ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
نشانه های هوش بالا در کودکان

نشانه های هوش بالا در کودکان

معمولا ضریب هوشی بالا شاخص اولیه استعداد است، اما هر بچه با استعدادی شخصیت منحصر به فرد خود را دارد و ممکن است از جهات دیگر برتر باشد. در این مقاله نشانه های هوش بالا در کودکان را برای شما آورده ایم.

از نظر فنی، تعریف اولیه از یک کودک تیزهوش، کودکی است که هوش آن را در 2٪ بالای جمعیت قرار می دهد. اما نمره ضریب هوشی بالا تنها راه برای گفتن اینکه کودک با استعداد است نیست. این اصطلاح همچنین می تواند برای کودکانی به کار رود که عملکرد بالایی در زمینه های یادگیری، انگیزه، رهبری، خلاقیت یا سازگاری دارند.

برای داشتن استعداد و هوش بالا، یک کودک نیازی نیست در همه زمینه ها استعداد داشته باشد، اما باید حداقل در برخی از ویژگی‌ها در مقایسه با سایر ویژگی‌های هم سنشان تفاوت‌های مشخصی وجود داشته باشد. این ویؤگی ها عبارتند از:

نشانه های هوش بالا در کودکان

1-حافظه آن ها منحصر به فرد است

اگر به نظر می‌رسد که کودک شما نشانه‌هایی از داشتن حافظه قوی از خودش نشان می‌دهد، ممکن است یک فیل را برای پول خود فراری دهد. به گفته دکتر رن، “داشتن حافظه دقیق” نشانه اولیه هوش است. مرکز New Kid توضیح داد که یک نوزاد با مهارت های حافظه پیشرفته ممکن است به یاد بیاورد که یک اسباب بازی در کجا پنهان شده است یا به سرعت چهره ها و مکان ها را تشخیص دهد.

2-مهارت تمرکز

ممکن است فکر کنید فرزندتان به شما نگاه جدی می اندازد، اما در واقع می تواند به این دلیل باشد که او فقط مهارت های تمرکز خود را افزایش می دهد. دکتر دبورا ال راف، مشاور آموزشی گفته است که  که کودکان باهوش تر در اوایل زندگی شروع به تماشا و توجه می کنند. بنابراین چگونه می توانید بگویید تمرکز چیست و چه چیزی فقط خیره می شود؟

3-آنها پیوندهای اطلاعاتی ایجاد می کنند

به عنوان یک بزرگسال، اگر فردی را ببینید که فر را روشن می کند، تصور می کنید که در حال آماده شدن برای پختن چیزی است. وقتی یک ساعت بعد برایتان براونی تازه سرو می‌کنند، نمی‌ دانید از کجای دنیا آمده‌اند. اما در حالی که شاهد پختن دسته‌های بی‌شماری از براونی‌ها بوده‌اید، یک کودک با استعداد که قبلاً هرگز براونی ندیده است، ممکن است بتواند بفهمد که این نتیجه نهایی فرآیندی است که با روشن کردن اجاق شروع شد. دکتر رن می گوید: “ارتباط اطلاعات جدید به دانش آموخته شده قبلی، به ویژه در حوزه های مختلف” نشانه اولیه استعداد است.

شما مخاطبان عزیز می توانید برای جذب پرستار کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار در کمترین زمان با ما تماس بگیرید.

4-آنها با جمعیت بزرگ تر از خود می چرخند

آیا فرزند شما در محیط‌هایی با بچه‌هایی که با او بزرگ ‌تر هستند یا حتی بزرگسالان دیگر شکوفا می‌شود؟ لین کندال، مشاور کودک با استعداد بریتانیایی منسا، به بی‌بی‌سی گفت: «کودکان تیزهوش اغلب همراهی با کودکان بزرگتر یا بزرگسالان را ترجیح می‌دهند». بچه های پیشرفته نه تنها در کنار جمعیت بزرگتر احساس راحتی می کنند، بلکه از آنها نیز یاد می گیرند.

5-آنها می توانند یک مکالمه را زودتر انجام دهند

مهارت های زبانی واقعاً در تشخیص هوش بچه ها نقش دارد. به گفته دکتر رن، اگر کودک شما دارای “واژگان غنی و گسترده” است، ممکن است بخواهید هوشیار باشید. در واقع، طبق گفته موسسه دیویدسون (بنیاد آموزشی برای کودکان پیشرفته)، “استفاده زودهنگام و پربار از زبان در کودکان با استعداد عمیق معمول است.”

6-آنها خوب نمی خوابند

چه یک نوزاد تازه متولد شده یا یک کودک در سن مدرسه داشته باشید، اگر آنها خوب نخوابند، می تواند برای کل خانواده خسته کننده باشد. اما در واقع ممکن است یک پوشش نقره ای برای تمام شب های پایانی وجود داشته باشد. راف به هافینگتون پست گفت که کودکان با استعداد معمولاً بدخواب هستند زیرا مغز آنها به قدری تحریک شده است که به سختی به خواب می روند.

7-شخصیت آنها جسور است

اگر فرزند شما در سنین پایین پر جنب و جوش باشد، این می تواند نشان دهنده هوش بالا باشد. کندال از منسا به بی بی سی گفت که داشتن حس شوخ طبعی و مهارت های اجتماعی نشانه هایی از استعداد فرزند شماست.

8-آنها عاشق سرگرمی هستند

آیا فرزند شما به طور استثنایی بر روی یک موضوع خاص متمرکز است یا دوست دارد در مورد زمینه های خاص مورد علاقه یاد بگیرد؟ به گفته مرکز کودک، کودک پیش دبستانی شما ممکن است استعداد خاصی داشته باشد، مانند توانایی هنری یا سهولت در اعداد. دکتر رن می‌گوید و بچه‌هایی که عاشق «حل پازل‌ها و بازی‌های فکری به راحتی» هستند، علائم اولیه هوش را نشان می‌دهند. بنابراین شاید سرگرمی های فرزند شما بیش از آنچه که انتظار دارید سخت باشد.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و سالمند با ما در تماس باشید.

درباره علل درد شکم در کودکان بیشتر بدانید.

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *