ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
اختلالات خواب در کودکان

اختلالات خواب در کودکان

خواب کافی برای سلامت و رشد کودک بسیار مهم است. با این حال، 50 درصد از کودکان در مقطعی از دوران کودکی خود مشکلات خواب را تجربه می کنند. در این مقاله قصد داریم به اختلالات خواب در کودکان بپردازیم.

راهبردهایی وجود دارد که والدین می توانند برای بهبود خواب فرزندشان استفاده کنند. اما گاهی اوقات اختلالات خواب مکرر و الگوهای خواب نامنظم در کودکان دلایل فیزیولوژیکی دارد. اختلالات خواب رایج در کودکان شامل آپنه خواب و بی خوابی 3 و همچنین پاراسومنیا است که رفتارهای مخرب مرتبط با خواب مانند راه رفتن در خواب و وحشت شبانه است.

اختلالات خواب در کودکان، به خصوص پاراسومنیا، احتمالاً در دوران نوجوانی گذشته ادامه پیدا نمی کند. با این حال، آنها می توانند رفتار روزانه و کیفیت کلی زندگی کودک را مختل کنند. ما در مورد علل اختلالات خواب در کودکان، علائم رایج، نکاتی برای کمک به کودکان برای مقابله با مشکلات خواب و زمان مراجعه به پزشک صحبت می کنیم.

اختلالات خواب در کودکان
اختلالات خواب در کودکان

چه چیزی باعث اختلالات خواب در کودکان می شود؟

برخی از اختلالات خواب هم در بزرگسالان و هم در کودکان دلایل مشابهی دارند. چاقی یک عامل خطر اصلی برای ایجاد آپنه انسدادی خواب ، یک اختلال تنفسی مرتبط با خواب، در افراد در هر سنی است. علاوه بر این، اختلالات خواب که ممکن است دارای استعداد ژنتیکی باشند، مانند سندرم پای بیقرار، کودکان و همچنین بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از مسائل پزشکی و اختلالات اضطرابی خطر مشکلات خواب را در هر سنی افزایش می دهند.با این حال، الگوهای رفتاری منحصر به فرد کودکان نیز می تواند منجر به اختلالات مرتبط با خواب شود. تا حدود ۵ سالگی، بی‌خوابی معمولاً نتیجه زمان‌های ناهماهنگ خواب و رفتارهای مقاوم در برابر خواب است.

بی خوابی

بی خوابی یکی از شایع ترین اختلالات خواب است که 20 تا 30 درصد کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم اولیه مشکل در به خواب رفتن، ماندن در خواب یا هر دو است.

متخصصان پزشکی معمولا بی خوابی در کودکان را به سه دسته تقسیم می کنند:

بی خوابی رفتاری

بی خوابی رفتاری: بیشتر در کودکان تا 5 سال شایع است، این شکل از بی خوابی با مقاومت در برابر خواب، زمان طولانی برای به خواب رفتن و بیداری های مکرر در شب همراه است. این رفتارها در اغلب کودکان گاهی اتفاق می افتد، اما اگر به طور مکرر و مداوم رخ دهند و در عملکرد طبیعی آنها اختلال ایجاد کنند، ممکن است به عنوان یک اختلال خواب در نظر گرفته شوند.

بی خوابی مشروط

بی خوابی مشروط: در کودکان بزرگتر و نوجوانان شایع تر است، بی خوابی شرطی زمانی رخ می دهد که احساس اضطراب مربوط به زمان خواب و خواب مانع به خواب رفتن یا خواب ماندن کودک می شود.

اختلالات خواب گذرا

اختلالات خواب گذرا: اختلالات موقتی در روال عادی کودک مانند مسافرت، بیماری یا رویدادهای استرس زا در زندگی می تواند باعث حملات کوتاه مدت بی خوابی شود.

بی خوابی دوران کودکی می تواند برای کل خانواده چالش برانگیز باشد. با این حال، درمان های موثر در دسترس هستند. تغییرات رفتاری مانند ایجاد یک برنامه منظم قبل از خواب معمولاً اولین خط درمان است و می تواند منجر به بهبود در رفاه هم برای کودک و هم برای والدین آنها شود.

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

آپنه انسدادی خواب

آپنه انسدادی خواب (OSA) زمانی رخ می دهد که بافت های گلو عبور هوا را در طول خواب مسدود می کنند. این می تواند منجر به وقفه های مکرر و لحظه ای در تنفس شود که می تواند به طور قابل توجهی خواب شبانه را مختل کند.

تقریباً 1٪ تا 5٪ از کودکان OSA را تجربه می کنند. در کودکان، علل شایع شامل بزرگ شدن لوزه ها، چاقی، و برخی بیماری های دندانی یا نقص های مادرزادی است.

بسته به شدت علائم و سایر عوامل خطر مانند چاقی، یک متخصص اطفال ممکن است ارزیابی بیشتر توسط یک متخصص در پزشکی خواب یا از طریق یک مطالعه خواب، که شامل تجزیه و تحلیل پزشکی یک شبه در کلینیک خواب است را توصیه کند.

خروپف در کودکان

اکثر کودکان مبتلا به آپنه خواب نیز خروپف را تجربه می کنند. به خاطر داشته باشید که خروپف در کودکان همیشه نشان دهنده مشکل بزرگتر نیست. بین 3 تا 12 درصد از کودکان بدون نشان دادن سایر علائم آپنه خواب خروپف می کنند. اما برخی شواهد نشان می دهد که خروپف معمولی ممکن است همیشه بی ضرر نباشد. والدین کودکی که اغلب با صدای بلند خروپف می کند باید علائم خود را با یک متخصص اطفال در میان بگذارند.

راه رفتن در خواب

راه رفتن در خواب که به نام خواب‌گردی نیز شناخته می‌شود، اختلالی است که شامل راه رفتن یا انجام سایر رفتارهای پیچیده در هنگام خواب است. شب ادراری یا شب ادراری شبانه ، ادرار غیر ارادی در طول خواب را توصیف می کند.

سخن آخر

در این مقاله ما به اختلالات خواب در کودکان پرداغتیم. ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

درباره بیماری های شایع بین سالمندان بیشتر بدانید.

جستجو
دسته‌ها

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *