ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
چهار دلیل برای گریه کودکان

چهار دلیل برای گریه کودکان

همیشه رمزگشایی اشک و گریه های یک کودک سخت تر از آن چیزی است که تصور می کنید. برای این کار شما نیاز دارید درباره دلایل مختلف این موضوع آگاهی داشته باشید، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی چهار دلیل برای گریه کودکان بپردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

چهار دلیل برای گریه کودکان
دلایل گریه کودکان

1-من خسته شدم

هنگامی که یک کودک (یا یک بزرگسال) بیش از حد خسته است، بدن آنها آدرنالین و کورتیزول اضافی ترشح می کند تا سعی کند آنها را هوشیار نگه دارد، همان هورمون هایی که در پاسخ به استرس ترشح می شوند. این هورمون‌ها می‌توانند ما را در برابر بدخلقی و اشک آسیب‌ پذیرتر کنند. مراکز استدلالی مغز کودک هنوز در حال رشد است و کنترل تکانه ها و احساسات خود را در زمانی که تخلیه می کنند برای آنها دو برابر دشوار می کند.

چگونه می توانیم کمک کنیم: وقتی متوجه شدید که گریه از خستگی است، سعی نکنید با او مذاکره کنید یا او را متقاعد کنید که خواب آلود است و فقط هر چه سریعتر آن را به رختخواب ببرید. بچه های خسته پهنای باندی برای مقابله با هر نوع ناامیدی ندارند و اکنون زمان آن نیست که بخواهیم با آنها صحبت کنیم.

2-جایی از بدنم درد می کند

گریه های درد نوزادان با تنفس کمتر بلندتر و شدیدتر است، در حالی که گریه های مزاحم با صدای کمتر و نامنظم تر است. دکتر کندی مور توضیح می دهد که در 3 یا 4 سالگی، بچه ها نیز می توانند در انتظار درد گریه کنند. اکنون آنها می توانند به آینده نگاه کنند و تصور کنند که برای برداشتن یک ترکش یا شلیک گلوله، آسیب خواهند دید.

چگونه می توانیم کمک کنیم: یک لمس جسمی یا در آغوش گرفتن آرامش بخش باعث جریان یافتن اکسی توسین  که یک مسکن قوی طبیعی درد می شود. یک کیسه یخ همچنین می تواند اثر آرام بخشی داشته باشد و اگر ضربه یا افتادن باعث اشک شد، تورم را متوقف کند.

3-من همین الان به غذا نیاز دارم

درست مانند بزرگسالان، برخی از کودکان زمانی که مدتی است چیزی نخورده اند گرسنه می شوند و قند خونشان پایین می آید. (به خاطر داشته باشید که بچه ها معمولاً باید هر سه تا چهار ساعت در طول روز غذا بخورند. طبق گفته آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، این سه وعده غذایی و دو میان وعده است.) بدون سوخت مناسب، فرآیندهای تفکر، یادگیری و تنظیم هیجانی مغز آنها کند می شود

چگونه می توانیم کمک کنیم: اگر می‌دانید که بچه ‌ای دارید که به شدت به گرسنگی حساس است، هر زمان که بیرون می‌روید برای تنقلاتش برنامه ‌ریزی کنید و آن ها را بسته‌ بندی کنید. شما حتی باید چند میله پروتئینی “اضطراری” ضد ذوب یا  یک ظرف از میوه های برش زده در ماشین خود نگه دارید. دکتر هوبنر توضیح می دهد: «کودکان خردسال نمی توانند مانند بزرگسالان گرسنگی خود را متوقف کنند و منتظر غذا باشند، بنابراین احتمال ناله کردن آن ها زمانی که ذخایر بدنی شان کم است بسیار بیشتر است. اگر می‌دانید که هنگام تهیه شام، کودکتان همیشه گرسنه می‌ماند، یک «پیش غذا» از هویج، سالاد یا تکه‌های سیب به او بدهید. و از نپرسیدن از بچه گرسنه خود بپرهیزید که می خواهد چه بخورد. فقط چیزی به آنها بدهید که می دانید قبول خواهند کرد. به یاد داشته باشید، آنها در حال حاضر نمی توانند استدلال کنند، و پیشنهاد انتخاب ها احتمالاً منجر به ناامیدی می شود.

 

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

 

4-من احساس گناه می کنم

از حدود سن 3 سالگی، بچه ها شروع به احساس همدردی با دیگران می کنند و ممکن است وقتی کسی را آزار می دهند یا کار اشتباهی انجام می دهند گریه کنند. دکتر کندی مور می گوید این واکنش هم نشانه پشیمانی واقعی و هم تلاشی نه کاملا آگاهانه برای جلوگیری از گرفتار شدن است. تووا کلین، دکترای دکتر، مدیر مرکز رشد کودکان نوپا کالج بارنارد و نویسنده کتاب چگونه کودکان نوپا رشد می کنند، می افزاید که ترس ممکن است دلیل دیگری برای این اشک های بزرگ و گناهکار باشد، به ویژه در کودکان نوپا. “فرزند شما ممکن است فکر کند، “اگر من کار بدی انجام دهم، دیگر مرا دوست ندارید؟ ”

چگونه می توانیم کمک کنیم: به کودک پشیمان خود بیاموزید که چگونه جبران کند تا بتواند از موقعیت ناراحت کننده عبور کند. به عنوان مثال، اگر آنها قلعه لگو خواهرشان را خراب کردند، از آنها بپرسید: “چه کاری می توانید انجام دهید تا او احساس بهتری داشته باشد؟” شاید آنها به او کمک کنند تا علاوه بر اینکه متاسفند، آن را بازسازی کند و یا می توانید آنها را تشویق کنید که به این نتیجه برسند.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

 

علل دندان درد در کودکان بیشتر بدانید.

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *