ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
آنفولانزا در کودکان

آنفولانزا در کودکان

آنفولانزا در کودکان :سرما خوردن و گرفتار شدن با ویروس های فصلی هنگامی که بچه داشته باشید، چیز عجیبی نیست. به عنوان والدین در پاییز و زمستان باید در در انتظار گرفتار شدن فرزندتان با انواع بیماری های شایع باشید و راه های درمان آن را به مرور یاد بگیرید. آنفولانزا یکی از شایع ترین بیماری های شایع بین کودکان است و هر سال تعداد زیادی از کودکان به آن مبتلا می شوند و در همین راستا قصد داریم موضوع آنفولانزا در کودکان را به طور مختصر و دقیق در پرستار برتر بررسی کنیم.

آنفولانزا چه علائمی دارد

تشخیص اینکه فرزندتان آنفولانزا دارد یا نه، همیشه آسان نیست و علائم این بیماری سریع شروع می شود و شدیدتر از سرماخوردگی است. معمولا بچه ها در دو یا سه روز اول که بیمار می شوند، احساس بدتری دارند و حالشان خوب نیست.برخی از شایع ترین علائم آنفولانزا عبارتند از:

  • تب شدید
  • خستگی مفرط
  • سر درد و بدن درد
  • سرفه های خشک و شدید
  • گلو درد
  • شکم درد و استفراغ

دلیل آنفولانزا

سه نوع اصلی از ویروس های آنفولانزا می توانند به شما آنفولانزا بدهند. نوع اول و دوم باعث شیوع سالانه می شوند و نوع سوم منجر به موارد خفیف و تصادفی می شود.

شیوع آنفولانزا بین کودکان و دانش آموزان

آنفولانزا بسیار مسری است، به ویژه زمانی که بچه ‌ها در کلاس‌های درس مدرسه دور هم هستند. وقتی که قطراتی را استنشاق می کنند که توسط فرد مبتلا سرفه یا عطسه پخش می شود، یا زمانی که آنها در تماس مستقیم با مخاط یا تف کردن فرد مبتلا به آنفولانزا هستند، می تواند بخش شود.

کودکان می توانند آنفولانزا را یک روز قبل از شروع علائم خود و 5  تا 7  روز پس از بیمار شدن انتقال دهند. می تواند به راحتی از کودکی به کودک دیگر منتقل شود زیرا آنها چیزهایی مانند مداد، اسباب بازی، کامپیوتر، کنترل ، قاشق و چنگال رابه یکدیگر می دهند. تماس دست به دست یکی دیگر از روش های اصلی شیوه به آنفولانزا در کودکان است.

آنفولانزا در کودکان

در اینجابخوانید:جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

جلوگیری از آنفولانزا

بهترین راه برای حل این مشکل واکسیناسیون سالیانه است. سازمان بهداشت جهانی می گوید که همه افراد 6 ماهه و بالاتر باید این واکسن را تزریق کنند. زنان باردار و پرستاران کودکان کمتر از شش ماه یا کودکانی با شرایط سلامت خاص باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. پیشنهاد می‌شود مقاله واکسن انفولانزا در کودکان را مطالعه کنید.

عوارض آنفولانزا

بله، این مشکلات می تواند شامل عفونت سینوسی، عفونت گوش، تشدید آسم یا ذات الریه باشد. اگر تب کودک شما بیش از سه تا چهار روز طول کشید با پزشک تماس بگیرید. همچنین اگر از مشکل تنفسی، گوش درد، گرفتگی بینی یا سر، سرفه ای که از بین نمی رود، یا به نظر می رسد که در حال بدتر شدن است، تماس بگیرید.

آیا کودکان می توانند داروهای ضد ویروسی مصرف کنند؟

اگر پزشک فکر می‌ کند فرزند شما احتمالاً به عوارض آنفولانزا مبتلا شده است، ممکن است داروهای ضد ویروسی مانند بالوکساویر ماربوکسیل (Xofluza)، اوسلتامیویر (Tamiflu) یا زانامیویر (Relenza) برای او تجویز کند. این داروها فقط در 48  ساعت اول پس از بیماری قابل تجویز هستند و این داروها ممکن است آنفولانزا را 1  یا 2  روز کوتاه کنند.

در برخی موارد می توانند از آن جلوگیری کنند. این داروها از تولید مثل ویروس جلوگیری می کنند، بنابراین نمی تواند در بدن کودک شما زیاد تکثیر شود. با این حال، بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا، دریافت واکسن است. همچنین داروهای آنتی بیوتیکی  برای آنفولانزا کار نمی کنند و آنها عفونت های باکتریایی را درمان می کنند و آنفولانزا یک عفونت ویروسی است.

درمان خانگی آنفولانزا

این درمان ها می تواند به کودک شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد:

  • استراحت فراوان
  • مایعات فراوان
  • استفاده از استامینوفن یا ایبوپروفن برای کاهش تب و کاهش درد، می توانید هر دو را در نسخه های کودکان دریافت کنید.

آنفولانزا در کودکان

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره موضوع های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک، سالمند و پرستار بیمار با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

5 پاسخ

    1. کودکانی که به آنفولانزا مبتلا می‌شوند، معمولا در معرض خطر بیشتری نسبت به بزرگسالان قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *