ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
آرتروز گردن چیست؟

آرتروز گردن چیست؟

آرتروز گردن چیست؟ هنگامی که به آرتروز فکر می کنید، ممکن است به زانوهای خش دار یا انگشتان دردناک و متورم فکر کنید. اما اگر در گردنتان احساس سفت شدگی دارید یا هنگام چرخاندن سرتان درد دارید، این گردن درد ممکن است ناشی از آرتروز نیز باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع که آرتروز گردن چیست بپردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

موسسه پرستاری چه خدماتی ارائه می دهد؟ بیشتربخوانید

مانند بقیه بدن، دیسک ها و مفاصل گردن به دلیل ساییدگی و پارگی تحلیل می روند. آرتروز گردن شامل این تغییرات است که در طول زمان یا به دلیل آسیب رخ می دهد. اکثر افراد 60 سال و بالاتر به یک نوع دژنراتیو آرتروز گردن مبتلا خواهند شد. انواع التهابی آرتروز که به دلیل فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی رخ می دهد، می تواند گردن شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

علائم آرتروز در گردن

برای اکثر افراد، آرتریت در گردن هیچ علامتی ایجاد نمی کند. هنگامی که علائم آرتریت گردن رخ می دهد، معمولاً درد و سفتی در گردن است که از خفیف تا شدید متغیر است. ممکن است با نگاه کردن طولانی مدت به بالا یا پایین یا فعالیت هایی که در آن گردن به مدت طولانی در همان حالت نگه داشته می شود مانند رانندگی یا خواندن کتاب بدتر شود. گردن درد معمولاً با استراحت یا دراز کشیدن کاهش می یابد.

سایر علائم آرتریت گردن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سردرد

هنگامی که گردن خود را می چرخانید، صدا یا احساس ساییدن یا ترکیدن

اسپاسم عضلانی در گردن و شانه ها

مشکل در راه رفتن

ضعف در دست ها یا پاها

از دست دادن تعادل

آرتروز گردن می ‌تواند شما را ناتوان کند، به ‌ویژه اگر فشردگی نخاع وجود داشته باشد که می‌تواند منجر به از دست دادن قدرت، هماهنگی و تعادل شما شود.

آرتروز گردن چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک شما با گرفتن شرح حال و انجام معاینه فیزیکی شروع می کند. آنها دامنه حرکتی گردن شما را بررسی می‌کنند و قدرت، حس و رفلکس‌ های شما را آزمایش می‌کنند تا بفهمند آیا فشاری روی اعصاب یا نخاع شما وجود دارد یا خیر. آنها از شما می پرسند که علائم شما چه زمانی شروع شده است، چه زمانی درد اتفاق می افتد، و چه چیزی باعث بهتر و بدتر شدن درد می شود.

درمان آرتروز گردن

در بیشتر موارد، درمان آرتریت گردن غیر جراحی است. گزینه های غیر جراحی را در زیر برای شما آورده ایم:

داروهای ضد درد

داروهای بدون نسخه را می توان برای کمک به رفع درد، التهاب و تورم استفاده کرد، مانند آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن می توانند به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کنند. مسکن ها (مانند استامینوفن) می توانند به درد خفیف تا متوسط ​​کمک کنند. اگر داروهای OTC تسکین ندهند، پزشک می ‌تواند یک ضد التهاب قوی ‌تر تجویز کند.

مهم است که با پزشک خود در مورد عوارض جانبی و تداخلات دارویی صحبت کنید. داروها می توانند عوارض جانبی قابل توجهی از جمله عوارض گوارشی داشته باشند و با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط هستند.

فیزیوتراپی

اگر به دلیل آرتروز گردن درد دارید، پزشک ممکن است فیزیوتراپی را توصیه کند. فیزیوتراپی برای آرتریت گردن مستلزم انجام تمرینات خاص برای کمک به تقویت و کشش عضلات ضعیف یا کشیده است. فیزیوتراپی می تواند دامنه حرکتی را بهبود بخشد. جلسات و برنامه ها از نظر طول و دفعات متفاوت هستند و متناسب با شرایط شما تنظیم می شوند. تمرینات فیزیوتراپی معمولاً بر تقویت عضلات پشت و گردن متمرکز هستند که فشار کمتری بر ساختارهای ستون فقرات گردنی وارد می‌کند.

شما در طول فیزیوتراپی تمریناتی را انجام خواهید داد و دستورالعمل هایی را که باید در خانه انجام دهید دریافت خواهید کرد.

فعالیت بدنی منظم در خانه

وقتی گردنتان درد می کند، ممکن است احساس کنید نمی خواهید حرکت کنید. اما غیرفعال بودن ممکن است سفتی را افزایش دهد، که می تواند باعث شود تحرک بیشتری را از دست بدهید.

ورزش‌هایی که شامل کشش، تقویت و بهبود دامنه حرکتی می‌شوند، می‌توانند به کاهش درد و صاف نگه داشتن گردن شما کمک کنند. شما می خواهید هنگام انجام تمرینات گردن به آرامی و روان حرکت کنید، نه اینکه گردن خود را تکان دهید یا حرکات ناگهانی انجام دهید. ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی کنید. اگر حرکتی باعث افزایش درد شما شد آن را انجام ندهید.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار سالمند و کودک با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *