ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
جدیدترین درمان تنبلی چشم

جدیدترین درمان تنبلی چشم

آیا شما دچار تنبلی چشم شده اید و به دنبال جدیدترین درمان تنبلی چشم هستید؟

در مقاله امروز قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که شما برای درمان چشم تنبل در سال 1401 چند گزینه دارید؟

اگر شما با این موضوع درگیر هستید اپتومتریست شما ممکن است جراحی را توصیه کند. در غیر این صورت، آنها بر روی درمان های غیرتهاجمی مانند چسب های چشمی یا قطره های چشمی تمرکز خواهند کرد.

تنبلی چشم که با اصطلاح پزشکی آمبلیوپی نیز شناخته می شود، وضعیتی است که در آن یک چشم به دلیل عیوب انکساری جدی، انسداد چشم یا مشکلات ماهیچه های چشم بینایی خود را از دست می دهد، بنابراین سیگنال های بینایی خوبی به چشم ارسال نمی شود. مغز به نوبه خود، مغز روی سیگنال های چشم غالب تمرکز می کند، بنابراین چشم غیر غالب آتروفی می شود.

جدیدترین درمان تنبلی چشم

از نزدیک تمرکز روی چشم

آمبلیوپی اغلب در کودکان تشخیص داده می شود، و درمان می تواند از نوزادی تا سن 7  سالگی آغاز شود. در زمانی که کودک به 8 سالگی می رسد، بینایی کمتر به درمان ها، جراحی یا غیر جراحی پاسخ می دهد.

تنبلی چشم چیست؟

اصطلاح محاوره ای تنبلی به وضعیتی اشاره دارد که در بین اپتومتریست ها و چشم پزشکان به نام آمبلیوپی شناخته می شود. این وضعیت معمولاً بلافاصله پس از تولد شروع می شود و تا 7 سالگی ادامه می یابد. حدود 2 درصد از همه کودکان در ایران به آمبلیوپی مبتلا هستند. این شایع ترین علت نابینایی جزئی یا کامل در یک چشم در ایران است، تنبلی چشم به ندرت هر دو چشم را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگرچه تنبلی چشم می تواند منجر به نابینایی نسبی شود که بر کیفیت کلی زندگی تأثیر می گذارد، تشخیص زودهنگام آن نسبتاً ساده است. در سال 1401، چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند قدرت چشم را بهبود بخشد و از نابینایی جلوگیری کند.

نمایش تنبلی چشم

یک چشم که به درون یا بیرون سرگردان است، چشم هایی که به نظر می رسد برای تمرکز روی اشیا با هم کار نمی کنند، مشکل در درک عمق، دوک زدن یا بستن یک چشم برای بهتر دیدن یا مجبور کردن چشم ها برای کار با هم.

زندگی با چشم تنبل

تأثیر تنبلی چشم بر کیفیت زندگی بین کودکان و بزرگسالان متفاوت است. کودکانی که تنبلی چشم دارند، گاهی توسط همسالان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و در نتیجه باعث کاهش عزت نفس می شوند. هم کودکان و هم بزرگسالانی که تنبلی چشم دارند ممکن است از افزایش میزان افسردگی، شرم و ناامیدی رنج ببرند.

نتایج غیر طبیعی در تست های صفحه بینایی

مشکل اساسی که منجر به تنبلی چشم می شود، مشکل ساختار چشم نیست، بلکه ارتباط با مغز است. اگر کودکی یک چشم داشته باشد که به خوبی چشم دیگرش نمی بیند، مغز روی تفسیر سیگنال های چشم غالب تمرکز می کند و چشم غیر غالب به آرامی توانایی دیدن خود را از دست می دهد.

در حالی که بسیاری از موارد تنبلی چشم به دلیل استرابیسم آشکار است، موارد متعددی در کودکان خردسال وجود دارد که در آنها این وضعیت بلافاصله آشکار نمی شود. برای کاهش خطر جدی شدن آمبلیوپی، معاینه کامل چشم برای کودکان از سنین 3 تا 5 سالگی توصیه می شود.

در مقاله امروز قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که شما برای درمان چشم تنبل در سال 1401 چند گزینه دارید؟

چگونه یک درمان برای تنبلی چشم کودکتان انتخاب کنید؟

چشم پزشک کودک شما را در مورد جدی بودن تنبلی چشم و اینکه آیا مشکلات زمینه ای مانند آب مروارید، زخم قرنیه یا استرابیسم به طور چشمگیری بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد، به شما اطلاع می دهد. اگر شرایط بسیار جدی باشد، ممکن است کودک شما نیاز به جراحی داشته باشد. علاوه بر این، اگر یک فرد بزرگسال تنبلی چشم داشته باشد، جراحی ممکن است ظاهر را به طور کلی بهبود بخشد و به بازیابی کمی بینایی کمک کند. با این حال، در بیشتر موارد، پزشکان درمان‌های غیرجراحی را برای کودکان توصیه می‌کنند، زیرا آنها بهتر هستند.

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و پرستار سالمند با ما در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه: تار شدن ناگهانی چشم

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *