ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
اختلال کمبود توجه در کودکان (ADHD)

اختلال کمبود توجه در کودکان (ADHD)

این امر عادی است که گاهی کودک شما تکالیف خود را فراموش کند، در طول کلاس در س به رویا پردازی مشغول باشد، بدون فکر کردن عمل نند، یا سر میز ناهار آرام نباشد. به عنوان والدین باید بدانید که گاهی بی توجهی، تکانشگری و بیش فعالی نیز از علائم اختلال کمبود توجه در کودکان هستند که گاهی اوقات به عنوان اختلال کمبود توجه یا ADHD  شناخته می شوند.

اختلال کمبود توجه در کودکان (ADHD)

اختلال کمبود توجه چیست؟

ADHD  یک اختلال عصبی رشدی شایع است که معمولاً در اوایل کودکی و اغلب اوقات قبل از هفت سالگی ظاهر می شود. ADHD مهار پاسخ های خود به خودی را برای کودکان دشوار می کند، پاسخ هایی که می تواند شامل همه چیز از حرکت گرفته تا گفتار و توجه باشد.

همه ما بچه‌هایی را می‌شناسیم که نمی ‌توانند آرام بنشینند، به نظر می‌رسد که هرگز گوش نمی‌کنند، هر چقدر هم واضح با آنها صحبت می کنید، گوش نمی دهند، یا در زمان‌های نامناسب نظرات نامناسب را بیان می‌کنند. گاهی اوقات به این کودکان برچسب مشکل ساز می زنند یا به دلیل تنبلی و بی انضباطی مورد انتقاد قرار می گیرند. با این حال، ممکن است ADHD  داشته باشند.

 

ADHD چگونه به نظر می رسد؟

وقتی که مردم به به اختلال کمبود توجه فکر می کنند، بچه ای خارج از کنترل و بسیار فضول را در حال حرکت تصور می کنند که از دیوارها می پرد و همه اطرافیان را به هم می زند، اما واقعیت بسیار پیچیده تر است. برخی از کودکان مبتلا به بیش فعالی بیش فعال هستند، در حالی که برخی دیگر ساکت می نشینند و حواسشان بسیار جمع است و معمولا بیشتر گوش می دهند. برخی تمرکز بیش از حد روی یک کار دارند و در انتقال آن به کار دیگری مشکل دارند. دیگران فقط کمی بی توجه هستند، اما بیش از حد تکانشی هستند.

 

زندگی با یک کودک مبتلا به ADHD می تواند خسته کننده و طاقت فرسا باشد، اما به عنوان والدین شما می توانید کارهای زیادی برای کمک به کنترل علائم، غلبه بر چالش های روزانه و ایجاد آرامش بیشتر در خانواده تان انجام دهید.

اختلال کمبود توجه در کودکان (ADHD)

علائم بی توجهی در کودکان

فرزند شما ممکن است:

آن ها در تمرکز کردن و متمرکز ماندن مشکل دراند. به راحتی حواس خود را حین انجام یک کار پرت می کنند و یا از یک کار قبل از اتمام آن خسته می شوند.

معمولا وقتی با او صحبت می کنید به نظر می سرد که اصلا به شما توجهی نمی کند.

در حفظ کردن بسیاری از چیزها و پیروی از قوانین یک کار بسیار مشکل دارند. به جزئیات توجه نمی کنند و گاهی اوقات مرتکب اشتباهاتی بخاطر بی دقتی می شوند.

گاهی اوقات در برنامه ریزی و به پایان رساندن برخی پروژه ها مشکل پیدا می کنند.

کتاب، اسباب بازی ها و بسیاری دیگر از وسایلشان را ممکن است به راحتی گم کنند.

 

کمک به کودک مبتلا به ADHD

چه علائم بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری کودک شما ناشی از ADHD باشد یا نه، اگر درمان نشود می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. کودکانی که نمی توانند تمرکز کنند و خود را کنترل کنند، ممکن است در مدرسه دچار مشکل شوند  و به سختی با دیگران کنار بیایند یا دوست پیدا کنند. این ناامیدی ها و مشکلات می تواند منجر به کاهش عزت نفس و همچنین ایجاد استرس برای کل خانواده شود.

اما درمان می تواند تفاوت چشمگیری در علائم کودک شما ایجاد کند. با حمایت مناسب، فرزند شما می تواند در مسیر موفقیت در تمام زمینه های زندگی قرار گیرد.

 

اگر کودک شما با علائمی مانند ADHD دست و پنجه نرم می کند، منتظر کمک حرفه ای نباشید. شما می توانید علائم بیش فعالی، بی توجهی و تکانشگری فرزندتان را بدون تشخیص اختلال کمبود توجه درمان کنید. گزینه ‌هایی که می‌توانید با آن شروع کنید شامل قرار دادن فرزندتان در درمان، اجرای برنامه غذایی و ورزش بهتر، و اصلاح محیط خانه برای به حداقل رساندن حواس‌پرتی‌ها است.

 

اگر تشخیص ADHD را دریافت کردید، سپس می توانید با پزشک، درمانگر و مدرسه فرزندتان هماهنگ کنید تا یک برنامه درمانی منظم برای فرزندتان بچینید که نیازهای خاص او را برآورده کند. درمان موثر ADHD در دوران کودکی شامل رفتار درمانی، آموزش و پرورش والدین، حمایت اجتماعی و کمک در مدرسه است. ممکن است از دارو نیز استفاده شود. با این حال، هرگز نباید تنها درمان اختلال کمبود توجه باشد.

 

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره بیماری های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک و  پرستار سالمند با ما در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه: اختلالات خود ایمنی در سالمندان

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *