ارتباط با کارشناسان پرستار برتر (مشاوره رایگان)
آبریزش چشم نوزاد

آبریزش چشم نوزاد

آبریزش چشم نوزاد  یک بیماری شایع در کودکان است که شاید در 20  درصد از نوزادان وجود داشته باشد. خوشبختانه، این نشانه در اغلب اوقات یک علامت بی ضرر است که خود به خود از بین می رود. اما گاهی اوقات می تواند دلیلی برای نگرانی باشد. در این مقاله از وب سایت پرستار برتر فصد داریم در مورد درمان و خطرات آبریزش چشم، پیشگیری از رومیت چشم و موارد دیگر با یکدیگر بیاموزیم، در ادامه همراه ما باشید.

آبریزش چشم نوزاد
آبریزش چشم نوزاد

چرا نوزادان چشمان اشکی دارند؟

آبریزش چشم نوزاد بیش از حد چشم در نوزادان ممکن است به دلیل شرایط پزشکی مختلف از جمله آلرژی، عفونت، سرماخوردگی و مسدود شدن مجرای اشک رخ دهد. این علامت به عنوان اپی فورا نیز شناخته می شود، به این معنی که چشم ها اشک اضافی تولید می کنند. برخی از دلایل آبریزش چشم عبارتند از:

آلرژی

چشم های قرمز و آبریزش ممکن است نشان دهنده این باشد که کودک شما مبتلا به ملتحمه آلرژیک است. محرک هایی که می توانند باعث واکنش آلرژیک در چشم شوند عبارتند از گرد و غبار، دود و گرده. به غیر از چشمان قرمز و آبریزش، کودک شما ممکن است احساس خارش یا سوزش و پف کرده یا تورم پلک ها را نیز تجربه کند.

برای ارتباط با مشاوران مجرب و دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با جذب انوع پرستار سالمند ، بیمار و پرستار کودک )  در کمترین زمان کلیک کنید.

آبریزش چشم ممکن است به دلیل تب یونجه یا رینیت آلرژیک نیز رخ دهد. سایر علائم و نشانه های این بیماری عبارتند از:

عطسه کردن
خارش و آبریزش بینی
درد یا فشار در کانال گوش
چکه بعد از بینی و گرفتگی بینی
آبریزش چشم نوزاد
آبریزش چشم نوزاد

عفونت

عفونت هایی مانند ورم ملتحمه نیز ممکن است باعث آبریزش چشم کودک شما شود. علت التهاب ملتحمه (که به آن چشم صورتی نیز می گویند) معمولاً یک ویروس یا کمتر رایج باکتری است. برخی از علائم دیگر ورم ملتحمه عبارتند از:

چشم های قرمز و آبریزش

ترشحات چرک مانند از چشم (در مورد ملتحمه باکتریایی)

تورم چشم

ممکن است در حین زایمان، عفونتی مانند سوزاک یا کلامیدیا را به نوزاد خود منتقل کنید، حتی اگر هیچ علامتی از عفونت مقاربتی نداشته باشید. اگر نوزاد تازه متولد شده شما علائم و نشانه های ورم ملتحمه را نشان داد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

مجرای اشک مسدود شده است

انسداد مجرای اشک یکی از دلایل شایع آبریزش چشم در نوزادان است. بیش از 30 درصد این وضعیت را تجربه می کنند. یک مجرای اشک از طریق سوراخ های ریز موجود در داخل پلک، اشک را از چشم ها به داخل بینی تخلیه می کند. انسداد مجاری اشک از این حرکت جلوگیری می کند و باعث جمع شدن اشک در چشم می شود. ممکن است کودک شما در بدو تولد مجرای اشکی مسدود شده باشد،

زیرا کاملاً باز نیست یا دهانه آن بسیار باریک است. این وضعیت در حدود 90 درصد نوزادان تا زمانی که به یک سالگی می رسند به خودی خود بهتر می شود.

مسدود شدن مجرای اشک همچنین می تواند به دلیل پولیپ بینی، تومور یا کیست، یا ضربه به چشم کودک شما ایجاد شود. به غیر از آبریزش مداوم چشم ها، سایر علائم این بیماری شامل پوسته پوسته شدن مژه ها و پلک ها و ترشحات چرک مانند از چشم است.

درمان های خانگی برای درمان آبریزش چشم در نوزادان

اگر چشم‌های نوزادتان سفید است و تحریک‌ پذیر به نظر نمی‌رسد، یا اگر پزشک به شما توصیه کرده است، می ‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. این درمان ها می تواند شامل ماساژ مجرای اشک مسدود شده برای کمک به باز شدن آن باشد و شامل ماساژ قسمت بیرونی بینی کودک با انگشت اشاره است. همچنین می توانید یک کمپرس گرم روی چشم کودک بگذارید تا به تمیز کردن آن و ایجاد آرامش کمک کند.

درمان پزشکی

آبریزش چشم نوزاد در صورت ابتلا به عفونت یا اگر آبریزش مداوم باشد، ممکن است درمان دارویی برای کنترل آبریزش چشم نوزاد شما ضروری باشد. در برخی موارد، یک مجرای اشکی مسدود شده می تواند عفونی شود و نیاز به درمان با آنتی بیوتیک داشته باشد.

در اینجابخوانید: واکسن آنفولانزا در کودکان

آبریزش چشم نوزاد
آبریزش چشم نوزاد

سخن آخر

ما در وبلاگ مجموعه پرستار برتر همواره سعی می کنیم با صحبت درباره موضوع های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک، سالمند و بیمار با ما در تماس باشید.

جستجو
دسته‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *