ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
پیری فعال و سلامتی

پیری فعال و سلامتی

برخی از مزایای فعال و سالم ماندن با افزایش سن عبارتند از افزایش رفاه و مشارکت، بهبودی سریعتر از بیماری، کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن و جلوگیری از زمین خوردن و… . از راه های مختلفی می توان از ظهور پیری فعال جلوگیری کرد یا مقاومت جسم و روح را در براب آن بالا برد. در این مقاله قصد داریم درباره پیری فعال و سلامتی نکته هایی را بیان کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

پیری فعال و سلامتی
پیری فعال و سلامتی

بهترین راه ها برای مقابله با پیری فعال

میانبر های زیادی برای حل این مشکل وجود دارند، در زیر چندتا از بهترین راه های پیشنهاد شده در این زمینه را برای شما آورده ایم:

1-روابط اجتماعی خود را حفظ کنید

یادگیری یک مهارت جدید باعث می شود مغز شما کار کند و ممکن است از شما در برابر زوال عقل محافظت کند. توانایی سازگاری با تغییرات در هر سنی مهم است، اما با افزایش سن می تواند اهمیت ویژه ای پیدا کند. دیدن دوستان و پیوستن به دیگران می تواند به زندگی شما انرژی بخشد و فرصت هایی برای تجربیات جدید ایجاد کند. ممکن است بخواهید کاری را امتحان کنید که همیشه می خواستید انجام دهید، اما هرگز در زندگی خود وقت آن را نداشتید. این کار ممکن است نواختن یک ساز، یادگیری یک زبان جدید، توسعه مهارت های کامپیوتری یا انجام یک فعالیت خلاقانه مانند نقاشی باشد. این کار به سلامتی شما کمک شایانی می کند.

2-انجام فعالیت های بدنی

فعالیت بدنی منظم فواید زیادی دارد. می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید، اشتهای شما را تحریک کند و ممکن است خطر بیماری قلبی، زوال عقل و زمین خوردن را کاهش دهد. همچنین به بهبود و حفظ تناسب اندام، قدرت و تعادل شما کمک می کند. مهم است که به یاد داشته باشید که سطح آمادگی جسمانی و توانایی های بدنی هر فرد متفاوت است. اگر مدتی است که فعال نبوده اید یا اگر مشکلات سلامتی دارید یا خوب نبوده اید، ممکن است متوجه شوید که به اندازه گذشته تناسب اندام ندارید. بنابراین به آرامی شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

دستورالعمل‌های فعالیت بدنی جهانی افراد مسن را تشویق می ‌کند تا هر روز 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​انجام دهند. این بدان معناست که ضربان قلب خود را تا حدی افزایش دهید که بتوانید صحبت کنید. لازم نیست 30 دقیقه را یکباره انجام دهید، در صورت تمایل می توانید هر روز سه دقیقه ده دقیقه انجام دهید.

3-غذای سالم بخورید

برای سلامتی و تندرستی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل مهم است. تغذیه خوب و وعده های غذایی منظم همراه با فعالیت بدنی می تواند قدرت شما را بهبود بخشد و به مبارزه با عفونت کمک کند. خوردن انواع غذاهای سالم می تواند سطح انرژی شما را بهبود بخشد و به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. برخی از نکات تغذیه سالم که باید با افزایش سن به خاطر بسپارید:

هر روز در هوای سرد و گرم شش تا هشت فنجان مایع – ترجیحا آب – بنوشید. چای، قهوه، آب معدنی و آب سودا نیز خوب است، اما آب بهترین است.

هر روز سه وعده غذایی (و میان وعده) از پنج گروه اصلی غذایی بخورید. پنج گروه اصلی غذایی عبارتند از:

سبزیجات، میوه ها، گوشت و ماهی بدون چربی، لبنیات، غلات و غلات.

از غذاهایی که چربی اشباع زیادی دارند (مانند بیسکویت ها، شیرینی ها، فست فودها)، غذاها و نوشیدنی های شور، و غذاهای حاوی قند زیاد خودداری کنید.

اگر در خوردن غذا مشکل دارید، به جای کربوهیدرات (نان و ماکارونی) پروتئین (گوشت و ماهی) و لبنیات (ماست) مصرف کنید.

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

محیط شما تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی و سلامتی شما دارد. دسترسی خوب به حمل و نقل و خدمات می تواند به شما کمک کند تا با افزایش سن سالم بمانید، زیرا به شما کمک می کند فعال باشید و با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. احساس امنیت و “در خانه” بودن در جامعه و پیوستن به دیگران برای رفاه شما مهم است.

اگر کارهایی را بیابید که برایتان مهم است، که شما را خوشحال می کند و به زندگی شما هدف و معنا می بخشد، نسبت به خودتان احساس بهتری خواهید داشت.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

درباره بیماری دیابت در سالمندان بیشتر بدانید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *