگ  تعداد زیادی از افراد بالای 65 سال در سال های اخیر بوده است. انجمن آلزایمر گزارش می دهد که از هر 9 نفر 65 سال و بالاتر، یک نفر، یعنی حدود 11 درصد، به بیماری آلزایمر مبتلا هستند، اما از آنجایی که تشخیص آن چالش برانگیز است، دشوار است که دقیقاً چند نفر با این بیماری مزمن زندگی می کنند. با این حال، کارشناسان ادعا دارند که آسیب شناختی تأثیر قابل توجهی بر سلامت سالمندان دارد، از مسائل ایمنی و مراقبت از خود گرفته تا بار هزینه های مراقبتی.

شما می توانید از طریق سایت پرستار برتر اقدام به جذب حرفه ای ترین پرستار سالمند برای مراقبت و رسیدگی به والدینتان کنید و با خیالی آسوده به مشغله های روزانه تان برسید.

بیماری های شایع بین سالمندان
بیماری های شایع بین سالمندان

6-دیابت

تخمین زده شده که 25 درصد از افراد 65 ساله و بالاتر با دیابت زندگی می کنند که این خطر قابل توجهی برای سالمندان است. بر اساس داده‌های  به دست آمده، دیابت باعث مرگ تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری در سال های اخیر بوده است. دیابت را می‌توان با آزمایش‌های خونی ساده برای سطح قند خون شناسایی کرد و در مراحل اولیه تشخیص داد. هرچه زودتر بدانید که دیابت دارید یا در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید، زودتر می توانید تغییراتی را برای کنترل بیماری و بهبود چشم انداز سلامتی درازمدت در افراد سالمند اطرافتان ایجاد کنید.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

انواع سردرد و علل آن بیشتربخوانید

جستجو
دسته‌ها

3 پاسخ

  1. You really make it appear so easy along with your presentation but I to find this
    matter to be actually something which I feel I would never understand.
    It seems too complex and extremely large for
    me. I am taking a look ahead to your next publish, I’ll attempt to get the
    hang of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *