ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
برق گرفتکی در کودکان

برق گرفتکی در کودکان

برق گرفتکی در کودکان :هنگامی که بدن انسان در تماس مستقیم با منبع برق قرار می گیرد، جریان از آن عبور می کند و چیزی به نام شوک الکتریکی تولید می کند. بسته به ولتاژ جریان و طول تماس، این شوک می تواند هر چیزی از ناراحتی جزئی تا آسیب جدی (حتی مرگ) را ایجاد کند. در این مقاله قصد داریم درباره برق گرفتگی در کودکان بگوییم، در ادامه همراه ما باشید.

کودکان خردسال، به ‌ویژه کودکان نوپا، اغلب با گاز گرفتن سیم‌های برق یا فرو کردن اجسام فلزی مانند چنگال یا چاقو در پریزها یا وسایل بدون محافظ، دچار شوک الکتریکی می‌شوند. این آسیب‌ها همچنین می‌توانند زمانی اتفاق بیفتند که اسباب‌بازی‌های برقی، وسایل برقی یا ابزار به‌طور نادرست استفاده می‌شوند یا زمانی که جریان الکتریکی با آبی که کودک در آن نشسته یا ایستاده است تماس پیدا می‌کند. درختان کریسمس و چراغ های آنها یک خطر فصلی هستند.

برونشیت در کودکان چیست بیشتربخوانید

جلوگیری

بهترین راه برای جلوگیری از صدمات الکتریکی این است که همه پریزها را بپوشانید، مطمئن شوید که همه سیم ها به درستی عایق بندی شده اند، سیم ها را دور از دسترس کودک خود قرار دهید و هر زمان که کودکان در منطقه ای با خطرات احتمالی برق هستند، نظارت بزرگسالان را فراهم کنید. وسایل کوچک در اطراف وان حمام یا استخر یک خطر ویژه هستند.

آنچه شما می توانید انجام دهید

قبل از اینکه کودک آسیب دیده ای را که هنوز جریان برق دریافت می کند لمس کنید، منبع تغذیه را قطع کنید. دوشاخه را بکشید یا کلید اصلی را خاموش کنید.

هرگز یک سیم برق را با دستان خالی لمس نکنید. اگر مجبورید سیم برقی را از روی کودک بلند کنید، از یک چوب خشک، یک روزنامه تا شده، لباس ضخیم یا یک جسم محکم، خشک و غیرفلزی دیگر استفاده کنید که رسانای الکتریسیته نیست.

تا حد امکان کودک را حرکت دهید زیرا شوک الکتریکی شدید ممکن است باعث شکستگی ستون فقرات شده باشد. اگر نمی توانید منبع جریان را بردارید، سعی کنید کودک را حرکت دهید، اما از دست خالی خود استفاده نکنید. خود را با لاستیک یا هر یک از وسایل نارسانا پیشنهاد شده برای بلند کردن سیم برق عایق بندی کنید تا جریان از بدن کودک به بدن شما نرسد.

پس از قطع جریان، به سرعت تنفس، نبض، رنگ پوست و هوشیاری کودک را بررسی کنید. اگر کودک نفس نمی‌کشد یا ضربان قلب ندارد، بلافاصله CPR را شروع کنید تا شخص دیگری برای کمک پزشکی بهش ما برسد.

هنگامی که کودک با خیال راحت از جریان خارج شد، او را برای سوختگی بررسی کنید و فوراً با 115، شماره اورژانس محلی یا پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

رفتار

کودکی که شوک الکتریکی دریافت کرده است باید توسط متخصص اطفال ویزیت شود زیرا شوک ممکن است باعث آسیب داخلی شود که بدون معاینه پزشکی قابل تشخیص نیست.

پزشک اطفال شما سوختگی های سطحی را تمیز و پانسمان می کند و آزمایش هایی را برای علائم آسیب به اندام های داخلی تجویز می کند.

سوختگی های دهان (مانند گاز گرفتن سیم برق) اغلب بسیار عمیق تر از چیزی است که به نظر می رسد. ممکن است کودک شما پس از بهبودی اولیه نیاز به جراحی داشته باشد. والدین باید نسبت به احتمال خونریزی ناشی از سوختگی دهان ساعت ها یا حتی چند روز پس از آسیب هوشیار باشند. اگر خونریزی رخ داد، یک پد تمیز بمالید و بلافاصله با پزشک اطفال خود تماس بگیرید. کمک های اولیه برای سوختگی: سوالات متداول والدین را ببینید.

 

اگر کودکی دچار سوختگی شدید یا هر نشانه ای از آسیب مغزی یا قلبی شود، باید در بیمارستان بستری شود.

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار کودک و در شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

4 پاسخ

  1. You actually make it seem so easy with your presentation however I to find this matter to be actually
    something which I feel I might by no means understand.
    It kind of feels too complex and extremely large for me.

    I’m having a look forward on your subsequent post, I will attempt to get the hold of
    it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *