ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
بیماری دیابت در سالمندان

بیماری دیابت در سالمندان

بیماری دیابت در سالمندان :دیابت یک بیماری جدی است و بسیاری از افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد زمانی به دیابت مبتلا می شوند که گلوکز خونشان که قند خون نیز نامیده می شود، خیلی بالا باشد. خبر خوب این است که می توانید اقداماتی را برای به تاخیر انداختن یا پیشگیری از دیابت نوع 2، که شایع ترین شکل بیماری در افراد مسن است، انجام دهید. امروز به بررسی بیماری دیابت در سالمندان می پردازیم، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دیابت چیست؟

برای استفاده از گلوکز به عنوان انرژی، بدن ما به انسولین نیاز دارد، هورمونی که به گلوکز کمک می کند تا وارد سلول های ما شود. اگر دیابت دارید، ممکن است بدن شما انسولین کافی تولید نکند، ممکن است از انسولین به روش درست استفاده نکند یا هر دو. در ادمه با بررسی بیماری دیابت در سالمندان با ما همراه باشید

این عمل می تواند باعث باقی ماندن بیش از حد گلوکز در خون شود که در طول زمان می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. پزشک عمومی ممکن است شما را به یک پزشک متخصص دیابت ارجاع دهد که متخصص غدد نامیده می شود.

چگونه سپاس گزاری و قدردانی را به کودکان آموزش دهیم؟ بیشتربخوانید

انواع دیابت

دو نوع اصلی دیابت وجود دارد.

بیماری دیابت در سالمندان :در دیابت نوع 1، بدن انسولین نمی سازد. اگرچه بزرگسالان مسن می توانند به این نوع دیابت مبتلا شوند، اما اغلب در کودکان و جوانان شروع می شود، که پس از آن مادام العمر دیابت دارند.

در دیابت نوع 2، بدن انسولین را به خوبی تولید یا استفاده نمی کند. این شایع ترین نوع دیابت است. این بیماری اغلب در میانسالان و افراد مسن رخ می دهد، اما می تواند کودکان را نیز درگیر کند. اگر اضافه وزن، کم تحرک یا سابقه خانوادگی دیابت داشته باشید، شانس ابتلا به دیابت نوع 2 بیشتر است. زنان با سابقه دیابت بارداری (نوعی دیابت که در دوران بارداری ایجاد می شود) نیز شانس بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 در مراحل بعدی زندگی دارند.

دیابت می تواند قسمت های زیادی از بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. مدیریت دیابت بسیار مهم است زیرا به مرور زمان می تواند باعث مشکلات سلامتی جدی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی، مشکلات چشمی و آسیب عصبی شود که ممکن است منجر به قطع عضو شود. همچنین، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان و بیماری آلزایمر باشند.

مدیریت دیابت نوع 2

بیماری دیابت در سالمندان :بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند سطح گلوکز خون خود را تنها با رژیم غذایی و ورزش کنترل کنند. برخی دیگر ممکن است به قرص های دیابت یا تزریق انسولین، همراه با داروها برای کنترل سایر بیماری ها مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا نیاز داشته باشند. با گذشت زمان، یک فرد مبتلا به دیابت ممکن است به تغییرات سبک زندگی و دارو نیاز داشته باشد.

زمانی که متوجه شدید دیابت دارید، باید تغییراتی را در زندگی تان اعمال کنید، برنامه شما بر اساس سبک زندگی، ترجیحات، اهداف سلامتی و سایر شرایط سلامتی شما خواهد بود.

کمک به بیماران و خانواده های آنها در تصمیم گیری مناسب برای آنها یکی از مهمترین اهداف تیم ما است. برای ارتباط با مشاوران حرفه ای ما و مشورت درباره جذب پرستار سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار کلیک کنید.

به عنوان بخشی از برنامه شما، پزشک ممکن است یک یا چند دارو را تجویز کند. در کنار این می توانید از سایر مربی ها و مشاوره های مرتبط به بیماری دیابت کمک بگیرید، به عنوان مثال، یک مربی ورزشی ممکن است به شما کمک کند  که اول دیابت را درک کنید و بخواهید برنامه ای برای این بیمای داشته باشید و سپس برنامه ورزشی مناسبتان را بنویسد. یک متخصص تغذیه ممکن است به برنامه ریزی وعده های غذایی تان کمک کند.

راه های سالم زندگی کردن با دیابت

راه های متفاوتی برای مدیریت و کنترل بیماری دیابت در سالمندان وجود دارد:

1-فشار خون را چک کنید

فشار خونتان را سعی کنید با کمک دستگاه های دقیق چک کنید.

2-کلسترول خود را مدیریت کنید

حداقل سالی یک بار آزمایش خون بدهید تا سطح کلسترول و تری گلیسیرید تان را بررسی کنید. سطوح بالای کلسترول ممکن است خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش دهد.

3-سیگار نکشید

سیگار خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

4-معاینه چشمی داشته باشید

سالیانه معاینه چشم داشته باشید پیدا کردن و درمان زودهنگام مشکلات چشمی ممکن است چشمان شما را سالم نگه دارد.

5-آزمایش های مربوط به کلیه را بدهید

کلیه هایتان را سالیانه چک کنید. دیابت می تواند بر کلیه های شما تأثیر بگذارد. آزمایش ادرار و خون نشان می دهد که آیا کلیه های شما خوب هستند یا خیر.

6-مرتبز به دندان هایتان برسید

از دندان ها و لثه های خود مراقبت کنید و سعی کنید روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. دندان ها و لثه های خود را دو بار در سال توسط دندانپزشک چک کنید تا از مشکلات جدی جلوگیری کنید.

7-به پوستتان اهمیت بدهید

از پوست خود با روش های درست محافظت کنید و سعی کنید به طور روزانه پوست خود را تمیز نگه دارید و از نرم کننده های پوست برای خشکی استفاده کنید. مراقب بریدگی ها و کبودی های جزئی باشید تا از عفونت جلوگیری کنید.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و پرستار سالمند با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *