ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
علل گریه نوزاد در خواب

علل گریه نوزاد در خواب

وقتی کودک در خواب شروع به گریه می کند، والدین ممکن است نگران باشند که چیزی اشتباه است. با این حال، در بیشتر موارد، برای نوزادان، گریه در هنگام خواب یک مرحله است تا نشانه یک مشکل جدی. در این مقاله می خواهیم به بررسی علل گریه نوزاد در خواب بپردازیم، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

برای بسیاری از والدین، مسائل مربوط به خواب یکی از بزرگترین چالش ها در طول سال های کودک و نوپا است. مشکلات خواب شایع هستند و حداقل 30 درصد از کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند.

برق گرفتکی در کودکان و راه های پیشگری از آن بیشتر بخوانید

چرا نوزادان در خواب گریه می کنند؟

معمولاً نوزادان خردسال هنگام خواب صداهایی از جمله گریه ایجاد می کنند. نوزادان و نوزادان خردسال ممکن است در خواب غرغر کنند، گریه کنند یا جیغ بزنند.

بدن کودکان بسیار کم سن هنوز بر چالش های یک چرخه خواب منظم تسلط پیدا نکرده است، بنابراین معمول است که به طور مکرر از خواب بیدار شوند یا صداهای عجیب و غریبی در خواب ایجاد کنند.

برای نوزادان بسیار کوچک، گریه شکل اصلی ارتباط آنهاست. پس منطقی است که نوزادان اغلب گریه می کنند و ممکن است در خواب نیز گریه کنند.

تا زمانی که کودک علائم نگران کننده دیگری مانند علائم دیگر بیماری یا درد نداشته باشد، این از نظر رشد طبیعی است و نشانه ای نیست که چیزی اشتباه است.

شایع ترین دلیل برای گریه نوزاد در خواب

همانطور که نوزادان راه های بیشتری برای ابراز وجود پیدا می کنند، گریه در هنگام خواب ممکن است نشانه ای از دیدن یک کابوس یا وحشت شبانه باشد. کودکان نوپا و نوزادان بزرگ‌تری که هنگام خواب گریه می‌کنند، به‌ویژه در حالی که در رختخواب حرکت می‌کنند یا صداهای دیگری تولید می‌کنند، ممکن است دچار وحشت شبانه باشند.

کابوس در هنگام خواب سبک یا خواب حرکت تصادفی چشم رخ می دهد. از سوی دیگر، وحشت شبانه زمانی اتفاق می‌افتد که کودک در مراحل عمیق‌تر خواب بسیار آشفته می‌شود. کودکان در اوایل شب بیشتر از ترس شبانه گریه می کنند.

وحشت شبانه نسبتاً نادر است و معمولاً در کودکان بین 4 تا 12 سال رخ می دهد، اگرچه افراد وحشت شبانه احتمالی را در نوزادان 18 ماهه گزارش کرده اند. اگر کودک بیمار یا کم خواب باشد، ممکن است وحشت شبانه بیشتر رخ دهد.

چگونه کودک را آرام کنیم؟

وقتی نوزاد در خواب برای مدت کوتاهی فریاد می زند، اغلب خود به خود آرام می گیرد. برداشتن آنها ممکن است آنها را بیدار کند و خواب آنها را مختل کند. اگر گریه ادامه داشت، سعی کنید به آرامی با کودک صحبت کنید یا پشت یا شکم او را بمالید. این می تواند به آنها کمک کند تا به مرحله دیگری از خواب منتقل شوند و به آنها کمک کند گریه نکنند. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند و در خواب شیر می‌دهند، ممکن است از شیردهی آرامش پیدا کنند. مراقبان باید تصمیم بگیرند که آیا نوزاد احتمالاً از شیردهی بیدار می شود یا نه و ارزیابی کنند که آیا آنها مایلند که بیدار کردن نوزاد را به خطر بیندازند.

همچنین مشاهده ساده الگوی خواب کودک می تواند مفید باشد. برخی از نوزادان هنگامی که عمیقاً به خواب می روند یا بلافاصله قبل از بیدار شدن، گریه ملایمی از خود بیرون می آورند. شناسایی الگوی خواب معمولی نوزاد می تواند به مراقبان کمک کند تا علت گریه را ارزیابی کنند.

علل گریه نوزاد در خواب

برخی از نوزادان ممکن است هنگام بیماری یا دندان درآوردن در خواب گریه کنند، اما دردی که باعث گریه می شود معمولاً نوزاد را بیدار می کند. مراقبان می توانند با یک متخصص اطفال در مورد چگونگی کاهش درد کودک صحبت کنند.

اگرچه هنوز نمی‌دانیم کابوس‌ها چه زمانی شروع می‌شوند، اما مراقبی که فکر می‌کند کودکش را در حال کابوس می‌شنود، می‌تواند با صحبت آرام با او یا مالیدن پشت او، او را آرام کند. نوزادانی که هنوز از شیر مادر تغذیه می کنند نیز ممکن است از شیردهی آرامش پیدا کنند.

اگر کودکی بعد از دیدن یک کابوس از خواب بیدار شد، او را آرام کنید و از یک مراسم خواب آرامش بخش پیروی کنید تا دوباره بخوابد. نوزادان بزرگتر و کودکان نوپا ممکن است به این اطمینان نیاز داشته باشند که این کابوس واقعی نبوده است.

چه زمانی با پزشک تماس بگیرید؟

والدین باید در مورد گریه شبانه و سایر مشکلات خواب با پزشک صحبت کنند زمانی که:

کودکی از درد گریه می کند

عادات خواب کودک به طور ناگهانی تغییر می کند

مشکلات خواب کودک چندین شب طول می کشد و در عملکرد کودک یا مراقب اختلال ایجاد می کند.

مشکلات تغذیه، مانند ضامن بد، دریافت نکردن شیر مادر به اندازه کافی، یا نگرانی از حساسیت به شیر خشک، خواب را مختل می کند.

ما در مجموعه پرستار برتر سعی می کنیم با دادن آگاهی درباره موضوع های متفاوت به شما مخاطبان عزیز کمک کنیم. شما می توانید برای مشاوره و جذب پرستار  کودک ودر شاخه های متفاوت با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *